پنجشنبه, 30 فروردین 1403 2024,April

کدام وام با کدام شرایط؟

24 خرداد 1401
کدام وام با کدام شرایط؟

به گزارش بانک اول به نقل از خراسان، قبل از هر چیز توجه به این نکته ضروری است که برای دریافت برخی از وام‌ها تا سقف مشخصی باید ضامن اختیار کرد. معمولاً شرایط دریافت وام و ضامن درباره بانک‌های مختلف و نوع وام متفاوت است اما قانون ضمانت ثابت بوده و درباره همه وام‌ها صدق می‌کند. به‌عنوان‌مثال برخی وام‌ها نیازمند دو ضامن دارای جواز کسب یا حرفه دولتی است درحالی‌که برخی وام‌ها در ازای وام سفته می‌پذیرند. گذشته از این برای هرکسی مقدور نیست تا ضامن شخص دیگری شود، توجه به این نکته ضروری است که شخصی را که به‌عنوان ضامن برمی‌گزینیم باید در درجه اول بالغ، عاقل و هوشیار باشد و در درجه دوم آشنایی و تمیز بین دو شخص مقروض و قرض گرفته است. شرایط  گرفتن وام فوری در بانک های مختلف، متفاوت است و مشتریان هر بانک با توجه به شرایط مطروح شده در قوانین هر بانک می توانند از تسهیلات وام فوری بهره مند شوند.

بانک آینده

بانک آینده وام فوری خود را در قالب طرح « وام کاریز “  به مشتریانی که اقدام به افتتاح یکی از سپرده های بلند مدت کرده اند اعطا می کند.

 سقف دریافت وام فوری بانک آینده ۴۰ درصد از مبلغ سپرده گذاری شخص است.

 نرخ سود تسهیلات از 4.5 درصد تا ۱۰ درصد متناسب با مبلغ تسهیلات درخواستی تعیین می شود.

 حداکثر مبلغ تسهیلات : تا سقف ۲۰ درصد مبلغ اصل سپرده با نرخ سود ۵/۴ درصد

 حداکثر مبلغ تسهیلات : تا سقف ۳۰ درصد مبلغ اصل سپرده با نرخ سود ۷ درصد

 حداکثر مبلغ تسهیلات : تا سقف ۴۰ درصد مبلغ اصل سپرده با نرخ سود ۱۰ درصد

 شرایط بازپرداخت : در صورتی که بازپرداخت تدریجی باشد در ۲۴ قسط به صورت ماهیانه و درصورتی که بازپرداخت یک جا سررسید حداکثر ۶ ماهه.

 

بانک صادرات

بانک صادرات ایران وام فوری خود را در قالب « سپرده کوتاه مدت طرح ۶۷  به مشتریان خود اعطا می کند.

 سقف دریافت وام فوری بانک صادرات دو میلیارد ریال است.

 حداقل مبلغ برای افتتاح حساب سپرده کوتاه مدت طرح ۶۷ ، ۵۰ میلیون ریال است.

 نرخ سود سپرده ۷ درصد سالیانه و نرخ سود تسهیلات ۶ درصد است.

 شما قادر خواهید بود در شرایط نیاز حداکثر ظرف ۴۸ ساعت ، ۸۰ درصد آن را با نرخ ۶ درصد تسهیلات دریافت کنید.

 شرایط بازپرداخت: به صورت ماهیانه و با اقساط ۳۶ ماهه.

بانک گردشگری

 

شما در این طرح می‌توانید با افتتاح حساب بلندمدت یک‌ساله و به پشتوانه حساب سپرده خود، تسهیلات دریافت کنید. در واقع در این طرح، شما با سپرده‌گذاری در بانک گردشگری می‌توانید به میزان سپرده‌گذاری که انجام می‌دهید، برای دریافت تسهیلات اقدام و ظرف چند روز، وام مورد نیاز خود را از بانک دریافت کنید.

میزان تسهیلات دریافتی شما در این طرح به مبلغ سپرده‌گذاری شما در بانک گردشگری بستگی دارد. شما بعد از افتتاح حساب بلندمدت می‌توانید، تا 80 درصد میزان سپرده خود تسهیلات بگیرید. سقف تسهیلات پرداختی در طرح 64 بانک گردشگری 500 میلیون تومان تعیین‌شده است. در طرح 64 بانک گردشگری، شما همزمان با سپرده‌گذاری، امکان دریافت تسهیلات را هم دارید. در این طرح سود سپرده یک‌ساله شما با نرخ 6 درصد سالیانه محاسبه و پرداخت خواهد شد. برای تسهیلات دریافتی در این طرح نیز، نرخ سود 4 درصد تعیین‌شده است. در این طرح شما می‌توانید تسهیلات دریافتی خود را در اقساط دلخواه پرداخت کنید. درواقع شما می‌توانید تا سقف 60 ماه (5 سال) که به‌عنوان حداکثر اقساط از سوی بانک تعیین‌شده، تعداد اقساط خود را به تعداد دلخواه به بانک بازپرداخت کنید.شما برای دریافت تسهیلات نیازی به ارائه ضامن ندارید. درواقع حساب سپرده شما به‌ عنوان ضمانت بازپرداخت اقساط از سوی بانک بلوکه خواهد شد و تا زمان تسویه کامل اصل و سود تسهیلات، امکان برداشت سپرده خود را ندارید.

بانک تجارت

 

بانک تجارت با ارائه‌ طرح پیوند ایرانی، با مشارکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، تا 24 میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود 18درصد برای خرید کالای ایرانی ارائه می‌کند. طرح پیوند ایرانی، طرح تسهیلاتی است که برای خرید کالاهای ایرانی در نظر گرفته شده است. در این طرح تسهیلات خرید کالای ساخت ایران به مبلغ 24 میلیون تومان با سود 18 درصد و اقساط 36 ماهه از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه به متقاضیان اعطا خواهد شد. طبق اعلام بانک تجارت زمان آغاز اجرای طرح پیوند ایرانی از 12مردادماه است و مقرر شده تا حداکثر 30 روز بعد از ثبت درخواست متقاضیان، تسهیلات پرداخت شود. متقاضی می‌تواند در سایت فروشگاه رفاه با ثبت مشخصات شناسنامه‌ای و انتخاب کالاهای مورد نیاز و شعبه عامل، معرفی‌نامه را از سایت دریافت و به همراه پیش‌فاکتور به شعبه بانک مراجعه کند شعبه بانک تجارت موظف است ظرف 30 روز اقدامات اعتبارسنجی را انجامدهد و رقم تسهیلات را به حساب فروشگاه زنجیره‌ای رفاه واریز کند و برگه معرفی‌نامه پرفراژ شده از سوی بانک را به فروشگاه تحویل دهد و کالای خود را تحویل بگیرد. معرفی‌شدگانی که در مدت 30 روز نتوانند مدارک را تکمیل کنند، به صورت مکانیزه از سوی سامانه پیوند ایرانی حذف خواهند شد. متقاضیان تسهیلات خرید کالای ایرانی طرح پیوند ایرانی برای دریافت تسهیلات باید وثیقه‌ها و تضمین‌ها را که برای طرح پیوند ایرانی در نظر گرفته شده به بانک ارائه کنند. طبق قوانین و مقررات این طرح، متقاضی تسهیلات باید یک نفر ضامن با گواهی کسر از حقوق یا دو نفر ضامن مورد تایید بانک را معرفی کند. فروش کالاهای ایرانی در این طرح از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه انجام می‌شود و در همین زمینه رسول محمدی مدیرعامل این شرکت گفته است: با توجه به ظرفیت‌های گسترده بانک تجارت و فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه و طیف عظیم مشتریان دو طرف، امکان توسعه همکاری‌ها در سطوح بسیار بالاتر فراهم است.

بانک ملی

 

برای گرفتن تسهیلات از بانک ملی در شرایط اضطراری، شما نیاز به سپرده گذاری طولانی مدت ندارید. برای گرفتن این وام، که سقف آن تا 15 میلیون تومان و باز پرداخت 36 ماهه است، تنها وجود یک ضامن معتبر کافی است. البته ناگفته نماند که گاهی بنا به صلاحدید رئیس شعبه، تعداد ضامن ها ممکن است به دو نفر افزایش یابد. میزان سودی که برای این تسهیلات از متقاضیان گرفته می شود متغیر است به این معنا که این مبلغ کارمزد ممکن است در شهرهای مختلف بالا و پایین برود و به صورت مستقیم با تعرفه بانک ملی تعیین می شود.

بانک قرض الحسنه مهر ایران

یکی از شرایط ارائه تسهیلات به متقاضیان این وام داشتن حق امتیاز صاحبان سپرده در این بانک است. به این معنا که افراد با سپرده گذاری در بانک دارای امتیاز برای گرفتن وام می شوند و بسیار روشن است که وام به کسانی تعلق می گیرد که بیشترین امتیاز را دارند. در این زمینه بانک قرض الحسنه مهر ایران مبادرت به تنظیم ضرایب امتیازی با توجه به مدت انتظار هریک از مشتریان به منظور اولویت بندی در اعطای تسهیلات کرده است که با توجه به امتیاز مشتری به موجب میانگین حاصله در حساب، مبلغ تسهیلات قابل استفاده و میزان اقساط ماهانه، در قسمت راهنمای مشتریان قابل مشاهده است. متقاضیان می توانند با مراجعه به قسمت «محاسبه تسهیلات امتیازی»و درج مبلغ تسهیلات مورد نیاز و نرخ کارمزد به همراه توان بازپرداخت مبلغ قسط ماهانه و انتخاب مدت ماه کسب میانگین مدنظر(کمتر از شش ماه یا بالاتر از شش ماه)، از میزان حداقل های لازم برای بهره مندی از وام قرض الحسنه این بانک مطلع شوند.

 مشتریانی که توانایی ایجاد میانگین های حساب بالاتری را داشته باشند، می توانند از اولویت دریافت تسهیلات در فاصله زمانی کوتاه تری برای کسب میانگین حساب (به طور مثال ۳ تا ۶ ماه) حسب انتخاب خود، از تسهیلات این بانک بهره مند شوند.

 مشتریانی که توانایی ایجاد میانگین های حساب کمتری را داشته باشند، می توانند از اولویت دریافت تسهیلات در فاصله زمانی طولانی تری برای کسب میانگین حساب (به طور مثال ۷ تا ۱۲ ماه) حسب انتخاب خود، از تسهیلات این بانک بهره مند شوند.

 مشتریانی که قادر به پرداخت ماهانه اقساط بیش از پنج میلیون ریال باشند، می توانند از مدت بازپرداخت اقساط کوتاه تری (به طور مثال ۱۸ تا ۳۶ ماه) حسب انتخاب خود، از تسهیلات این بانک بهره مند شوند.

 مشتریانی که قادر به پرداخت ماهانه اقساط کمتر از پنج میلیون ریال باشند، می توانند از مدت بازپرداخت اقساط طولانی تری (به طور مثال ۳۰ تا ۶۰ ماه) حسب انتخاب خود، از تسهیلات این بانک بهره مند شوند.

مثال : مشتری می تواند با کسب میانگین شش ماهه در حساب خود به میزان ۵۰ میلیون ریال، حدوداً از یکی از تسهیلات قابل ارائه به شرح زیر به انتخاب خود استفاده کند:

۱- ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات با بازپرداخت شش ماهه و نرخ کارمزد ۴ درصد

۲- ۵۰ میلیون ریال تسهیلات با بازپرداخت ۱۸ ماهه و نرخ کارمزد ۴ درصد

۳-  ۱۲۰ میلیون ریال تسهیلات با بازپرداخت شش ماهه با نرخ کارمزد ۲ درصد

۴- ۵۰ میلیون ریال تسهیلات با بازپرداخت ۱۱ ماهه و بدون کارمزد

اخبار مرتبط
اگر خانواده‌ای صاحب فرزند سوم و بیشتر از سال ۱۳۹۹ به بعد شود نیز می‌تواند از تسهیلات قرض‌الحسنه خرید، ساخت یا وام ودیعه مسکن، بهره‌مند شود که میزان مبلغ این وام، ۳۰۰ میلیون تومان تعیین خواهد شد و زمان بازپرداخت آن نیز ۲۰ سال است.
چنانچه افراد به شعب مراجعه می‌کنند و شکایت و درخواستی دارند، می‌توانند با تماس با سامانه ارتباطات مردمی بانک مرکزی (شماره تلفن ۲۷۰۶) یا «سامانه رسیدگی به شکایات و ارتباط مردمی»، درخواست‌ها و شکایت‌های خود را ثبت کنند.
بانک پارسیان این طرح تسهیلاتی را برای تمامی کسب و کارها، شرکت‌ها، اصناف، مشاغل حرفه‌ای و واحدهای اقتصادی اعم از تولیدی، خدماتی و بازرگانی تدارک دیده است. همچنین بانک پارسیان این تسهیلات را به اشخاص حقیقی اعم از بانوان خانه‌دار سپرده گذار، موجران، کارمندان، حقوق بگیران، بازنشستگان و مستمری بگیران پرداخت می‌کنند.
دهقان‌کیا با اشاره به رایزنی و مکاتبات انجام شده با سازمان تامین اجتماعی جهت افزایش وام بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال رقم وام بازنشستگان به ۳۰ میلیون تومان افزایش پیدا بکند که البته این موضوع مستلزم اخذ مجوز از هیئت مدیره از سازمان تامین اجتماعی است، اما پیش‌بینی می‌شود که مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها