پنجشنبه, 30 فروردین 1403 2024,April

کارت سپهر دانش بانک صادرات جایگزین پول تو جیبی نقد دانش آموزان

24 خرداد 1401
کارت سپهر دانش بانک صادرات جایگزین پول تو جیبی نقد دانش آموزان

به گزارش بانک اول ، مصائب و مشکلات پرداخت پول تو جیبی نقد به دانش آموزان و تسهیلاتی که پرداخت آنلاین برخی خدمات ازجمله تاکسی‌های اینترنتی، کارت شارژهای اتوبوس و مترو یا شارژ تلفن همراه به دنبال دارد، شاید شما را هم به این فکر انداخته باشد که فرزند محصل خود را به کارت‌بانکی مجهز کنید. اگر دغدغه مشابه با آنچه عنوان شد، دارید در جریان جزئیات طرح «سپهر دانش» بانک صادرات قرار بگیرید.

کارت دانش‌آموزی بانک صادرات چیست؟
دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی از ابتدایی تا دبیرستان می‌توانند ضمن دریافت کارت‌بانکی دانش‌آموزی صادرات، از مزایای این کارت نیز بهره‌مند شوند. کارت‌های بانکی دانش طرح «سپهر دانش» صادرات به نام دانش‌آموز و بدون کارمزد صادر می‌شود. ضمن اینکه بانک صادرات به مناسبت سال تأسیس بانک (1331) مبلغ 31 هزار تومان به‌عنوان هدیه به کارت دانش آموزان واریز خواهد کرد.

مزایای کارت دانش‌آموزی صادرات
دانش‌آموزانی که در طرح «سپهر دانش» بانک صادرات اقدام به دریافت کارت‌بانکی می‌کنند، علاوه بر انجام تراکنش‌ها بانکی روزمره خود از مزایای دیگری نیز بهره‌مند می‌شوند. سود سپرده 10 درصدی، تسهیلات طرح دانش و عضویت در باشگاه مشتریان بانک و بهره‌مندی از هزار جایزه که در قالب کمک‌هزینه خرید تلفن همراه هوشمند، تبلت، دوچرخه، نوشت‌افزار و لوازم ورزشی و به ارزش بالغ بر 600 میلیون تومان به قید قرعه پرداخت می‌شود، ازجمله امتیازات این طرح است.

مطالب پیشنهادی

سپرده 10 درصدی کوتاه‌مدت طرح سپهر دانش
برای استفاده از این طرح، دانش‌آموزان سراسر کشور باید با مراجعه به شعب بانک صادرات، نسبت به افتتاح حساب سپرده کوتاه‌مدت طرح “سپهر دانش” اقدام کنند. نرخ سود حساب کوتاه‌مدت «سپهر دانش» 10 درصدی خواهد بود که به‌صورت ماهیانه محاسبه و پرداخت خواهد شد. دانش آموزان بعد از افتتاح حساب سپرده و دریافت کارت دانش‌آموزی می‌توانند تا سقف 200 هزار تومان در هفته تراکنش مالی انجام دهند.

تسهیلات 15 درصدی طرح سپهر دانش صادرات
طرح سپهر دانش بانک صادرات این فرصت را نیز به وجود آورده تا دانش آموزان بتوانند به پشتوانه حساب کوتاه‌مدت خود، تا دو برابر معدل موجودی خود تسهیلات دریافت کنند. دانش آموزان دوره ابتدایی (اول تا ششم) می‌توانند تا سقف 500 هزار تومان و در دوران دبیرستان (هفتم تا دوازدهم) تا سقف یک‌میلیون تومان، تسهیلات در قالب کارت اعتباری مرابحه دریافت کنند. دانش آموزان برای دریافت این تسهیلات نیاز به معرفی‌نامه اشتغال به تحصیل دارند و همچنین می‌توانند این تسهیلات را به والدین خود انتقال دهند.

سود و اقساط تسهیلات طرح سپهر دانش صادرات
طبق اعلام بانک صادرات، نرخ سود تسهیلات طرح سپهر دانش بانک صادرات که با توجه به معدل حساب سپرده کوتاه‌مدت دانش آموزان پرداخت می‌شود، 15 درصد خواهد بود. ضمن اینکه اقساط تسهیلات پرداختی نیز طبق توافق با شعبه بانک پرداخت‌کننده تسهیلات تعیین می‌شود.

اخبار مرتبط
اگر خانواده‌ای صاحب فرزند سوم و بیشتر از سال ۱۳۹۹ به بعد شود نیز می‌تواند از تسهیلات قرض‌الحسنه خرید، ساخت یا وام ودیعه مسکن، بهره‌مند شود که میزان مبلغ این وام، ۳۰۰ میلیون تومان تعیین خواهد شد و زمان بازپرداخت آن نیز ۲۰ سال است.
چنانچه افراد به شعب مراجعه می‌کنند و شکایت و درخواستی دارند، می‌توانند با تماس با سامانه ارتباطات مردمی بانک مرکزی (شماره تلفن ۲۷۰۶) یا «سامانه رسیدگی به شکایات و ارتباط مردمی»، درخواست‌ها و شکایت‌های خود را ثبت کنند.
بانک پارسیان این طرح تسهیلاتی را برای تمامی کسب و کارها، شرکت‌ها، اصناف، مشاغل حرفه‌ای و واحدهای اقتصادی اعم از تولیدی، خدماتی و بازرگانی تدارک دیده است. همچنین بانک پارسیان این تسهیلات را به اشخاص حقیقی اعم از بانوان خانه‌دار سپرده گذار، موجران، کارمندان، حقوق بگیران، بازنشستگان و مستمری بگیران پرداخت می‌کنند.
دهقان‌کیا با اشاره به رایزنی و مکاتبات انجام شده با سازمان تامین اجتماعی جهت افزایش وام بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال رقم وام بازنشستگان به ۳۰ میلیون تومان افزایش پیدا بکند که البته این موضوع مستلزم اخذ مجوز از هیئت مدیره از سازمان تامین اجتماعی است، اما پیش‌بینی می‌شود که مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها