جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

شش نوآوری تلفن همراه برای کارت‌های بانکی

24 خرداد 1401
شش نوآوری تلفن همراه برای کارت‌های بانکی

 به گزارش بانک اول تلفن‌های هوشمند به‌جای منسوخ کردن کارت‌های پلاستیکی، آن‌ها را تقویت کرده اند و به دلیل قدرت پردازشی که از طریق توسعه برنامه های تلفن همراه بدست می آید بسیاری از حساب‌ کارت های صادر شده بیش ‌از پیش ارزشمند شدند.

 

کنترل مطلق

 

در گذشته مشتری برای سوزاندن کارت خود باید سرقت یا گم شدن آن را گزارش می‌داد. اما اگر کارت به‌طور موقت گم شده باشد، مثلاً در محل کار یا در خودرو جا مانده باشد، منطقی‌تر است که کارت غیرفعال شود تا زمانی که مجدداً در دسترس باشد. برنامه‌هایی مانند « Freeze It»  کمپانی دیسکاور به مشتریان این امکان را می‌دهد این کار را از طریق برنامه تلفن همراه انجام بدهند.

 

مطلع شدن از موقعیت مشتری

 

قابلیت مکان‌یاب (GPS) که تمامی تلفن‌های هوشمند دارند ابزار ارزشمندی برای مدیریت ریسک است. اگر دارنده کارت موافقت کند که موقعیت مکانی خود را به اشتراک بگذارد، می‌توان از آن برای تعیین موقعیت دارنده کارت در نزدیکی محل استفاده از کارت استفاده کرد. اگر تلفن دارنده کارت در کنتاکی باشد و کارت در جزیره رود، شاید اتفاقی افتاده باشد.

 

صدور سیار آنی

 

وقتی یک کارت واقعاً گم یا دزدیده شده است، دارنده کارت باید منتظر بماند تا جایگزین آن را پست بیاورد. Citi به مشتریان خود این امکان را می‌دهد که این روند را با تلفن همراه پیگیری کنند و ابهام در مورد زمان رسیدن کارت کاهش یابد. هم‌چنین این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد به هزینه‌ها اعتراض کنند و محدوده اعتباری خود را بدون صحبت با متصدی تغییر دهند.

 

ادغام با کارتهای وفاداری

 

معمولاً کارت‌های وفاداری فروشگاه‌ها مجزا از کارتهای بانکی هستند و برای آن‌که شخص امتیاز بگیرد باید کارتها اسکن شوند و کارت دیگری باید کشیده شوند تا خرید کامل شود. Kohl موفق شد از طریق اپل پی (Apple Pay) این دو عمل را در هم ادغام کند و یک تراکنش با حساب وفاداری مشتری و کارت اعتباری خصوصی پیوند زده شود. اپل پی و اندروید پی برای فروشگاه‌هایی که چنین پیوندی ندارند، می‌توانند کارت‌های وفاداری فروشگاه را جداگانه ذخیره کنند.

 

پایانی بر وارسی

 

ایده‌هایی مانند فروشگاه آمازون گو (Amazon Go) با تکیه بر اطلاعاتی که در مورد مشتری دارند، از جمله این‌که از چه کارت اعتباری استفاده می‌کنند، مرحله بررسی نهایی را حذف کرده‌اند. برای شیرین‌تر کردن این معامله، اندکی پس از آن‌که آمازون فروشگاه بدون وارسی خود را معرفی کرد، پاداش کارت اعتباری بیش از نیمی  از مشتریان خود را که در خواست استفاده از خدمات آمازون پرایم (Amazon Prime) کرده بودند را افزایش داد.

 

پایانی بر رمز عبور

 

۳-دی سکیور (۳D Secure) سیستمی است که به صادرکنندگان این امکان را می‌دهد تأییدی ثانویه برای تراکنش تجارت الکترونیک خود درخواست کنند. دستگاه‌های تلفن همراه این سیستم را تغییر داده‌اند. مستر کارد به‌جای ترغیب به استفاده از رمز عبور، در حال حاضر به صادرکنندگان خود اجازه می‌دهد از تائید ویژگی‌های چهره به کمک تلفن همراه کاربر استفاده کنند؛ این مفهوم عموماً Selfie Pay نامیده می‌شود.
بانک اول

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها