چهارشنبه, 29 فروردین 1403 2024,April

چگونه از گوگل کسب درآمد کنیم؟

24 خرداد 1401
چگونه از گوگل کسب درآمد کنیم؟

چطور از گوگل ادسنس کسب درآمد کنیم؟


در این سرویس، ناشران(وب سایت های میزبان)، تبلیغ‌های متنی، تصویری/بنری، ویدئویی و… که به محتوا و مخاطبان سایتشان ارتباط دارد را بر روی وب‌سایت خود قرار دهند و با نمایش این تبلیغات کسب درآمد کنند. شاید جالب باشد که بدانید تقریبا حدود 15 میلیون وب‌سایت، در حال حاضر تبلیغات گوگل ادسنس را در خود نمایش می‌دهند. برای اینکه یک ناشر شرایط را برای تبلیغات فراهم کند، کار سختی پیش رو ندارد: پس از عضویت در این سرویس، با قرار دادن یک کد در وب سایت خود، تبلیغات موجود در ادسنس که توسط گوگل دسته‌بندی و مدیریت می‌شوند، در محل مناسبی از سایت نمایش داده می شوند. از همین ابتدا بگوییم متاسفانه امکان میزبانی وب سایت های ایرانی به علت تحریم دشوار و پیچیده است.

شعار گوگل برای تشویق دارندگان وب سایت ها به راه اندازی سیستم AdSense این است:
ما برای محتوای شما ارزش قائلیم
تولید محتوا کار زمانبری ست، چرا سودآور نباشد؟
عضویت در گوگل ادسنس چگونه است؟

برای عضویت در گوگل ادسنس باید مراحل زیر را طی کنید:

راه‌اندازی یک وب‌سایت به زبانی غیر از فارسی
افزایش بازدیدکننده با تولید محتوا و رعایت اصول سئو
ثبت‌ این وب سایت ها در ادسنس از طریق اکانت گوگل
وارد کردن شماره حساب و کد پستی و …
قرار دادن کد ادسنس در وب سایت


چطور از  گوگل ادسنس کسب درآمد کنیم؟
اگر بعنوان ناشر در گوگل ادسنس پذیرفته شوید، درآمد حاصل از نمایش تبلیغات گوگل ادسنس از طریق چک یا واریز اینترنتی به حسابی که در هنگام ثبت‌نام وارد کرده‌اید، پرداخت می‌شود. برای کسب در آمد می توانید یکی از روش های زیر را انتخاب کنید:

CTR (میانگین تعداد کلیک)

CPM (پرداخت به ازای بازدیدکننده)

در این روش ها که در آمد بر اساس بازدیدکنندگان وب‌سایت و یا تعداد کلیک بر روی تبلیغ محاسبه می شود، امکان کسب درآمد چشمگیری وجود دارد. ناشران و وب‌ مسترانی که در این سرویس عضو شده اند بیشتر روش CPM(پرداخت به ازای بازدیدکننده) را می پسندند. وب مستران در این روش معمولا با تمرکز بر روی تبلیغات، ترافیک وب‌سایت و رتبه سایت خود را در نتایج جستجو بهبود می‌دهند. در نظر داشته باشید درآمد گوگل ادسنس در ماه‌های ابتدایی بسیار پایین است.

درآمد از گوگل ادسنس چقدر است؟
میزان درآمد از گوگل ادسنس متغیر است و به عوامل متعددی بستگی دارد. عواملی مانند تعداد ترافیک سایت، نوع ترافیک(ارگانیک و غیر ارگانیک)، محتوای وب سایت، آگهی های مرتبط با محتوای سایت، طراحی سایت و محل نمایش تبلیغات در وب سایت در درآمد از گوگل ادسنس تاثیر گذارند. اما بطور کلی در صورتی که تبلیغات در وب سایت نمایش بگیرند، سهم ناشران ادسنس از درآمد تبلیغات 68 درصد و سهم گوگل 32 درصد است. در نظر داشته باشید درآمد گوگل ادسنس در ماه‌های اولیه بسیار پایین است.

آیا وب مستران ایرانی می توانند از گوگل ادسنس درآمدی داشته باشند؟
در زمان ثبت نام در ادسنس از متقاضی، آدرس و کدپستی و شماره حساب بانکی درخواست می شود. بهتر است از آدرس‌های مجازی که در بعضی وب‌سایت‌ها به فروش می‌رسند، صرف نظر کنید زیرا پس از ثبت‌نام، برای شروع رسمی کسب درآمد، یک نامه حاوی کد تائید اکانت از طرف گوگل به آدرس ثبت شده ارسال می‌شود. بنابراین در حال حاضر تنها راه برای دور زدن تحریم، ارائه نام و نشانی یکی از آشنایان در خارج از ایران است. تائید حساب کاربری متقاضی با توجه به آدرسی که ثبت شده است از یک هفته تا یک ماه زمان لازم دارد.

نکات مهم در تایید وب سایت ها برای تبلیغات گوگل:

اگر می خواهید Adsense Publishers باشید باید از موارد زیر دوری کنید و از زبان انگلیسی و یا یکی از زبان های عربی، آلمانی، اسپانیایی، لهستانی، فرانسوی، چینی، لهستانی، بلغاری، روسی، ترکی، کره‌ای، یونانی، عبری، پرتغالی، هندی و… برای تولید محتوای وب سایتتان استفاده کنید.

دامنه های ir شانسی برای پذیرش در گوگل ادسنس ندارند.
محتوای بی کیفیت وب سایت امکان پذیرفته شدن را به حداقل می رساند.
ثبت نام های پی در پی در گوگل ادسنس، احتمال تایید اکانت را کاهش می دهد.
وب سایت فارسی زبان در این سرویس پذیرفته نمی شود.
وب سایت های تازه تاسیس شرایط ادسنس را ندارند.
نوع محتوای تبلیغات گوگل ادسنس چیست؟

محتوای تبلیغات گوگل ادسنس متفاوت است و مبلغ پرداختی گوگل به ناشران برای هر نوع از این تبلیغات نیز متغیر است. انواع این تبلیغات عبارتند از:

تبلیغات ویدئو محور

گوگل ادسنس در تبلیغات ویدیویی به Adsense Publishers اجازه می‌دهد تا تبلیغات ویدئویی را بر روی سایت خود قرار دهد. در این نوع تبلیغ، ناشر می‌تواند تبلیغات مرتبط با وب‌سایت خود را انتخاب کند. توجه داشته باشید که این نوع از تبلیغات ادسنس برای آن دسته از ناشرانی است که ویدئوها را در Player وب‌سایت خود پخش می‌کنند نه در Player یوتیوب.

تبلیغات محتوا محور

از تبلیغات محتوا محور برای کاربرانی استفاده می شود که موضوع یا محتوای خاصی را دنبال می کنند. تبلیغات محتوا محور گوگل ادسنس انواع و سایزهای مختلفی دارند. این نوع تبلیغات می‌توانند یک متن، تصویر، تصویر متحرک، یک فلش ویدئو یا یک ویدئو باشد. در بیشتر این تبلیغات، کاربران می‌توانند به انتخاب خود متن تبلیغ، ویدئو تبلیغ یا هر دو را به نمایش بگذارند. تبلیغاتی که بر پایه محتوا هستند به دو صورت CPC (پرداخت به ازای کلیک) و CPM‌(پرداخت به ازای بازدید) انجام می‌شوند.

تبلیغات جستجو محور

در این نوع از تبلیغات، گوگل ادسنس به ناشر اجازه می‌دهد تا تبلیغات مرتبط با یک جستجوی خاص را در وب‌سایت خود نمایش دهد و 51% از مبلغ تبلیغ را برای انتشار آن دریافت کند. به دلیل نرخ کلیک بالای تبلیغات جستجویی، این نوع تبلیغات محبوبیت بالاتری دارند.

تبلیغات Page Level Ads

تبلیغات Page Level، دسته‌ای از تبلیغات گوگل ادسنس هستند که از تکنولوژی بهینه‌سازی استفاده می‌کنند. زمانی که شما این تبلیغات را در صفحات مورد نظر خود قرار می‌دهید، گوگل ادسنس به طور خودکار تنها زمانی این تبلیغات را به مخاطب نشان می‌دهد که از تجربه کاربری خوب تبلیغ مطمئن باشد./سایت طلا

اخبار مرتبط
با آغاز سال جدید، شاید بزرگ‌ترین سوال همه افراد این باشد که با سرمایه‌گذاری دارایی‏‌های خود در چه بازاری می‌توانند بیشترین بازده ممکن را کسب کنند.
کارآفرینان، میلیاردرها و خالقان شرکت‌ها و پروژه‌های موفق تجاری همواره الگویی برای بسیار از سرمایه‌گذاران خرد و مردم بوده‌اند. نقطه نظر این شخصیت‌ها در رابطه با نحوه انجام سرمایه‌گذاری، تجارت دارایی‌ها، استراتژی‌های سرمایه‌گذاری و تصمیم‌گیری در بازار برای بسیاری از افراد جذاب و قابل توجه است.
اگر شما هدف ثروتمندشدن در سر دارید،‌ آگاهی از طرز تفکر ثروتمندان و اینکه چگونه توانسته اند پولدار شوند برای رسیدن به هدفتان به شما کمک می‌کند.
نشریه فوربس طبق روال گذشته، در سال 2024 نیز اقدام به معرفی ثروتمندترین افراد جهان کرده است، امسال رکورد تعداد میلیاردهای جهان شکسته شد و فوربس تعداد میلیاردرهای جهان در سال 2024 را دو هزار 781 نفر اعلام کرده است. میلیاردرها نقش بزرگی در اقتصاد جهانی، سیاست و رشد بشردوستی در میان ملت ها ایفا می کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها