شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

در خرید های اینترنتی خود مراقب باشید .کلاهبرداری به روش پایای بانکی!

24 خرداد 1401
در خرید های اینترنتی خود مراقب باشید .کلاهبرداری به روش پایای بانکی!

به گزارش بانک اول هشدارهای مکرر مسئولان بانک مرکزی و همچنین پلیس درباره لزوم هوشیاری کامل بابت خرید و فروش در برخی از سایت های اینترنتی همچنان بی اثر است.

متاسفانه به علت نداشتن دانش بانکی از سوی بسیاری از استفاده کنندگان از سایت های خرید و فروش اینترنتی قربانیان مورد سوء استفاده کلاهبرداران قرار می‌گیرند.

در جدیدترین روش کلاهبرداری صورت گرفته، سوء استفاده کنندگان با توجه به تاخیر مبلغ واریزی سامانه پایا بانی حدود ۴ میلیون تومان کلاهبرداری کرده اند.

در این روش که کارمند یکی از بانک ها با توجه به مراجعه مشتری، از آن کسب اطلاع کرده و در اختیار خبرنگار اخبار بانک قرار داده است، کلاهبردار پس از مشاهده فروش طلا در یکی از سایت های خرید و فروش به قیمت چهار میلیون و یکصد هزار تومان به منزل فروشنده مراجعه کرده و اعلام می کند که چون مبلغ بیش از ۳ میلیون تومان است نمی تواند کارت به کارت کند و باید حتماً از سامانه پایا بانکی که با تاخیر واریز انجام می شود استفاده کنند.

کلاهبردار پیش از مراجعه به منزل قربانی با استفاده از فتوشاپ مبلغ چهار میلیون و یکصد هزار تومان را به صورت ماهرانه بر روی یکی از اپلیکیشن های پرداخت طراحی کرده و پیش از گرفتن طلا مبلغ انتقالی را به وی نشان می‌دهد و اعلام می‌کند با توجه به اینکه کارت به کارت نمی شود از سامانه پایا استفاده کرده و مبلغ واریزی پایا نیز با تاخیر چند ساعته به حساب واریز خواهد شد.

متاسفانه قربانی نیز به آن اعتماد کرده و طلا را به وی می دهد و با گذشت چند ساعت و عدم واریز مبلغ، به بانک مراجعه کرده و متوجه کلاهبرداری از خود می شود.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات