جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

بانک صادرات در نیمه سال ۹۸ برای هر سهم ۳ ریال سود شناسایی کرد

24 خرداد 1401
بانک صادرات در نیمه سال ۹۸ برای هر سهم ۳ ریال سود شناسایی کرد

به گزارش بانک اول  بانک صادرات در نیم سال اول 98 درآمد 4.290 هزار میلیارد تومانی ساخته است و با توجه به هزینه بانک طی این دوره( 4.238 هزار میلیارد تومان) "وبصادر " در نیم سال اول 98 سود خالص52.770  میلیون تومانی ساخته است.

 

بانک صادرات در شش ماه اول 98 درآمد مشاع 9242 میلیارد تومان داشته است. درآمد مشاع  وبصادر  رشد 13 درصدی داشته است اما سهم  وبصادر  از درآمد مشاع رشد 63 درصدی داشته است. 

 

سهم بانک صادرات از درآمد مشاع در نیم سال اول 97 مبلغ 1272میلیاردتومان است که در نیم سال اول 98 با رشد 63 درصدی به هزار میلیارد تومانی به 2033 میلیارد رسیده است.

 

بررسی درآمدهای بانک صادرات نشان می‌دهد، سود وجه التزام بالاترین میزان درآمد بانک را تشکیل می‌دهد. سپرده‌ها منبع سود وجه التزام به شمار می‌روند به این ترتیب سهم سود سپرده‌گذاران نقش قابل توجهی در درآمد خالص از این بخش دارد.  بانک صادرات در این نیم سال ۸.۹میلیارد تومان از این سر فصل در آمد کسب کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷ درصد رشد داشته است

 

بر اساس این گزارش ، درآمدهای غیر مشاع "وبصادر " در نیم سال اول 98 به2257 میلیارد تومان رسیده است.

 

با توجه به  سهم بانک صادرات از درآمد مشاع و همچنین رشد درآمدهای غیر مشاع ، مجموع درآمدی بانک صادرات رشد 19 درصدی را رقم زده است. "وبصادر " در نیم سال اول 97 مبلغ 3593 میلیارد تومان داشته است که درآمد "وبصادر " در نیم سال اول 98 به 4291 میلیارد رسیده است.

 

بانک صادرات در دو فصل نخست سال جاری ۲۷۴ میلیارد تومان سود حاصل از سپرده گذاری و سرمایه‌گذاری کسب کرد و با توجه برنامه بانک برای واگذاری سهام شرکت ها و برخی دارایی ها در دو فصل پایانی سال شاهد افزایش قابل ملا حضه ای این سر فصل خواهد بود سال گذشته ۲۴۶۸ میلیارد تومان سود از سر فصل بانک کسب کرد.

 

هزینه‌های نیز در نیم سال اول 98 با رشد 6 درصدی به (4238میلیارد تومان) رسیده است. بنابراین با توجه رشد درآمدهای  و رشد هزینه‌های ،  سود خالص این بانک برای دوره مالی مورد اشاره به52.770 میلیون تومان رسیده  است.  

 

بانک صادرات توانست ۲۸۴ هراز میلیارد تومان  مطالبات مشکوک الوصول کاهش دهد  که نشان مدیرت کارآمد در بخش اعتبار سنجی است.

 

همچنین با کاهش قابل توجه ٥٨ درصدی هزینه های مالی بانک از رقم١٢٨٧ میلیارد تومان به ٥٣٦ میلیارد تومان رسیده است که نشان از تقویت بنیه مالی بانک صادرات  است.

اخبار مرتبط
پس از مدت‌ها باز هم شاهد این موضوع هستیم که گروه سیمانی جز ۷ گروه برتر بازار سرمایه از منظر ارزش معاملاتی قرار گرفته است. ارزش معاملات این گروه در روز جاری بیش از ۱۳۱ میلیارد تومان است که البته با توجه به ارزش کم معاملات در کل بازار این رقم قابل قبول است. گروه خودرویی همچنان در صدر این جدول قرار دارد و بیش از ۲۷۱ میلیارد تومان ارزش معاملاتی را به خود گرفته است.
در بازدهی‌های ثبت شده از صندوق‌های سرمایه گذاری، صندوق‌های سهامی و مختلط تقریبا روز منفی‌ای را پشت سر گذاشتند.
شاخص کل هم وزن نیز با رشد بیش از ۴۶۱۱ واحدی روی ۷۰۵ هزار و ۶۳۱ واحد ایستاد. در این بازار بیش از ۳۲۰ هزار معامله به ارزشی بالغ بر ۴۹ هزار و ۷۰۷ میلیارد ریال انجام شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها