جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

انتخاب شغل پر درآمد در ایران+لیست کامل

24 خرداد 1401
انتخاب شغل پر درآمد در ایران+لیست کامل

 

بانک اول - این روزها همه افراد به دنبال مشاغلی هستند که بتوانند در آن کسب درآمد کنند و در شرایط نابسامان اقتصادی با انجام یک شغل پرسود و با در آمد ایده آل برسند. خیلی ها بر این باورند که دستیابی به چنین مشاغلی تنها به بخش اندکی از جامعه متعلق بوده و تمام افراد نمیتوانند به چنین مشاغلی دست یابند. اگرچه بخشی از این مشاغل نیازمند آموزش و تجربه زیاد دارد،‌ اما عده ای دیگر از مشاغل هستند که شما میتوانید با اندکی تجربه به آن دست یابید و به درآمد دلخواه خود برسید. 
در اینجا فهرست برخی از این مشاغل را برای شما آورده ایم. 

 

 

مشاغل اینترنتی


دنیا با سرعت زیادی به سمت اینترنت و تکنولوژی پیش میرود و تمام مشاغل و کسب و کارها ناگزیر هستند با این روند همگام شوند. مشاغل سنتی با توجه به هزینه های بالاتری که نسبت به مشاغل مدرن دارند، کم کم قدرت خود را از دست داده و بازار به سمت وب سایت ها و اینترنت برای مشاغل خود روی آورده اند. زیرا هزینه نگهداری وب سایت به مراتب کمتر از هزینه های لازم برای یک کسب و کار سنتی می باشد. 

 

برنامه نویس


برنامه نویس ها و توسعه دهندگان وب سایت میتوانند با بهره گیری از آموزش و مهارت خود به بازار خوب و پردرآمدی دست یابند. درآمد سالانه برنامه نویس ها بعضا به ۳۰۰ میلیون تومان هم میرسد.
برای راه اندازی این کسب و کار شما نیاز به دانش برنامه نویسی، کامپیوتر و اینترنت دارید. در صورت آشنایی با دانش کد نویسی این کسب و کار میتواند برای شما درآمدهای بسیار ایده آل به همراه داشته باشد.
این روزها سیستم های مدیریت محتوای زیادی به بازار آمده اند که افراد حتی بدون دانش برنامه نویسی میتوانند از آن استفاده کرده و اقدام به برنامه نویسی و طراحی سایت نمایند.

 

گردشگری


کشور ما ایران سرشار از منابع طبیعی و آثار تاریخی و گردشگری می باشد و این بازار میتواند بسیار گسترده و مورد توجه عموم باشد. از جمله حوزه های پول ساز گردشگری که این روزها بسیاری از افرادی غیرایرانی به دنبال آن هستند میتوان به موارد زیر اشاره داشت:

 

توریسم درمانی
با توجه به پایین بودن هزینه های درمانی در ایران نسبت به سایر کشورها، بسیاری از گردشگران برای انجام امور درمانی نظیر دندانپزشکی، خدمات نازایی، جراحی زیبایی و بسیاری از خدمات پزشکی دیگر به ایران می آیند. این صنعت درحال حاضر تبدیل به یکی از پولسازترین صنایع ایران شده است.

 

گردشگری و توریسم
گردشگری یکی از مشاغلی است که بسیاری معتقدند در صورت ایجاد بستر مناسب و صحیح برای آن سودآوری این صنعت میتواند به مراتب بیشتر و بهتر از فروش نفت باشد. کشور ما در فهرست کشورهایی با منابع و آثار تاریخی و باستانی قرار دارد و چهار فصل بودن کشورمان سالانه توجه گردشگران بی شماری را از سراسر دنیا به خود جلب میکند. 
گردشگرانی که وارد ایران میشوند عمدتا واحد های پولی خود یورو و دلار به همراه می آورند که تفاوت قیمت میان این ارزها و ارز ملی ایران میتواند منجر به درآمدزایی بسیار خوبی برای فعالان در این صنعت شود. 

 

 

پزشکی


پزشکی از مشاغل بسیار پر نیاز به شمار میرود و این شغل یکی از محبوب ترین مشاغل کشور ما به شمار میرود. پزشکانی که در زمینه ای خاص تخصص میگیرند سالانه میلیون ها تومن درآمد دارند و اکنون با رواج جراحی های زیبایی، متخصصان و پزشکان جراحی زیبایی درآمدهای افسانه ای و رویایی از حرفه خود به دست می آورند. این شغل نه تنها در ایران،‌بلکه در بیشتر کشورهای دنیا از مشاغل پردرآمد و لوکس به حساب می آید.

 

وکالت


وکالت از جمله حرفه های سخت و پر استرس است اما افرادی که در این حرفه به تخصص و مهارت بالایی دست می یابند از هر پرونده وکالت خود درآمدهای بسیار خوبی بدست می آورند. وکالت در همه جای دنیا از جمله مشاغل پردرآمد شناخته میشود. 

 

کشاورزی و دامپروری


خاک ایران قابلیت های زیادی داشته و از جمله خاک های حاصلخیز و مناسب کشاورزی به شمار میرود. جالب است بدانید که این روزها کشاورزی و دامپروری از مشاغل پردرآمد به شمار می آید. کشاورزی مخصوصا در حوزه گیاهان دارویی از جمله مشاغلی است که از سودآوری خوب و پتانسیل صادراتی بسیار بالایی برخوردار است. 

 

بازار بورس


بازارهای مالی در گذشته نسبتا دور از دسترس مردم بود و افراد نمیتوانستند خود به خود در این بازارها اقدام به خرید و فروش نمایند و از این رو امنیت را در این میدانستند که پول خود را در بانک ها گذاشته و از سود آن بهره مند شوند. با بازشدن درهای ارتباطی مردم با بازار بورس و سودآوری نسبتا خوب این بازار، افراد سرمایه های خود را به سمت بازارهای بورس بردند. معامله و ترید در بازار بورس میتواند سودآوری خوبی داشته باشد و تنها نیاز به دوره های آموزشی خوب و صحیح دارد. 

 

واسطه گری و دلالی


یکی از پرسودترین مشاغلی که در ایران وجود دارد واسطه گری یا دلالی می باشد. این شغل نه به سرمایه نیازی دارد و نه به تبحر زیاد و تنها دارا بودن دایره ای از ارتباطات خوب و همچنین مهارت های بازاریابی و سخنوری می تواند درآمدهای بسیار بالایی برای شما به همراه داشته باشد.


توزیع مواد غذایی


خوراک اصلی ترین نیاز انسان ها را به خود اختصاص میدهد و مشاغلی که به این حرفه مرتبط هستند درآمد زایی بسیار خوبی را میتوانند به همراه داشته باشند. این بازار همیشه در جریان بوده و مشتریان آن را تقریبا تمام اقسام افراد در جامعه تشکیل میدهند. 
این روزها صنعت بسته بندی مواد غذایی از جمله مشاغلی است که میتواند سودآوری زیادی با خود به همراه داشته باشد.

اخبار مرتبط
اینستاگرام تنها راه برای درآمدزایی در فضای آنلاین نیست اما اگر به این نتیجه رسیده‌اید که پلتفرم درستی برای شماست، لازم است درباره راه‌های مختلف درآمدزایی از محتوای خود بدانید.
پیمان مولوی در پاسخ به این پرسش که بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۳ چیست؟ افزود: ما می‌گوییم هیچ بازار بهتری وجود ندارد و این‌ها، همه جزو خطای دسته‌بندی است وی اظهار داشت: هر کسی به صورت متناوب چه در دلار، چه در طلا، چه در املاک و مستغلات و چه در خودرو و حتی در سهام با ریسک آن حضور داشته باشد، از ریال خود می‌توان محافظت کند. این اقتصاددان تصریح کرد: در این حالت، به صورت متوسط باید خرید شود، به خصوص در طلا باید این اتفاق بیفتد.
شیطنت‌های ماه‌های پایانی سال گذشته در بازار ارز و طلا، برای سرمایه‌گذاران دلار و سکه نهایتا منجر به بازدهی سالانه ۲۹ درصدی شد. نرخ تورم براساس داده‌های رسمی در ۱۴۰۲ کمی بیش از ۳۲ درصد است
بسیاری از ثروتمندترین کشورهای جهان در میان کوچکترین کشورهای جهان قرار دارند به‌طوری که اقتصاد آنها در مقایسه با تعداد ساکنان آنها بسیار بزرگ است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها