جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

کارت‌های غیرتماسی + احراز هویت بیومتریک = آینده کارت‌های بانکی

24 خرداد 1401
کارت‌های غیرتماسی + احراز هویت بیومتریک = آینده کارت‌های بانکی

به گزارش بانک اول زمان افول کارت‌های بانکی قدیمی و تماسی فرارسیده است. استفاده از پرداخت‌های کارتی در دو دهه اخیر به صورت مستمر افزایش یافته، اما سرعت ایجاد نوآوری برای کارت‌ها از زمان ورود پرداخت‌های غیرتماسی یعنی از ده سال پیش تاکنون کاهش داشته است.

 

اما به روز کردن کارت‌ها چه مزیتی دارد؟ کارت‌های غیرتماسی در دهه اخیر کاربرد بسیاری داشته‌اند، مخصوصا در اروپا. اما بسیاری از بازارهای جهانی به تازگی در حال جهش به سمت استفاده از کارت‌های غیرتماسی هستند، و سایر بازارها در حال حرکت از کارت به سمت پرداخت‌های موبایلی هستند. در این اوضاع چگونه باید انتظار داشته باشیم کارت به موفقیت خود ادامه دهد؟

 

آسودگی نامحدود


دو موضوع اصلی مورد توجه مشتریان در مورد استفاده از کارت‌های غیرتماسی، امنیت و آسودگی است. افرادی که تاکنون از کارت‌های پرداخت غیرتماسی راضی بوده‌اند، از محدودیت سقف تراکنش به عنوان مشکل اصلی‌ نام برده‌اند.


محدودیت‌های جهانی برای تراکنش‌های کارت غیرتماسی که در هر کشور متفاوت است و این که همیشه نمی‌توانید از پرداخت غیرتماسی استفاده کنید، آزار دهنده است.

 

البته، به میزانی که بیش‌تر بتوانید از پرداخت غیرتماسی استفاده کنید، بیش‌تر باید ملاحظات امنیتی را در نظر بگیرید. بنابراین باید کارت‌های پرداخت دارای احراز هویت بیومتریک وارد بازار ‌شوند. خوبی روش‌های بیومتریک‌ این است که در احساس راحتی مشتری خللی وارد نمی‌کنند و باعث ترکیب موفقی از تجربه کاربری کارت‌های غیرتماسی همراه با اعتمادی که بیومتریک‌ها ایجاد می‌کنند، می‌شوند.

 

در حال حاضر تغییر سقف تراکنش، اولویت اصلی بانک‌ها نیز هست. بانک‎های اروپایی در حال استفاده از روش‌های آزمایشی برای خداحافظی با محدودیت‌های تراکنش غیرتماسی هستند.

 

ایجاد جهش

 

در حالی که پذیرش کارت‌های غیرتماسی با موفقیت بالایی در اروپا مواجه شده است، در مناطقی مانند آمریکای لاتین و خاورمیانه که هنوز در حال گذار از تکنولوژی‌های قدیمی‌تر کارت و استفاده از EVM هستند و میزان پذیرش کارت‌های غیرتماسی پایین است.

 

بانک‌هایی که تاکنون کارت‌های پرداخت‌های غیرتماسی را به مشتریان ارائه کرده‌اند، اکنون می‌توانند از مشکلات کارت‌های غیرتماسی سنتی بگذرند و از امنیت و راحتی بیش‌تر کارت‌های غیرتماسی دارای احراز هویت بیومتریک استفاده کنند. به علاوه، خرده فروشانی که زیرساخت‌های ترمینال پرداختشان را به پرداخت‌های غیرتماسی ارتقا داده بودند، برای پذیرش این کارت‌ها به سرمایه‌گذاری بیشتر نیاز ندارند.


بازیگران بزرگی مانند مسترکارت و ویزا نیز در حال حاضر برای اضافه کردن قابلیت غیرتماسی به همه‌ی کارت‌های جدید و ترمینال‌های پرداخت مجوز صادر کرده‌اند. رشد جهانی این تکنولوژی در چند سال آینده افزایش خواهد یافت و این مراحل برای رشد بین المللی کارت‌های پرداخت بیومتریک طی می‌شود.

 

نتایج حاصل از پرداخت غیرتماسی

 

احتمالا مهم‌ترین دلیل ارتقای کارت‌های غیرتماسی دارای احراز هویت بیومتریک، افزایش امنیت است. اما نباید عامل آرامش را فراموش کرد.

 

به دلیل این‌که بانک‌ها تلاش می‌کنند همراه با پیشگامان نوآوری گام بردارند، کارت‌های پرداخت بیومتریک می‌توانند به مشتریانشان تجربه کاربری یکپارچه‌تر و انتخاب‌های بیش‌تری ارائه دهند، و آنان را به تعامل بیش‌تر تشویق کنند.

 

با این حال، آینده احراز هویت بیومتریک در پرداخت‌ها فراتر از کارت‌های پرداخت بیومتریک توسعه می‌یابد. برای پاسخ به این معمای قدیمی مالی و دیجیتال، یعنی ایجاد امنیت و راحتی برای مشتریان، احراز هویت بیومتریک در آینده نیز، به افزایش سهمش در دنیای نوآوری پرداخت‌ها ادامه خواهد داد.

 

از کارت‌های غیرتماسی تا گجت‌های پوشیدنی، دانگل‌های USB و فراتر از آن، همه از امکانات هیجان‌انگیز و بی‌پایان هستند.

 

ترجمه از atmmarketplace
 عصربانک

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات