جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

تسهیلات با نرخ سود 6 درصد در طرح 67 بانک صادرات

24 خرداد 1401
تسهیلات با نرخ سود 6 درصد در طرح 67 بانک صادرات

طرح 67 بانک صادرات چیست؟

طرح 67 بانک صادرات درواقع حساب سپرده کوتاه‌مدتی است که امکان دریافت تسهیلات به پشتوانه موجودی این حساب را برای مشتریان بانک صادرات به وجود آورده است. شما می‌توانید در کمترین زمان ممکن (48 ساعت کاری) بعد از افتتاح حساب کوتاه‌مدت 67، نسبت به دریافت تسهیلات اقدام و درخواست خود را به شعبه بانک صادرات که در آن افتتاح حساب کرده‌اید، ارائه کنید.

حداقل سپرده 5 میلیون
سود سپرده 7 درصد
میزان تسهیلات 80 درصد سپرده
سقف تسهیلات 200 میلیون
سود تسهیلات 6 درصد
حداکثر اقساط 36 ماه

 

 

 

 

 

میزان تسهیلات طرح 67 بانک صادرات

مشتریانی که اقدام به افتتاح حساب سپرده کوتاه‌مدت 67 بانک صادرات می‌کنند، می‌توانند تا 80 درصد میزان سپرده حساب خود تسهیلات بگیرند. حداقل تسهیلات دریافتی در این طرح 5 میلیون و سقف تسهیلات طرح 67 بانک صادرات 200 میلیون تومان تعیین‌شده است که با توجه به میزان سرمایه‌گذاری به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

 

سود سپرده و تسهیلات طرح 67

متقاضیانی که برای دریافت تسهیلات در این طرح شرکت می‌کنند، با افتتاح حساب سپرده کوتاه‌مدت 67، بابت سرمایه‌گذاری سود 7 درصدی دریافت خواهند کرد که به‌صورت ماهیانه پرداخت می‌شود. نرخ سود تسهیلات این طرح نیز یک درصد کمتر از سود حساب سپرده کوتاه‌مدت و 6 درصد محاسبه خواهد شد. حداقل موجودی برای افتتاح حساب در طرح 67 بانک صادرات 5 میلیون تومان خواهد بود.

 

اقساط و ضمانت بازپرداخت تسهیلات

مدت‌زمان بازپرداخت و تعداد اقساط طرح 67 بر اساس میزان سرمایه‌گذاری و تسهیلات دریافتی متقاضی مشخص می‌شود که طبق اعلام بانک صادرات حداکثر زمان بازپرداخت آن 36 ماهه خواهد بود. با توجه به بلوکه شدن حساب سپرده کوتاه‌مدت مشتری بعد از دریافت تسهیلات، متقاضی نیازی به ارائه سایر وثایق ضمانتی برای گرفتن وام ندارد. حساب سپرده کوتاه‌مدت مشتری تا زمان تسویه کامل تسهیلات دریافتی، بلوکه می‌شود و مشتری اجازه برداشت از حساب را نخواهد داشت.

طرح 67 بانک صادرات ایران برای چه کسانی مناسب است؟

طرح‌های تسهیلاتی مثل طرح 67 بانک صادرات ایران که برای اقشاری با نیازهای متفاوت طراحی شده‌اند، می‌توانند آغازگر راهی باشند تا نظام بانکی بیشتری به سلایق مشتریانش با هر نوع انتظار اهمیت بدهد.

در یکی دو سال اخیر، طرح‌هایی به بازار تسهیلات بانکی ایران راه یافته‌اند که به ازای سپرده‌گذاری مبلغی و بلوکه کردن آن تا پایان دوره بازپرداخت اقساط، رقمی کمتر از مبلغ سپرده‌شده را به مشتری وام می‌دهد. جدید بودن این نوع محصول تسهیلاتی و همچنین نبود توضیح کامل در خصوص کارکرد این طرح‌ها، باعث سوءتفاهم‌هایی بین مشتریان نظام بانکی شده است.

چرا کمتر از سپرده وام بگیریم؟

بسیاری از کاربران بر این باورند که چنین طرح‌هایی کارآمد نیست و حتی در برخی موارد نوشته‌اند که «خب خودمان به خودمان 80درصد وام می‌دهیم؛ چه کاریه که کل پول رو بدیم به بانک و بانک 80درصدش رو به خودمون قرض بده؟!» این دیدگاه‌های انتقادی  در نگاه اول منطقی به نظر می‌رسند، ناشی از نگرشی است که در اقتصاد بانک‌محور ایران به سیستم بانکی و فرآیند تسهیلات و وام وجود دارد. نگرش عمومی در اقتصاد ایران اینگونه است که وام باید نقدینگی نداشته‌ی فرد یا بنگاه اقتصادی را جبران کند. یعنی فرد را اگر در حالت صفر تومان نقدینگی در نظر بگیریم، وام باید او را به 100 میلیون تومان نقدینگی یک‌جا برساند و فرد این رقم را با سودی مشخص طی اقساط معین به بانک برگرداند.

سیستم بانکی هم تا همین اواخر محصولات وام و تسهیلات خود را بر اساس همین نگرش «جبران کمبود نقدینگی» طراحی می‌کرد اما با فعال شدن واحدهای بازاریابی بانک‌ها و شناسایی و بخش‌بندی مشتریان (Segmentation)، طراحی محصولاتی که تنها بخشی از مشتریان را پوشش بدهد در دستور کار بانک‌ها قرار گرفت.

طرح 67 بانک صادرات برای مشتریانی بدون مشکل نقدینگی

آن دسته‌ای از مشتریانی که هدف چنین طرح‌هایی در بانک‌ها هستند، اتفاقا برخلاف غالب افرادی که به دنبال جبران کمبود نقدینگی خود هستند، مشتریانی هستند که مشکل کمبود نقدینگی ندارند و می‌توانند با اخذ چنین وام‌هایی مشکلات دیگری را حل کنند. همچنین فرآیند طاقت‌فرسای تامین وثیقه‌ها و تضمین‌ها را طی نمی‌کنند چرا که اصل پولی که در بانک می‌گذارند، وثیقه وام‌شان است.

اما کدام دسته از مشتریان هستند که نیاز به نقدینگی ندارند اما به دنبال وام طرح 67 بانک صادرات ایران هستند؟ در ادامه با نمونه‌هایی از این‌گونه مشتریان آشنا می‌شویم.

 

طرح 67 جایگزین پرداخت مستقیم به صاحبخانه

دکتر دهقان پزشک متخصصی 41 ساله است که پس از سال‌ها کار کردن در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی پس‌انداز مناسبی دارد و قصد دارد تا مطبی را در مناطق شمال‌غرب تهران رهن کند. او 250 میلیون تومان برای این کار کنار گذاشته و می‌تواند مطبی را با رقم 200 میلیون تا 250 میلیون تومان در منطقه شمال‌غرب تهران رهن کند. اما او قصد ندارد به‌طور مستقیم 200 میلیون تومان رهن مطب را به صاحبخانه بپردازد. پس از آشنایی با طرح 67 بانک صادرات ایران، دکتر دهقان 250 میلیون تومان از پس‌اندازش را در بانک سپرده‌گذاری کرده و 200 میلیون تومان تسهیلات گرفته و رقم را برای صاحبخانه واریز کرده است. خود او درباره این‌که چرا این مسیر را انتخاب کرده می‌گوید: «الزام به پرداخت اقساط بانکی میزان فعالیتم را تنظیم می‌کند. من همیشه به عنوان کارمند بیمارستان کار کرده‌ام و حالا برای راه‌اندازی کسب و کار شخصی، لازم است که خودم را مجبور کنم که فعالیت و درآمدم از حد معینی پایین‌تر نیاید. به همین خاطر پرداخت منظم قسط به بانک می‌تواند یکی از عوامل نظم‌دهی به کارم باشد. ضمن این‌که رقم 250 میلیون تومان من هم با سودی 1درصد بالاتر از سود وامی که گرفته‌ام، حفظ و افزایش یافته است.»

 

 ویژگی‌های طرح 67 بانک صادرات ایران

در طرح 67 بانک صادرات ایران شما می‌توانید 80درصد از سپرده خود را وام بگیرید و حداکثر 36 ماه فرصت بازپرداخت اقساط شماست. به طور مثال اگر 250 میلیون تومان سپرده کنید، می‌توانید 200 میلیون تومان وام بگیرید. به 250 میلیون تومان شما 7درصد سود می‌گیرد و باید 6درصد سود بابت وام 200 میلیون تومانی پرداخت کنید. نگاهی جامع‌تر به این نوع وام را در «تسهیلات با پشتوانه حساب کوتاه مدت بانک صادرات» بخوانید.

میزان تسهیلات 80 درصد میزان سپرده
سقف تسهیلات 200 میلیون تومان
سود سپرده 7 درصد
سود تسهیلات 6 درصد
حداکثر زمان بازپرداخت اقساط 36 ماه

 

طرح 67 و قسطی کردن خرید نقدی

یکی دیگر از موارد استفاده از طرحی مثل طرح 67 بانک صادرات ایران، خرید کالاهایی است که مشتری نقدینگی آن را از قبل فراهم کرده است. داریوش قصد دارد خودرویی 80 میلیون تومانی بخرد. او به لحاظ مالی مشکلی در تامین پول خرید این خودرو ندارد و قصد داشت که پول آن را یکجا پرداخت کند اما به طور اتفاقی از طریق سایت رده با طرح 67 بانک صادرات ایران آشنا می‌شود و تصمیم می‌گیرد به جای پرداخت یکجای پول خوش به فروشنده، این پول را بانک به فروشنده پرداخت کند و خودرو را در واقع به صورت پرداخت اقساط به بانک بخرد. او می‌گوید: «24 ماه بعد، زمانی که به صورت اقساطی وامم را تمام کنم 100 میلیون تومانی که سپرده کرده بودم در دسترس است و علاوه بر آن در این 24 ماه بابت این سپرده‌گذاری ماهانه 583 هزار تومان هم سود گرفته‌ام.»

داریوش معتقد است شرایط مالی‌اش به گونه‌ای بوده که هیچ‌گاه برای جبران کمبود نقدینگی‌اش نیاز به وام نداشته، اما این طرح باعث شد که نه با هدف جبران نقدینگی بلکه با هدف تبدیل خرید نقدی‌اش به خرید اقساطی تصمیم بگیرد تا از بانک وام بگیرد. او تاکید می کند: «یکی از وحشت‌های من به هنگام اخذ وام جور کردن ضامن و وثیقه بوده و من را از رفتن به بانک و گرفتن هر نوع وامی منصرف می‌کرده اما این طرح به گونه‌ای طراحی شده که دردسر ضامن ندارد و 48 ساعت پس از افتتاح حساب، وام را دریافت کردم.»

 

طرح 67 بانک صادرات یعنی اقساط به‌جای نقد

شرایط اقتصادی مردم متفاوت است و نیازهای آن‌ها هم گوناگون. پاسخ دادن به تمام این طیف گسترده نیاز به وجود محصولات مختلف دارد. جامعه‌ی هدفی که بانک صادرات ایران با طرح 67 هدف گرفته افرادی هستند که مشکل نقدینگی ندارند و شاید تا به حال پای‌شان برای گرفتن وام به بانک باز نشده است. این موضوع برای بسیاری از افرادی که به وام و تسهیلات بانکی فقط به چشم راهی برای جبران نقدینگی نداشته‌شان نگاه می‌کنند ممکن است عجیب باشد، اما در مقابل ممکن است طیف جدیدی از افراد را به بانک بکشاند که هیچ‌گاه وام نگرفته‌اند تا مشکل کمبود پول‌شان را جبران کنند بلکه دنبال راهی بوده‌اند تا مثلا خرید نقدی خود را تبدیل به خرید اقساطی کنند.

 

اخبار مرتبط
معاون وزیر راه و شهرسازی از افزایش سقف وام صفر درصد نوسازی بافت فرسوده به ۱۸۵ میلیون تومان خبر داد و گفت: عدم اعمال تخفیف ۵۰ درصدی صدور پروانه توسط شهرداری قابل پیگیری از دستگاه قضایی است.
بانک ملت اعلام کرده پرداخت تسهیلات مرابحه برای اشتغال سربازانی که خدمت وظیفه خود را سپری کرده‌اند با معرفی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح امکان‌پذیر است. سقف مبلغ وام حداکثر ۱۰۰میلیون تومان تعیین شده و مدت بازپرداخت آن هم حداکثر ۵ سال (۶۰ ماه) اعلام شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها