جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

دو شرط پرداخت وام‌های ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن

24 خرداد 1401
دو شرط پرداخت وام‌های ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن

به گزارش بانک اول به نقل از ایلنا، محمد پژمان درباره افزایش سقف تسهیلات نوسازی بافت فرسوده، اظهار داشت: براساس اعتباری که در اختیار وزارت شهرسازی برای اجرای این برنامه قرار گرفته به 20 هزار واحد از سوی بانک مسکن تسهیلات نوسازی تخصیص پیدا می کند.

وی افزود: از این 20 هزار مورد که به بانک مسکن معرفی شده‌اند، 6 هزار متقاضی تسهیلات نوسازی را دریافت کرده‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره امکان افزایش سقف تسهیلات نوسازی مسکن تا 100 میلیون تومان گفت: امکان افزایش وام نوسازی بافت فرسوده تا 100 میلیون تومان با در نظر گرفتن دو شرط مهم وجود دارد. اول اینکه متقاضیان افزایش وام تا 100 میلیون تومان باید توان بازپرداخت اقساط آن را به تایید بانک برسانند.

وی افزود: شرط دوم این است که سود بانکی مقدار اضافه‌تر از رقم اولیه وام مشمول تخفیف نیست و با همان 18 درصد محاسبه می شود. 

پژمان همچنین درباره توقف نوسازی منطقه سیروس که دو سال گذشته توسط عباس آخوندی کلنگ زنی شد، اظهار داشت: این پروژه را به توسعه‌گر واگذار کرده‌ایم اما باید در آن تجدید نظر شود تا حداقل هزینه و درآمد این پروژه  سربه‌سر شود. در حال حاضر میان تراکم، ‌ سطح و سطوح نقشه‌های منطقه سیروس پاسخگوی میزان سرمایه‌گذاری نیست و توسعه‌گر باید پیشنهاد اصلاح را ارایه دهد.   

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هنوز پروژه نوسازی بافت فرسوده در سیروس به مرحله اجرا نرسیده است، گفت: نقشه‌های قبلی را نپذیرفتند چراکه در این نقشه‌ها فضای مشاعات زیاد بود به طوری که بیش از یک برابر اندازه یک واحد، مشاعات برای آن در نظر گرفته بودند که هزینه زیادی را به سازنده تحمیل می‌کرد.  

پژمان ادامه داد: محدوده  نوسازی این منطقه افزایش یافته و قرار شده سازنده نقشه‌ای برای محدوده بزرگ‌تر تهیه کند و به شرکت باز آفرینی ارایه دهد. البته در این منطقه هنوز واحدی از سوی مالکان به توسعه‌گر ارایه نشده و دولت در این منطقه 50 واحد مسکونی خالی از سکنه دارد که در صورت نیاز این واحدها را در اختیار مالکان بافت فرسوده قرار می‌دهیم تا طرح به اجرا برسد.

اخبار مرتبط
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ سه میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله تعیین شده است.
این طرح از جمله طرح‌های اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در بانک رفاه کارگران است که مشتریان این بانک می‌توانند بر اساس میانگین ایجادی در حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز خود، از مزایای آن بهره‌مند شوند. بر اساس این طرح، اشخاص حقیقی و شرکت‌های حقوقی دارای کسب‌وکارهای خرد و دانش‌بنیان می‌توانند با سپرده‌گذاری در مقاطع مختلف از تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ کارمزد صفر تا 4 درصد و بازپرداخت حداکثر 60 ماهه بهره‌مند و یا امتیاز حساب استفاده نشده را به کارکنان خود انتقال دهند.
معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه متخصصان ایرانی دانش‌آموخته خارج از کشور نیز می‌توانند برای درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات، از طریق ارتباط با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری اقدام کنند، گفت: هر متقاضی صرفاً مجاز به استفاده از یکی از تسهیلات ساخت/خرید و یا ودیعه اجاره مسکن است و در صورت استفاده از یکی از این دو، امکان معرفی برای تسهیلات مسکن دیگر وجود ندارد.
تسهیلات خرید لوازم خانگی بانک‌ها بر اساس درخواست مشتری از ۵ میلیون، ۱۰ میلیون، ۳۰ میلیون، ۵۰ میلیون، ۱۰۰، ۱۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
ghader farhoudi
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

وی افزود: شرط دوم این است که سود بانکی مقدار اضافه‌تر از رقم اولیه وام مشمول تخفیف نیست و با همان ۱۸ درصد محاسبه می شود همش ابهام. هم فریب.

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها