جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

ابطال کارت سوخت خودرو‌های فاقد بیمه شخص ثالث پس از دومین اخطار

24 خرداد 1401
ابطال کارت سوخت خودرو‌های فاقد بیمه شخص ثالث پس از دومین اخطار

به گزارش بانک اول شهرام رضایی مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به عدم صدور کارت سوخت برای کسانی که بیمه شخص ثالث ندارند؛ اظهار کرد:طی روز‌های اخیر پیامک‌هایی مبنی بر ابطال کارت سوخت کسانی که هنوز نسبت به دریافت بیمه سخص ثالث اقدام نکرده اند؛ ارسال شده است و این موضوع مطابق ماده 48 که بیمه شخص ثالث را اجباری می‌کند و کارت سوخت به این افراد تعلق نمی‌گیرد.


مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: مطابق این قانون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت مکلف است از صدور هر گونه کارت سوخت و تخصیص اولیه سهمیه یا ادامه آن برای وسایل نقلیه فاقد بیمه خودداری کند و از سوی دیگر بیمه مرکزی و نیروی انتظامی باید اطلاعات مربوط به وسایل نقلیه را در اختیار این ستاد قرار دهد.


وی افزود: با اتصال بین سامانه هوشمند سوخت و بیمه مرکزی، در روز‌های اخیر تعدای پیامک‌های به افرادی که هنوز بیمه شخص ثالث را دریافت نکرده اند، ارسال شد و توصیه شده نسبت به دریافت بیمه سخص ثالث برای جلوگیری از قطع کارت سوخت اقدام کنند.


رضایی ابراز کرد: هنوز زمانی دقیقی برای ابطال کارت سوخت در نظر گرفته نشده است و، اما به طور یقین اخطار دومی نیز در این خصوص اعلام خواهد شد و پس از کارت سوخت طرف باطل می‌شود.


مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ابراز کرد: در صورت دریافت پیامک اول مبنی بر عدم بیمه شخص ثالث، مالک خودور باید به سامانه بیمه مراجعه و ضمن استعلام نسبت به تهیه بیمه شخص ثالث اقدام کند/ایسنا

اخبار مرتبط
توانا با تاکید بر اینکه متقاضیان حداکثر تا ۳۰ فروردین ماه سال جاری فرصت دارند در این طرح ثبت نام کنند، بیان کرد: افراد واجد شرایط با مراجعه به دفاتر کارگزاری در سراسر استان یا از طریق آدرس صندوق www.roostaa.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.
حق بیمه مشمولان بیمه ایرانیان (افراد فاقد پوشش بیمه) برای ساکنان شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر برای دهک های یک تا ۵ رایگان، دهک ۶ معادل ۲۰ درصد، دهک ۷ برابر با ۳۰ درصد، دهک ۸ معادل ۴۰ درصد، دهک نهم ۵۰ درصد و دهک دهم برابر با ۱۰۰ درصد حق بیمه است.
تأمین اجتماعی در مفهوم فراگیر آن، حقی همگانی برای عموم افراد جامعه است که تأمین و تدارک بستر اجرائی آن از تکالیف دولت به شمار می‌رود؛ بر همین اساس، در راستای تعمیم و گسترش پوشش بیمه‌ای به هموطنان خارج از کشور که امکان حضور در ایران و انعقاد قرارداد بیمه با آنان میسر نبوده و صرفاً از طریق وکیل خود قصد بیمه‌پردازی را دارند با توجه به مقررات، می‌توانند خود را نزد سازمان تأمین اجتماعی بیمه کنند.
افرادی که قصد ثبت نام در بیمه بیکاری را دارند، بایدبه سایت جامع روابط کار وارد شوند و فرم بیمه بیکاری را پرکنند

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها