پنجشنبه, 30 فروردین 1403 2024,April

آغاز پرداخت وام جدید مسکن مهر

24 خرداد 1401
آغاز پرداخت وام جدید مسکن مهر

 به گزارش بانک اول شورای پول و اعتبار  در تاریخ 18 تیرماه با افزایش سقف فردی تسهیلات مسکن مهر برای بیش از 200 هزار واحد مسکن مهر موافقت کرد، بانک عامل مسکن مهر دو روز پس از آن اعلام کرد این افزایش سقف تسهیلات برای برخی شهرها 10 میلیون و برای برخی دیگر از شهرها 5 میلیون تومان است.

این در حالی است که تا پیش از این مصوبه، مسکن مهر برای همه متقاضیان در همه شهرها از از 35 به 40 میلیون تومان در سال 95 افزایش یافته بود؛ اما با مصوبه جدید شورای پول و اعتبار، در برخی از شهرها به متقاضیان مسکن مهر که پیشرفت فیزیکی واحدهای آنها بالای 70 درصد است، 45 و به برخی دیگر 50 میلیون تومان (کل تسهیلات مسکن مهر آنها از ابتدا تا کنون) وام داده می شود.

بر اساس اعلام بانک مذکور، تا کنون به 2 میلیون و 300 هزار واحد مسکن مهر از طریق بانک عامل بخش مسکن تسهیلات ساخت داده شده که 1 میلیون و 800 هزار واحد آن به اتمام رسیده و به متقاضیان تحویل شده است.

ابوالقاسم رحیمی انارکی مدیرعامل بانک عامل بخش مسکن نیز در همین خصوص هفته گذشته به خبرنگار مهر گفت: افزایش سقف این تسهیلات برای 200 هزار واحد به این بانک ابلاغ شده که بیش از 40 هزار واحد آن، به شهر جدید پردیس اختصاص دارد و این واحدها مشمول افزایش 10 میلیونی سقف این تسهیلات تا 50 میلیون تومان خواهند شد.

مدیرعامل بانک عامل بخش مسکن درباره محل تأمین اعتبار افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر تصریح کرد: در این راستا 1250 میلیارد تومان از محل اقساط برگشتی مسکن مهر در نظر گرفته‌ایم.

همچنین حبیب‌الله طاهرخانی یک مرداد در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی و معاون اول رئیس‌جمهور از پروژه قطار برقی گلشهر ـ هشتگرد ‌در پاسخ به این پرسش که آیا لیست واحدهای مسکن مهر که قرار است مشمول افزایش سقف تسهیلات جدید مسکن مهر قرار بگیرند احصا شده است یا خیر؟ گفت: افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر ابلاغ شده و در حال تهیه لیست پروژه‌هایی که مشمول این افزایش سقف خواهند شد هستیم؛ 200 هزار واحد مسکن مهر مشمول افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر خواهند شد که سهم شهرهای جدید از این 200 هزار واحد مسکونی، 100 هزار واحد است.

عضو هیئت مدیره بانک مسکن: آغاز پرداخت تسهیلات جدید در شعب/ 202 هزار و 766 واحد مسکن مهر مشمول سقف جدید وام

نادر قاسمی عضو هیئت مدیره بانک عامل بخش مسکن در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره سقف جدید تسهیلات مسکن مهر اظهار داشت: قرار است 202 هزار از واحد از واحدهای باقی مانده مسکن مهر که 49 هزار و 800 واحد آن در پردیس و حدود 48 هزار واحد در پرند و هشتگرد قرار دارد، مشمول افزایش سقف تسهیلات مسکن قرار گیرد. بیش از 104 هزار واحد نیز به سایر شهرهای کشور اختصاص دارد.

وی ادامه داد: برای پردیس این افزایش سقف تسهیلات از 40 به 50 و برای سایر شهرهای جدید و دیگر شهرها از 40 به 45 میلیون تومان اعمال می شود.

عضو هیئت مدیره بانک عامل بخش مسکن یادآور شد: اقدامات این افزایش سقف وام انجام شده و آخرین جلسه آن نیز با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر شنبه هفته گذشته برگزار شد و نحوه اطلاع رسانی آن به مشمولان بررسی شد.

وی افزود: بر اساس ابلاغیه اخیر بانک مرکزی، 202 هزار و 766 واحد مشمول افزایش سقف هستند اما مشروط بر اینکه از سقف کلی خط اعتباری مسکن مهر که 55 هزار میلیارد تومان است، عبور نکند. افزایش سقف فردی اتفاق افتاده اما افزایش سقف کلی و پولی اتفاق نیفتاده است.

قاسمی تصریح کرد: از  این رو مقرر شد تا کلیه پروژه هایی که میزان پیشرفت فیزیکی آنها بین 70 تا 100 درصد است مورد هدف قرار گیرد. به این دلیل این میزان پیشرفت انتخاب شده که با تزریق این پول، پروژه به فروش اقساطی برسد و سریعتر بتوانیم واحدها را به مردم واگذار کنیم.

وی تأکید کرد: تا پایان امسال به 150 هزار واحد مسکن مهر می توانیم سقف جدید تسهیلات مسکن مهر را فروش اقساطی کنیم. تخصیص تسهیلات به واحدهای مشمول نیز بر اساس نظر کارشناسی مدیران شرکت های عمران شهرهای جدید پردیس، پرند و هشتگرد از میزان پیشرفت فیزیکی پروژه هاست.

این مقام مسئول گفت: افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر، هفته گذشته به شعب بانک عامل بخش مسکن ابلاغ شده است.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات