جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

برترین مزیت اپل کارت بزرگترین نقطه ضعف آن نیز به شمار می‌رود

24 خرداد 1401
برترین مزیت اپل کارت بزرگترین نقطه ضعف آن نیز به شمار می‌رود

به گزارش بانک اول در عصر حاضر بی‌اعتمادی مردم به شرکت‌های بزرگ حوزه تکنولوژی به بیش‌ترین مقدار خود رسیده است؛ از این رو جای تعجب دارد که چرا کمپانی اپل اصرار دارد تا به همه مردم بگوید که کارت اعتباری این شرکت توسط یک کمپانی تکنولوژیکی طراحی شده است نه یک موسسه مالی.

شرکت اپل صرفا در مورد طراحی نرم‌افزار موبایل و شیوه تعامل مردم با اپلیکیشن‌ها تخصص دارد. این کمپانی با اختراع گوشی‌های هوشمند مدرن در سال ۲۰۰۷ توانست اعتبار زیادی برای خود دست و پا کند. از آن سال به بعد، عمده توجه کارشناسان کمپانی مذکور به این موضوع معطوف بوده که اطمینان حاصل کنند مردم به صورت پیوسته به خرید نسخه‌های جدید، لوازم جانبی و خدمات اپل ادامه خواهند داد.

حال مهمترین نکته‌ای که اپل اصرار دارد به اطلاع همگان برساند، این است که سرویس اپل کارت توسط خود کمپانی اپل طراحی شده است. چنین اقدامی، بدون شک نشانگر این است که کمپانی مذکور قصد دارد وارد فضای امور مالی شخصی شود.

این غول دنیای تکنولوژی به کاربران خود گفته است که هر کسی تجربه باز کردن حساب ایمیل داشته باشد، به راحتی می‌تواند نسبت به استفاده از اپل کارت اقدام کند.

چنین امری یک مزیت رقابتی بزرگ محسوب می‌شود. همه چیز از فعال‌سازی کارت فیزیکی گرفته تا پرداخت وجه، از طریق گوشی آیفون انجام می‌گیرد؛ در نتیجه کاربران هنگام استفاده از این سرویس، احساس امنیت و راحتی بالایی خواهند داشت.

اما همین امر بزرگترین عیب اپل کارت نیز محسوب می‌شود. درست است، داشتن یک کارت اعتباری که در کیف پول دیجیتالی گوشی همراه شما زندگی می‌کند، از نظر امنیت و راحتی در استفاده، ایده‌آل به نظر می‌رسد؛ ولی اگر بخواهید پرداخت انجام دهید و پاداش‌ها و کارت خود را مدیریت کنید، با محدودیت‌هایی مواجه خواهید شد.

 

مزایا

ادغام سرویس اپل کارت با گوشی آیفون مزایای زیادی را به همراه دارد. یکی از چشمگیرترین این مزایا عبارت است از بالا رفتن سطح امنیت.

شاید شما دوست داشته باشید که با استفاده از اپل کارت فیزیکی براق تیتانیومی خود در فروشگاه‌های مختلف خودنمایی کنید، ولی امروزه این کارت عمدتا به عنوان نسخه پشتیبان کارت دیجیتالی کاربرد دارد. احتمالا به همین دلیل است که کمپانی اپل، تحت سرویس دیلی کش، در ازای استفاده از کارت مجازی در اپل پی، دو درصد از مبلغ را به حساب کاربر برمی‌گرداند، ولی این آمار در مورد کارت فیزیکی یک درصد است.

این اقدام اپل باعث می‌شود تا مردم نسبت به استفاده از اپل پی تشویق شوند، در نتیجه احتمال فاش شدن اطلاعاتی مانند شماره کارت اعتباری، رمز امنیتی و تاریخ انقضای کارت به شکل چشمگیری کاهش پیدا می‌کند. اگر کاربران در هنگام خرید با اپل کارت، از اپل پی استفاده کنند، تشویق می‌شوند تا در تراکنش‌های مربوط به کارت‌های دیگر نیز از خدمات این اپلیکیشن بهره ببرند. این روش در مقایسه با وارد کردن تراشه یا کشیدن کارت از امنیت بالاتری برخوردار است؛ زیرا اطلاعات واقعی پرداخت در اختیار فروشنده قرار نمی‌گیرد.

شرکت اپل برای هر اپل کارت از سه شماره کارت مختلف استفاده می‌کند که همگی به صورت مجزا از یکدیگر کاربرد دارند. این اقدام باعث می‌شود تا سارقان در دستیابی به اطلاعات کاربر و سوء استفاده از کارت ناکام بمانند. یک شماره دستگاه به اپل پی اختصاص دارد، دیگری شماره‌ای است که در کارت فیزیکی کاربرد دارد و سومی عبارت است از شماره کارت مجازی که در خریدهای دیجیتالی بیرون از اپل پی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به کارگیری یک کارت اعتباری که با تفکر دیجیتال محور تهیه شده است، علاوه بر امنیت بالا مزایای دیگری نیز دارد. درست مثل ایرپاد، تنها کاری که برای فعال کردن کارت فیزیکی باید انجام دهید، این است که آن را به آیفون خود نزدیک کنید.

برقراری ارتباط با تیم پشتیبانی اپل به راحتی و از طریق ارسال پیام متنی امکان‌پذیر است. زمانی که قبوض خود را پرداخت می‌کنید، باقی مانده حساب شما در یک طرح گرافیکی دایره‌ای شکل به نمایش درمی‌آید. این طرح گرافیکی برای کسانی که تجربه استفاده از بخش تمرینات ورزشی و حلقه‌های ایستادن را در اپلیکیشن فعالیت اپل دارند، کاملا آشناست.

زمانی‌ که تراکنشی را با استفاده از کارت فیزیکی انجام دهید، به صورت آنی پیام مربوط به آن در گوشی آیفونتان ظاهر می‌شود.

 

معایب

در برخی مواقع، این احتمال وجود دارد که وابستگی بالای اپل کارت به گوشی آیفون از میزان سودمندی و راحتی استفاده از آن بکاهد.

اپل کارت با این تصور توسعه داده شده که کاربر در تمامی مواقع به یک دستگاه آی‌او‌اس دسترسی دارد و از طریق آن، حساب خود را مدیریت می‌کند. در صورتی که گوشی آیفون خود را گم کنید یا به هر علتی به آن دسترسی نداشته باشید، امکان پرداخت قبوض و استفاده از حساب خود را نخواهید داشت. در این شرایط تنها زمانی می‌توانید دوباره به سرویس پرداخت خود دسترسی پیدا کنید که از دستگاه‌های آی‌اواس دیگر، مانند آی‌پد استفاده کنید. اگر آی‌پد ندارید، باید با تیم پشتیبانی اپل کارت تماس بگیرید و از آن‌ها بخواهید تا به شما کمک کنند.

اگر اپل کارت تیتانیومی را سفارش نداده باشید و باتری آیفون شما تمام شود، چه می‌کنید؟ در چنین شرایطی تا زمانی که یک شارژر پیدا نکنید، قابلیت استفاده از اپل کارت را نخواهید داشت.

وقتی به سایر ارائه دهندگان بزرگ خدمات کارت اعتباری نگاه می‌کنیم، درمی‌یابیم که کاربران آن‌ها این قابلیت را دارند که با استفاده از اپلیکیشن‌های اندرویدی، آی‌او‌اس و پورتال‌های وب، حساب خود را مدیریت کنند. به عبارت دیگر، این ارائه دهندگان سطح انعطاف‌پذیری بالایی دارند و و این قدرت انتخاب را به کاربران خود می‌دهند که از بین روش‌های آنلاین، اپلیکیشن و ارسال ایمیل، یکی را برای پرداخت قبوض و پیگیری تراکنش‌های خود مورد استفاده قرار دهند.

تمامی موارد ذکر شده باعث می‌شوند تا وابستگی کاربران به گوشی آیفون به شکل فزاینده‌ای افزایش پیدا کند و این همان چیزی است که کمپانی اپل به دنبال آن است.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات