جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

راه‌های دوبرابر کردن پول

24 خرداد 1401
راه‌های دوبرابر کردن پول

همیشه انسان‌های هوشمند دنبال راهی هستند تا سریع‌تر به ثروت برسند و به اصطلاح پول و دارایی‌شان را چند برابر کنند. یکبار به بازار بورس هجوم می‌آورند و یکبار به طلا و ملک!

اما در همه این موارد یک عده پیشتاز هستند و بقیه دنباله‌روی آن‌ها! همیشه آدم‌های پیشتاز که ریسک می‌کنند در اطراف خود و توسط اطرافیان به‌خوبی رصد می‌شوند تا هر کاری که می‌کنند و هر جایی که پول‌های خود را سرمایه‌گذاری می‌کنند، بقیه نیز از آنها پیروی کنند.

 اما چه نیروی محرکی در این افراد پیشتاز وجود دارد که باعث می‌شود تا همیشه ذهن آنها در پی یافتن راهی جدید برای پول‌درآوردن باشد؟ در این مقاله می‌خواهم راهی را به شما معرفی کنم که مانند یک بازی شیرین می‌تواند نیروی قوی برای رانده شما به سمت پول‌درآوردن باشد.

 این ایده اولین بار توسط استوارت گلد اسميت نويسنده كتاب‌هاي معروف، بين‌المللي و پرفروش 'The Midas Method'و «هفت راز میلیاردرها» در کتابی با عنوان Double You چگونه در بیست و هشت مرحله و با روش دوبرابر کردن پول به یک میلیون برسیم  پیشنهاد شد که مورد استقبال خوانندگان نیز قرار گرفت. اما چون همیشه دغدغه‌ام همواره بومی‌سازی این روش‌ها بوده است ،سعی کردیم تا این روش را ایرانی کنیم که نتیجه آن بسیار جذاب و جالب بود.

 ابتدا نکته جالب این روش آن است که نيازي نيست كه شما از دارايي قبلي خودتان را (آن‌چه قبل از این روش به‌دست آورده‌اید.) در اين روش استفاده کنید که دلیل آن نیز بالا بردن قدرت ریسک شما در معاملات تجاری است.

روش دوبرابر کردن پول چگونه است؟

انسان‌ها ذهن خلاقی دارد. اول كارهاي بزرگ در ذهن انسان نمي‌گنجد. مثلا: تبديل صفر تومان به يك ميليون تومان يا قدم نهادن یک انسان روي كره ماه! در ابتدا غير ممكن به‌نظر مي‌آيند. آن‌قدر بزرگ كه فكرش را هم نمي‌توان كرد.

 ولي همان طور كه يك مهندس نرم‌افزار مي‌داند که با تقسیم پروﮊه‌ها به قطعات کوچک به نتیجه خواهد رسید در این روش شما خواهید آموخت که شما باید عملیات را به مراحل کوچک‌تر تقسیم کنید. جمله‌ای معروف می‌گوید که سفر هزار کیلومتری با قدم اول شروع مي‌شود.

هر كاري انجام شدني است اگر به مراحل و گام‌هاي كوچك تقسيم شود.


مزایای این روش :
1. به شما آموزش شروع از صفر را می‌دهد.هر آدمی می‌تواند به یک میلیارد تومان برسد، مثلا از پدر یا عمه پیرش ارث ببرد. اما این روش کار را از صفر شروع می‌کند و شما در این راه تجربه‌های ارزشمندی به‌دست خواهید آورد.


2.  این روش به شما آموزش می‌دهد که پول‌درآوردن فقط از راه ارتباط با مردم، بازاریابی و فروش محصولات و خدمات است. البته حتما می‌دانید که هر کسی در حال فروش چیزی است. حتی شما که استخدام هستید. شما نیز در حال فروش مهارت‌های خود به رئیس‌تان هستید.


3.  برای به‌دست آودن مراحل مختلف ثروت به استراتژی‌ها و روش‌های گوناگونی نیازم دارید. روش تبدیل هزار تومان به 2 هزار تومان با راهی که برای تبدیل 100 میلیون تومان به 200 میلیون تومان وجود دارد متفاوت است.


4.  در این روش قدرت ریسک‌پذیری شما افزایش خواهد یافت. چون حتی یک ریال از پول خودتان در این روش نباید به‌کار گرفته شود و همین موضوع باعث خواهد شد تا قدرت شما در مواجه با کارهای پر خطر افزایش یابد.


5.  این روش می‌آموزد که تنها با سخت کار کردن نمی‌توانید از یک مرحله به مرحله بعد رشد کنید و همیشه برای پیشرفت در کارها باید از هوش خود استفاده کنید نه قدرت بازوی خود!


6. و در نهایت در این روش سرگرم‌کننده شما تمام مدت حس خواهید کرد که در یک بازی شرکت داشته‌اید و به شما خواهد آموخت که برای رسیدن به آرزوهای بزرگ باید آن را به کارهای کوچک تقسیم کرد.

28 مرحله‌اي كه شما را به ثروت مي‌رساند
در ایتدا باید یک 10 تومانی پیدا کنید و آن را طی 28 مرحله دو برابر کنید
مرحله اول : 10×2=20 تومان
مرحله دوم : 20×2=40 تومان
مرحله سوم: 40×2=80 تومان.
...
مرحله بیست و هشتم : 671,088,640×2=1,342,177,280 تومان
یعنی در بیست و هشت مرحله شما به مبلغ عظیمی دست پیدا کرده‌اید.

 

قوانین را به یاد داشته باشید

در اين روش قوانين مهم و جالبی وجود دارد كه حتما بايد رعايت شود. در اين مورد تصور كنيد بازي را شروع كرده كه در نهايت جايزه هنگفتی نصیب شما خواهد شد. اگر توان رعایت قوانين را نداريد اصلا بازي را شروع نكنيد و فقط به نتیجه نهایی فکر کنید. چون پشت هر قانون علتی وجود دارد.


در این مراحل «اندوخته» به معنای پولیست که با این روش به‌دست آورده‌اید و «دارایی» آن پولیست که قبلا و خارج از این روش داشته و به‌دست آورده‌اید.

 

قانون 1: شما بايد ده تومان پيداكنید يا كسي آن را به شما(رايگان) داده باشد. شما براي اين كار يك ماه فرصت داريد. اگرچه ممكن است شما در روز اول يا هفته اول اين كار را به انجام رسانيد. شما نبايد از دارايي قبلي خودتان اين مقدار را برداريد. البته با این فرض که این مقدار بسیار کم صاحب نداشته باشد یا صاحب آن حتما راضی باشد.


اگر بیشتر از این مقدار نیز به‌دست آوردید به همین ترتیب به مراحل جلوتر و بالاتر خواهید رفت.

 

قانون2: شما براي طي هر مرحله فقط بايد از اندوخته خود استفاده كنيد. از دارايي خود يا حتی از قرض و غیره نباید وارد این اندوخته‌های شما شود

قانون3: طی 15 مرحله اول شما بايد فقط اصل پول‌هایی را که از مراحل قبل به‌دست آورده‌اید به‌كار ببريد. بعد از مرحله 15 به‌دليل بالا رفتن مبلغ اندوخته و مشكلات نگهداري، اين پول نزد بانك نگهداري و كار خريد و فروش توسط چك و غیره می‌تواند انجام گیرد.

هم‌چنين بعد از اين مرحله پیشنهاد مي‌كنم يك حساب بانكي جداگانه به همين منظور افتتاح كنيد.



قانون4: چنان‌چه پولي بيشتر از مقدار مجاز سيستم به‌دست آورديد «مقدار مازاد را براي خود خرج كنید و فقط مقدار مجاز را به اندوخته خود اضافه كنيد. به‌عنوان مثال اگر شما در مرحله 20 باشيد و طوري برنامه‌ريزي كرده‌اید كه پول بیشتری بدست آورده‌اید باید مبلغ اضافه را خرج كنید و نبايد اين مقدار پول اضافه را براي راحتي كار با خود به مراحل بعد ببريد.

 

قانون 5: چنان‌چه پولي كمتر از مقدار مجاز سيستم به‌دست آورديد، بايد تمام اندوخته به‌دست آمده را به‌كار اندازید و پس از سوددهي آن مرحله را پشت سر بگذاريد.

به‌طور خلاصه در هر مرحله مجبور نيستيد پول خود را فقط طي يك معامله 2برابر كنيد و مي‌توانيد در هر مرحله چند معامله به‌منظور 2 برابر كردن اندوخته انجام دهید تا زماني كه موفق به 2 برابر كردن اندوخته خود شويد.

 

قانون 6: شما بايد يك دفترچه يادداشت روزانه داشته باشيد. از يك دفتر استفاده كنيد. هر صفحه براي هر مرحله.در بالاي هر 28 صفحه يك عنوان بنویسید و برای تبدیل هر مرحله به مرحله بعدی راه‌ها و ورش‌هایی را پیشنهاد و روی آن کار کنید.

در هر صفحه تاريخ و روش انجام كار در آن مرحله را يادداشت کنيد. شما از آن براي برنامه‌ريزي مرحله بعد و ايده‌يابي مي‌توانيد استفاده كنيد.

 

قانون7: قانون شماره 7 (مهم‌ترين قانون) مي‌گويد: نگران اين نباشيد كه مراحل بالاتر چگونه پيش خواهد رفت و فقط روي مرحله جاري متمركز شويد. فكر كردن به دور دست‌ها شما را نااميد خواهد كرد.

از افكار زیر بپرهيزيد: «من میدانم هزار تومان را چگونه به دوهزارتومان تبدیل کنم. اما راه تبدیل کردن صد میلیون تومان را به دویست میلیون تومان نمی‌دانم.»

 

قانون8: وقتی پول شما به مقدار قابل توجهي رسيد براي رها كردن كار وسوسه خواهيد شد. يعني در مراحل بالاتر كه مبلغ اندوخته نيز زياد خواهد شد شما را دچار وسوسه بزرگي خواهد كرد.

حالا در اينجا سخت‌ترين قانون بيان مي‌شود:شما اجازه خرج كردن حتي 1 ریال از اين اندوخته را هم نداريد تا زماني كه پول شما در بانك به یک میلیارد تومان برسد. پس از آن شما صاحب تمام آن پول خواهد بود.

سخت‌ترين قانون همين قانون شماره 8 است همیشه زمانی که مبلغ زیادی را داشته باشید پی در پی وسوسه خواهید شد تا پول را خرج کنید و آن‌چه را که دل‌تان می‌خواهد برای خودتان بخرید.

 

قانون 9:يك قانون سخت ديگر: شما اجازه منتقل كردن پولي كه از راه‌هاي ديگر غير از اين سيستم به‌دست آمده، به درون اين سيستم را نداريد. براي پشت سر گذاشتن هر مرحله بايد به‌جاي كاركردن یا حتی استخدام شخصي، فقط داد و ستد كنيد.

 ممكن است شما مهارت‌هاي ديگري غير از حرفه معمول خودتان داشته باشيد. ولی هم‌اکنون به شما يادآوري مي‌كنم كه محدوديت‌هاي زيادي براي استفاده از اين روش وجود دارد. پس كار مطلقا نه، فقط تجارت.

قانون 10: شما اجازه استفاده از منابعي را كه پنهان هستند نداريد، تنها اندوخته را در نظر داشته باشيد.

 يك سري ملزومات مانند كامپيوتر ، دستگاه فاكس، ماشين و غیره كه شما آنها را خريده‌ايد در صورتي قابل استفاده هستند كه بعد از اتمام مرحله مربوطه چيزي از ارزش آن‌ها كاسته نشود. هم‌چنين اجازه استفاده از ابزار و ملزوماتي را كه بخشي از كار فعلي شما را تشكيل مي‌دهد نداريد.

چون بهاي آن توسط سيستم پرداخت نشده است بلكه با استفاده از درآمدي خريداري شده‌اند كه از كار فعلي شما به‌دست آمده است. مانند استفاده از ماشيني كه كرايه آن را از سيستم پرداخت نكرده باشيد.

 استفاده از ماشيني كه در حال حاضر داريد يا كپي‌كردن 10.000 برگ با استفاده از دستگاه‌هاي موجود در اداره و از اين قبيل در حقيقت منابعي هستند كه شما از خارج سیستم وارد کرده اید.

سيستم دوبرابر سازی، يك سيستم مستقل و بدون هيچ گونه وابستگي به كار فعلي يا ساير روش‌هاي پول‌سازي شما است.

قانون 11: اين قانون مثل بازي مار و پله است. اگر شما در يك مرحله سوختيد بايد به مرحله اي برگرديد كه پول شما به اندازه پول همان مرحله باشد و دوباره ازمرحله‌اي كه در آن سقوط كرده‌ايد شروع به‌كار كنيد. براي مثال شما در مرحله‌اي هستيد كه قصد داريد 10 هزارتومان را به 20 هزارتومان برسانيد.

اگر در اين هنگام جنسي را به مبلغ 5 هزارتومان به‌قصد فروش خريده باشيد و در اين كار ضرر كرده و كل مبلغ 5 هزار تومان را از دست بدهيد فقط 5 هزارتومان براي شما مي‌ماند. در اين وضعيت شما به مرحله قبل سقوط كرده‌اید و بايد دوباره از آن‌جا شروع به‌كار كنيد.

 

قانون 12: شما بايد تلاش‌تان را بالا ببريد. براي مثال مي‌توانيد يك‌سري مواد خام به مبلغ 20 هزارتومان توسط اندوخته خريداري كرده باشید و سپس با يك سري عملياتي كه روي آن‌ها انجام ميدهيد آن‌ها را 40 هزارتومان بفروشيد.

 شما به اين طريق خيلي سريع موانع را پشت سر خواهيد گذاشت و اين درس بزرگي است. شما به‌وسيله كاري كه به صورت عادی و معمولی‌ست پولدار نخواهيد شد.

 

قانون13: و اما قانوني كه براي تمامي مراحل جواب مي‌دهد: «از اندوخته خود برايبالا بردن ارزش افزوده كالا‌ها استفاده كنید و سپس آن‌ها را با قيمت بالاتر بفروشيد.» با كمي تعمق مي‌توان به مفهوم آن پي برد. اين كليد موفقيت شماست و اتفاقا اين اصل مهم پشت پرده تمامي شركت‌ها چه كوچك و چه بزرگ روي كره خاكي است.

لطفا این 28 مرحله را روی کاغذ بنویسید یا جدولی در ورد یا اکسل تشکیل دهید. در هرمرحله روش هایی را پیشنهاد و موانع را پشت سر بگذارید.

 باید عنوان کنم که این روش تنها بهانه‌ایست برای فکرکردن، پیشتازبودن و خطرپذیری در کسب درآمد. وگرنه نباید انتظار داشت که با یک نسخه می‌توان میلیاردر شد./مجله خلاقیت

اخبار مرتبط
اینستاگرام تنها راه برای درآمدزایی در فضای آنلاین نیست اما اگر به این نتیجه رسیده‌اید که پلتفرم درستی برای شماست، لازم است درباره راه‌های مختلف درآمدزایی از محتوای خود بدانید.
پیمان مولوی در پاسخ به این پرسش که بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۳ چیست؟ افزود: ما می‌گوییم هیچ بازار بهتری وجود ندارد و این‌ها، همه جزو خطای دسته‌بندی است وی اظهار داشت: هر کسی به صورت متناوب چه در دلار، چه در طلا، چه در املاک و مستغلات و چه در خودرو و حتی در سهام با ریسک آن حضور داشته باشد، از ریال خود می‌توان محافظت کند. این اقتصاددان تصریح کرد: در این حالت، به صورت متوسط باید خرید شود، به خصوص در طلا باید این اتفاق بیفتد.
شیطنت‌های ماه‌های پایانی سال گذشته در بازار ارز و طلا، برای سرمایه‌گذاران دلار و سکه نهایتا منجر به بازدهی سالانه ۲۹ درصدی شد. نرخ تورم براساس داده‌های رسمی در ۱۴۰۲ کمی بیش از ۳۲ درصد است
بسیاری از ثروتمندترین کشورهای جهان در میان کوچکترین کشورهای جهان قرار دارند به‌طوری که اقتصاد آنها در مقایسه با تعداد ساکنان آنها بسیار بزرگ است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها