ﺳﻪشنبه, 28 فروردین 1403 2024,April

افزایش قطعی سود سهام عدالت و زمان پرداخت سود سهام

24 خرداد 1401
افزایش قطعی سود سهام عدالت و زمان پرداخت سود سهام

به گزارش بانک اول جعفر سبحانی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، اعلام کرد: تا امروز در دو نوبت در سال ۹۵ و سال ۹۶ سود سهام عدالت توسط شرکت سرمایه پذیر که شامل ۴۹ شرکت است پرداخت شده و برنامه ریزی های پرداخت سود در سال جاری نیز در دست اقدام است.

وی در ادامه گفت: بر اساس آمار موجود، ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سود سهام عدالت در سال ۹۵، حدودا ۴ هزار میلیارد تومان در سال ۹۶ بین مشمولان سهام عدالت توزیع شده و در سال ۹۷ نیز هنوز سودی از سوی شرکت ها اعلام و دریافت نشده، چون اکثرشرکت ها همانند هلدینگ خلیج فارس هنوز مجامع صاحبان سهام خودشان را برگزار نکرده اند.

میزان سود سهام عدالت

مشاور سازمان خصوصی سازی درباره میزان سود سهام عدالت در سال جاری نیز گفت: وقتی همه مجامع شرکت ها برگزار شود سود سهام عدالت برای دوره مالی سال ۹۷ نیز مشخص می شود اما به طور قطع و یقین سود سهام عدالت سال ۹۷ از سود سال ۹۶ بیشتر خواهد بود.

پرداخت ۴۷ هزار و ۳۴۲ میلیارد ریال سود

وی افزود: بر اساس آمارهای موجود سود عملکرد سال ۹۶ شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه کلیه شرکت‌های سرمایه‌پذیر در مجموع به مبلغ ۴۷ هزار و ۳۴۲ میلیارد ریال قطعی شد که برای هر مشمول سهام عدالت با ارزش اولیه بر مبنای ۱۰ میلیون ریالی مبلغ یک میلیون و ۷۵۰ هزار ریال تخصیص یافت.

۴۹ میلیون سهامدار زنده

سبحانی با اعلام اینکه کل مشمولان سهام عدالت تا بیست و نهم اردیبهشت ماه سال نود و هشت، ۴۹ میلیون و ۱۹۶ هزار نفر است گفت: از این بین، فقط ۴۶ میلیون و  ۷۵۴ هزار نفر در قید حیات هستند و بقیه به رحمت ایزدی رفته و وراث، باید برای تعیین تکلیف سود آنها، به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند و در عین حال ثبت نام جدید، فعلا میسر نیست و اگر مشمولان شماره شبا حساب خود را تا ۳۰ مهر ۹۷ در سامانه ثبت نکرده اند، فعلا این کار نیز میسر نیست.

گروه های مشمول سهام عدالت

گفتنی است، تا ۲۹ اردیبهشت ماه سال ۹۸، آماری که سازمان خصوصی سازی اعلام شده نشان می دهد تعداد مشمولین روستایی و عشایر سهام عدالت ۱۵ میلیون و ۱۵۰ هزار نفر، تعداد مشمولین روستایی و عشایر سهام عدالت که در قید حیات هستند ۱۴ میلیون و ۶۶۴ هزار نفر، تعداد کارکنان دستگاه های اجرایی و بازنشستگان مشمول ۱۳ میلیون و ۳۸۲ هزار نفر، تعداد مشمولین کارمند دستگاه های اجرایی که در قید حیات هستند ۱۲ میلیون و ۶۰۶ هزار نفر، تعداد کارگران فصلی و ساختمانی مشمول ۶ میلیون و ۱۰۶ هزار نفر، تعداد کارگران قصلی و ساختمانی مشمول در قید حیات ۶ میلیون و ۳۹ هزار نفر و سایر اقشار مشمول ۸ میلیون و ۵۶۷ هزار نفر است.

همچنین عسکری توکلی درباره زمان پرداخت سودهای سهام عدالت اظهار کرد: سودهای سهام عدالت سال گذشته سهام‌داران از بهمن ماه امسال قابل پرداخت است. وی افزود: سودهای سهام عدالت در سال جاری نیز به‌صورت مرحله‌ای یعنی ابتدا خانواده‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی، کارگران، روستاییان و سایر و براساس واریز سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر واریز خواهد شد.

رییس هیات مدیره اتحادیه کشوری تعاونی‌های سهام عدالت با اشاره به وجود حدود ۵۰ میلیون سهام‌دار سهام عدالت در کشور و دو میلیون و ۴۰۰ هزار سهام‌دار قطعی سهام عدالت در مازندران، اضافه کرد: سودهای سهام عدالت متوفیان نیز قابل پیگیری است که وراث با در دست داشتن گواهی انحصار وراثت می‌توانند نسبت به پیگیری آن اقدام کنند.

توکلی درباره آزادسازی سهام عدالت، خاطرنشان کرد: قرار است سهام عدالت پایان امسال آزاد شود که سازوکار عملیات آزادسازی آن در مجلس شورای اسلامی در حال بحث است.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
Rahmat Pourhaji
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

باعرض درود،میخواستم درباره نحوه محاسبه سود سهام عدالت وچگونگی محاسبه سود امسال ومبلغی که بیان کردین میخواستم یکم بیشتر و واضحتر توضیح بدین! میبخشید،باتوجه به مبلغ کلی سود سهام پارسال به میزان۴هزار میلیارد تومان،برای هرسهام ۵۰۰هزارتومانی،تقریبا صدهزارتومان سود تعلق گرفت! همچنین سود کلی سهام امسال نیز ده برابر بیشتر نسبت به پارسال یعنی ۴۰هزارمیلیارد تومان میباشد که برای سود امسال نیز ۱۰برابر سود پارسالش باید بگیرد یعنی ۱۰۰هزارتومان سود هرسهام۵۰۰هزارتومانی پارسالنیز ده برابرمیشود یعنییک میلیون تومان درصورتیکه کارشناس برنامه سود امسال که تقریبا یک میلیون میشد را به نرخ پارسال یعنی همان صدتومان حساب کرد،نظرشماچیه؟؟؟👌🌐🌻

محمد قاسمی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

باسلام،بنده سال 88برای سهام عدالت شرکت کردم،و نیز تحت پوشش هستم وهنوز بعد گذشت دوازده سال هنوز بازم تکلیف مشخص نیست،من از دولت محترم درخواست دارم که بعد دوازده سال من الان بالای پنجاه ساله شدم وتا نمیریم تکلیف این سهام مشخص نخواهد شد،،اول میگید می تونید کلشو به بانک بفروشید بعد شد 30%حالا هم هنوز خبری از بانک نیست یعنی بانک میگه دولت مسئول هست،یعنی بازم تکلیف مشخص نیست،تورا به جون هرکی دوست دارید ومیپرستید مردمو سرکار نذارید،دولت محترم آقای احمدی نژاد می‌گفت عمل میکرد ولی دولت فعلی ما از این دست میندازه به اون دست،خدا که مارا آفریده اگه مردم پول داشتن اصلان نه سهام میفروختن ونه شرکت میکردن،بس اونایی که می نویسن چی شد پول سهام از روی نداریست،من هرکی که به این نظرات رسیدگی میکنه خواهش دارم اینو به گوش مسولین و دولت برسونید،که این آزاد سازی سهام عدالت را رهبر معظم انقلاب اسلامی اجازه فروش دادن وخواستن مردم تکلیف خود را بدانن لاعقل به حرف ایشون ارزش بدید و دورغ تحویل مردم ندید شما فکر می‌کنید مردم فراموش میکنن نه،بلکه از همه حرفهای شما زده میشن واطمینان را از دست میدن،هنوز برای آزاد سازی رفتیم،دفتر پیشخوان مبلغ نزدیک 70هزار تومان از هر نفر گرفتن،،خدا را خوش نمیاد فقط مردمو بچابید،ما چهار نفریم چهار تا 70تومان نزدیک 260تومان هنوز پولی به دستمون نرسیده از ما گرفتن وگفتن این پول میره جیب دولت محترم،،،آیا دولت یک کشور اسلامی این کارو با مردمش میکنه،صحبت هم میاد میگیم ما بیت امام حسین علیه السلام هستیم آیا امامان این کارو با مردم میکردن،،،فقط بدونید از روی خستگی زندگی این حرفها گفتم ومیدانم مثل من خیلی خیلی هستن،،،بیاید برای یک بار با مردم صادق باشید مطمن باشید مردم هم با شمان،فقط مردمو این دروغ ها زده میکنه،،،با تشکر از کسی که این مطلب را خواند وتشکر از دولت محترم که انشأالله به داد مردم زیر فقر رسیدگی کنن والله بریدیم،،،به امید حضور امام زمان وسلامتی رهبر معظم انقلاب اسلامی

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها