چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 2024,April

تاثیر حذف ۴ صفر از پول ملی در سیستم بانکی و بورس

24 خرداد 1401
تاثیر حذف ۴ صفر از پول ملی در سیستم بانکی و بورس

به گزارش بانک اول به نقل از خانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به مصوبه هیات دولت درباره حذف ۴ صفر از پول ملی تصویب شد، گفت: از روز نخست که بحث حذف یک صفر مطرح شده بود، پیشنهاد شد که ۴ صفر حذف شود چراکه با توجه به هزینه‌های سنگین حذف صفرها، این اقدام منطقی‌تر است.

 نماینده مردم کرمان و راور در مجلس، با بیان اینکه با حذف ۴ صفر از پول ملی نحوه محاسبه ساده‌تر می‌شود، افزود: با این اقدام، تمام محاسبه‌های بخش حسابداری تغییر یافته و اسناد و مدارک عوض می‌شود.

ساده‌سازی عددها با حذف ۴ صفر

وی ادامه داد: با حذف ۴ صفر ساده‌سازی عددها صورت می‌گیرد و تقریبا محاسبه عددها آسان‌تر می‌شود، براین اساس مجلس با حذف ۴ صفر موافق بوده و در طرح بانکداری به آن توجه کرده است.

پورابراهیمی با بیان اینکه حذف چهار صفر از پول ملی در راستای امور ثبتی و حسابداری است و نگهداری حساب‌ها را راحت‌تر خواهد کرد، تاکید کرد: با حذف ۴ صفر از پول ملی مراودات بورس و شبکه بانکی کشور ساده‌سازی می‌شود و این اقدام برای کشور مفید خواهد بود.

لایحه حذف ۴ صفر باید به مجلس ارسال شود

وی با اشاره به تبدیل ریال به تومان در مراودات روزمره، افزود: حذف ۴ صفر که در هیئت دولت به تصویب رسیده باید به مجلس ارسال و پس از بررسی و تصویب اجرایی شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، تصریح کرد: با توجه به کاهش ارزش پول در سال‌های گذشته حتما باید اصلاح اعداد و ارقام در دستور کار قرار بگیرد.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها