جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

سیستم "رمز امن" در بانک‌های آمریکایی چیست؟

24 خرداد 1401
سیستم "رمز امن" در بانک‌های آمریکایی چیست؟

به گزارش بانک اول رمز امن از گوشی تلفن کاربر یا یک کارت کوچک مغناطیسی استفاده می‌کند تا قبل از هرگونه مبادلات مالی خاص به صورت آنلاین، هویت صاحب حساب را چک کند. سیستم رمز امن از دسترسی غیرمجاز به حساب شخصی افراد از طریق بانکداری آنلاین جلوگیری می‌کند.

مشتریان بانکی قبل از استفاده از سیستم رمز امن باید درخواست خود را در سیستم بانکداری الکترونیک آمریکا ثبت کنند و گزینه "سیستم رمز امن را به حساب من اضافه کن" را انتخاب کنند. برای این منظور کاربر باید شماره تلفن خود را وارد کند یا درخواست یک کارت رمز امن کند. وقتی این سیستم فعال شد، انجام مبادلات مالی آنلاین بدون دسترسی به کارت رمز امن یا گوشی تلفن مقدور نخواهد بود.

براین اساس، هربار که کاربر عملیات بانکی را انجام دهد که از طریق بانکداری الکترونیک انجام شده و نیاز به تاییدیه رمز امن داشته باشد، بانک آمریکایی یک کد انحصاری شش رقمی برای کاربر ایجاد می‌کند و آن را از طریق پیام متنی به گوشی تلفن کاربر ارسال می‌کند. در این شرایط سیستم بانکداری الکترونیک از کاربر تقاضای کدی شش رقمی می‌کند و پس از وارد کردن کد به صورت صحیح، ادامه تراکنش مالی مقدور خواهد شد.

از سوی دیگر، در صورتی که کاربر به جای گزینه گوشی تلفن همراه از گزینه کارت رمز امن استفاده کند، دکمه روی کارت را فشار می‌دهد و کد ارائه شده را در سیستم وارد می‌کند.

علاوه بر این، به صورت پیش‌فرض هربار که کاربر بخواهد نام گیرنده قبوض و فیش‌های واریزی خود را تغییر دهد، نیاز به استفاده از رمز امن دارد. علاوه بر این، هربار که مشتری بانکی بخواهد تراکنشی با رقم بالاتر از سقف مبادلات مالی حساب خود انجام دهد نیاز به استفاده از این سیستم دارد.

همچنین کاربر می‌تواند به صورت اختیاری هربار که قصد ورود به سیستم بانکداری الکترونیک را دارد، به جای پاسخ به سئوالات امنیتی این سیستم، از گزینه رمز امن استفاده کند./ایبنا

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها