جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

سربازی آسان می‌شود

24 خرداد 1401
سربازی آسان می‌شود

به گزارش بانک اول به نقل از فارس، نشست خبری همایش سراسری پنجه‌های کارآمد - سربازان ماهر برگزار شد. 

سردار موسی کمالی مشاور عالی و سخنگوی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه به فلسفه سربازی پرداخت و اظهار داشت: سربازی برای مشارکت مردم در امر دفاع است والحق سربازان که بخش عمده‌ای از بخش دفاعی را برعهده درند کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند؛ بارها گفته ام که اگر در تهران افسران وظیفه را جمع کنند کنترل تهران غیرممکن است. 

مشاور عالی و سخنگوی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه تصریح کرد: تامین نیروهای مسلح از بین جوانان فلسفه دوم سربازی است چرا که 50 درصد از نیروهای انسانی نیروهای مسلح را جوانان با انگیزه و با نشاط تامین می‌کنند. 

وی فلسفه سوم سربازی را بحث توانمندسازی و مهارت‌آموزی این دسته از اقشار جامعه دانست و گفت: با اینکه مقام معظم رهبری و مسئولان نظامی بارها بر این موضوع تاکید کردند اما این موضوع کمتر مورد توجه قرار گرفته است؛ بعد از انقلاب 15 میلیون جوان خدمت سربازی را گذرانده و 7 میلیون نفر هم به طرق مختلف معاف شدند؛ اگر می‌توانستیم برای این دو میلیون نفر برنامه‌های مهارت‌آموزی داشته باشیم آنوقت ادعا می‌کردیم که بخش اعظمی از نیروهای فعال ما آموزش مهارت‌آموزی دیده‌اند. 

سردار کمالی ادامه داد: قرارگاه مهارت‌آموزی پلی بین نیروهای مسلح و  دستگاه‌هایی که مسئولیت آموزش و مهارت‌آموزی دارند. 

مشاور عالی و سخنگوی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه به یکسری مشوق‌ها که در راستای مهارت آموزی تدوین شده پرداخت و گفت: اولویت امر به امریه اختصاص پیدا می‌کند؛ بر این اساس اولویت امریه برای دستگاه‌های غیرنظامی است و کسانی که مهارت دیده‌اند و در سامانه سرباز ماهر ثبت‌نام کرده‌اند این اولویت را دارند که امریه دستگاه‌های غیرنظامی شوند. 

وی گفت: مشوق دوم این است که امکانی فراهم شود تا حتی‌الامکان به طور آموزشی سهمیه‌ای را به دستگاه‌ها اختصاص دهیم تا افراد بتوانند سازمان محل خدمت را خودشان انتخاب کنند؛ همچنین انتخاب محل خدمت در نیروها برای درصدی از سربازان قابل اجرا خواهد بود البته به شرطی که در  سامانه سرباز ماهر ثبت‌نام کرده و امتیاز لازم در مهار‌ت‌های مشخص شده را کسب کرده باشند. 

وی گفت: بحث تعجیل و تعویق از جمله دیگر مسائلی است که قرارگاه مهارت آموزی به آن توجه داشته است؛ یکسری جوان‌ها دوست دارند زودتر به سربازی بروند و برخی دیگر خواستار تعویق در اعزام هستد؛ این موضوع هم جزو برنامه‌های ما است که افراد براساس امتیاز کسب شده می‌توانند از این مشوق‌ها  استفاده کنند. 

مشاور عالی و سخنگوی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه به همایش سراسری پنجه‌های کارآمد- سربازان ماهر پرداخت و گفت: این همایش پیوند بین سربازان و دانش‌آموزان است و در اصل پنجه‌های کارآمد کسانی هستند که هنرجو بودند. 

سردار کمالی درخصوص زمان اجرا شدن مشوق‌های اعلامی، اظهار داشت: بنا داریم که امسال این مشوق‌ها اجرا شود؛ اولویت اول برای 100 نفر دانش‌آموز هنرستانی است که آموزش و پروش آنها را انتخاب و معرفی کرده و همچنین بالاترین حد امتیاز را توانسته‌‌اند کسب کنند. 

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات