شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

یک درصدی که ۵۴ درصد ثروت جهان را در اختیار دارند

24 خرداد 1401
یک درصدی که ۵۴ درصد ثروت جهان را در اختیار دارند

به گزارش بانک اول  به نقل از همشهری آنلاین، در حال حاضر تعداد میلیونرهای جهان، یعنی افرادی که حداقل یک میلیون دلار سرمایه‌ و دارایی دارند، به 46٫8 میلیون نفر رسیده است. از اواسط سال 2018 تاکنون شمار میلیونرها رشدی 1٫1 درصدی داشته است.

این رده‌بندی شامل بیش از چهار میلیون آلمانی، سه میلیون ژاپنی و دو میلیون میلیونر ایتالیایی می‌شود. با این حال هیچ‌ کشوری به‌اندازه آمریکا میلیونر ندارد. بر اساس این گزارش تعداد میلیونرهای آمریکا تقریبا به 19 میلیون نفر رسیده است.

گزارش موسسه کردیت سوئیس نشان می‌دهد که بیش از نیمی از رشد تعداد ثروتمندان جهان در سال جاری مربوط به ایالات متحده آمریکا می‌شود.

علی‌رغم آشفتگی بازارها، جنگ‌های تجاری و نگرانی از رکود اقتصادی، 675 هزار میلیونر جدید طی 12 ماه -تا اواسط سال 2019- در آمریکا اضافه شده است.

 

 

توزیع نابرابر ثروت به‌ویژه از زمان بحران مالی سال 2008 به یک مساله حاد سیاسی تبدیل شده است.

موسسه کردیت سوئیس معتقد است که سهم ثروت متعلق به یک‌ درصد از ثروتمندان جهان که در سال‌های قبل از بحران مالی کاهش یافته بود، پس از آن روند روبه‌رشدی داشته است.

بر اساس گزارش این موسسه تحقیقاتی 10 درصد از ثروتمندترین‌های جهان 82 درصد و یک درصد از ثروتمندترین‌ها 45 درصد از کل ثروت جهان را در اختیار دارند.

اخبار مرتبط
با آغاز سال جدید، شاید بزرگ‌ترین سوال همه افراد این باشد که با سرمایه‌گذاری دارایی‏‌های خود در چه بازاری می‌توانند بیشترین بازده ممکن را کسب کنند.
کارآفرینان، میلیاردرها و خالقان شرکت‌ها و پروژه‌های موفق تجاری همواره الگویی برای بسیار از سرمایه‌گذاران خرد و مردم بوده‌اند. نقطه نظر این شخصیت‌ها در رابطه با نحوه انجام سرمایه‌گذاری، تجارت دارایی‌ها، استراتژی‌های سرمایه‌گذاری و تصمیم‌گیری در بازار برای بسیاری از افراد جذاب و قابل توجه است.
اگر شما هدف ثروتمندشدن در سر دارید،‌ آگاهی از طرز تفکر ثروتمندان و اینکه چگونه توانسته اند پولدار شوند برای رسیدن به هدفتان به شما کمک می‌کند.
نشریه فوربس طبق روال گذشته، در سال 2024 نیز اقدام به معرفی ثروتمندترین افراد جهان کرده است، امسال رکورد تعداد میلیاردهای جهان شکسته شد و فوربس تعداد میلیاردرهای جهان در سال 2024 را دو هزار 781 نفر اعلام کرده است. میلیاردرها نقش بزرگی در اقتصاد جهانی، سیاست و رشد بشردوستی در میان ملت ها ایفا می کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها