پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

بهترین کسب و کارها برای افراد کم سرمایه چیست؟

24 خرداد 1401
بهترین کسب و کارها برای افراد کم سرمایه چیست؟

به گزارش بانک اول به نقل از تسنیم، در هفته‌ای که گذشت معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی پیشنهاد کرد با توجه به آنکه آموزشهای مهارتی مانند آموزشهای عمومی رایگان است، در بودجه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، معافیت مالیاتی مشابه آموزش و پرورش دیده شود.

وی با تاکید بر ایجاد ردیف اعتباری جدید برای توانمندسازی و ارتقای مهارت کارآموزانو افراد فاقد مهارت در لایحه بودجه 1399 افزود: برای توسعه المپیادهای مهارتی و امکان مشارکت در سطوح مختلف جهانی و آسیایی و منطقه‌ای باید ردیف اعتباری خاصی دیده شود.

معاون وزیر کار ایجاد صندوق توسعه مهارت برای حمایت از کارآموزان مهارتی برای دسترسی به شغل متناسب با علاقه را خواستار شد و با اشاره به وضعیت استخدامی کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور،گفت: باید تدبیری اندیشیده شود تا مشابه ماده 24 قانون نحوه تأسیس و اداره مدارس غیر دولتی مصوب سال 1395،سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نیز مجاز باشد نسبت به مأمور کردن مربیان رسمی و پیمانی خود به آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد اقدام کند.

بسیاری از فعالان و مقامات کارگری از کارفرمایان خواسته‌اند برای حفظ قدرت معیشت و رفاه حال خانوارهای کارگری عیدی و پاداش کارگران را تا قبل از پایان سال بپردازند تا کارگران بتوانند از این طریق مایحتاج مورد نیاز خود را در زمان مناسب تهیه کنند.

مبنای پرداخت عیدی کارگران مشمول قانون کار، در صورتی که یکسال کامل در محل کار فعلی خود سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند، معادل حداقل دو ماه پایه حقوق و حداکثر سه ماه پایه حقوق محاسبه می‌شود.با توجه به اینکه حداقل حقوق و دستمزد سال 98 کارگران به یک میلیون و 517 هزار تومان افزایش یافت، بنابر این عیدی کارگرانی که حقوق پایه آنها به این میزان است، سه میلیون و 34 هزار تومان خواهد بود؛ یعنی اگر پایه حقوق کارگری یک میلیون و 517 هزار تومان است با احتساب دو برابر حداقل دستمزد، سه میلیون و 34 هزار تومان و با احتساب سه برابر حداقل دستمزد، ‌چهار میلیون و 551 هزار تومان عیدی می‌گیرد.

این هفته مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های سراسری فرش دستباف از کاهش حجم صادرات فرش دستبافطی چهار ماهه امسال خبر داد و گفت: سال گذشته حجم صادرات ما 420 میلیون دلار بود ولی در چهارماهه امسال این رقم به شدت کاهش یافته و کل صادرات فرش به 30 میلیون دلار رسیده است در حالی که توانایی صادرات ما در حوزه فرش دستباف بیش از سه میلیارد دلار است.

وی بیمه قالیبافان، پیمان سپاری ارزی، تسهیل صادرات و تامین مواد اولیه را مهمترین مطالبات و نیازهای صنعت فرش دستباف برشمرد و گفت: در حالی که اکثر تولید کنندگان فرش دستباف جزو سه دهک پایین جامعه هستند ولی متاسفانه معافیت مالیات بر ارزش افزوده نصیب برخی تولید کنندگان و صادرکنندگان می‌شود و به جای حمایت با تحریم داخلی روبه رو می‌شویم و بیش از آنکه از تحریم خارجی تاثیر بپذیریم از تحریم‌های داخلی ضربه می‌خوریم.

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت تعاون وزارت کار و وزارت صمت از جمله رویدادهای این هفته بود.به موجب این تفاهم‌نامه امکان تبادل اطلاعات میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت صنعت، معدن و تجارت و یکپارچه سازی اطلاعات و داده‌ها، تسهیل ارائه خدمات به فعالین اقتصادی و توسعه دولت الکترونیک فراهم می‌شود.

دستیابی سریع و مستمر وزارت صمت به اطلاعات اشتغال بنگاههای اقتصادی با رویکرد پایش وضعیت اشتغال بنگاهها در بازه‌های زمانی مختلف از اهداف اجرای این تفاهم‌نامه است.

راه‌اندازی اندیشکیده تعاون خبر دیگری بود که این هفته انتشار یافت.

آنطور که معاون تعاون وزیر کار گفتهاندیشکده تعاون با همکاری معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی تشکیل می‌شود و شناسایی و رصد چالشهای بخش تعاون مهمترین دلیل ایجاد اندیشکده تعاون بوده است.

به گفته وی در حال حاضر بخش قابل توجهی از قوانین تعاون با واقعیات اجتماعی فاصله دارند و برخی به دلیل تعلل‌ها عملیاتی نشده‌اند اما با ایجاد ارتباط بین دانشگاهیان و نخبگان با دولت و حاکمیت و تعاونگران در قالب تدوین نقشه راه می توان به توسعه بخش تعاون بیش از پیش سرعت بخشید.

یک مشاور راه‌اندازی کسب و کار در یک برنامه تلویزیونی به کسانی که دنبال ایجاد یک کسب و کارند ولی سرمایه لازم را در اختیار ندارند پیشنهاد کرد سرمایه خود را برای فراگیری یک مهارت نظیر طراحی وب‌سایت، طراحی گرافیکی یا برنامه‌نویسی اختصاص بدهند و پس از یادگیری مهارت، از طریق بازاریابی در اینستاگرام محصولات خود را بفروش برسانند.

وی به افرادی که دارای سرمایه 20 میلیون تومانی هستند و مایلند برای خود کسب و کاری داشته باشند، توصیه کرد از یک زیرپله یا ماشین شروع کنند و یا در بازارچه‌هایی که در پارک‌ها و گوشه و کنار شهر توسط شهرداری‌ها اداره می‌شود کسب و کاری راه‌اندای کنند و در این بین سرای محله‌ها و روزبازارها که درآمد خوبی ایجاد می‌کنند را فراموش نکنند.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها