شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

سپرده ۲۳ درصدی یکساله در بانک خصوصی!

24 خرداد 1401
سپرده ۲۳ درصدی یکساله در بانک خصوصی!

 به گزارش بانک اول  این روش ها می تواند طرح های اعتباری برای پرداخت تسهیلات در ماه های آینده و یا پرداخت نرخ‌های سود سپرده‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت بالاتر از نرخ‌های مصوب بانک مرکزی باشد.

یکی از بانک های بزرگ خصوصی به جهت تامین نقدینگی پایان سال برای برخی از سپرده‌های یکساله نرخی بالاتر از مصوبه بانک مرکزی را در نظر گرفته است.

در حالی که بر اساس آخرین بخشنامه بانک مرکزی بانکها و موسسات مالی و اعتباری می‌توانند حداکثر ۱۵ درصد به سپرده های یکساله پرداخت کنند، این بانک بزرگ نرخی ۲۳ درصدی را در نظر گرفته است.

البته شرایط پرداخت این سود برای همین سپرده‌ها نبوده و باید مبلغ سپرده بسیار بالا باشد.

نهادهای ذیربط همواره اطلاع دارند که بسیاری از بانک‌های و موسسات مالی و اعتباری از نرخ‌های مصوب عدول می کنند اما برخورد قهری جدی با آنها صورت نمی گیرد.

البته نرخ سود بالای سپرده به دلیل نرخ بالای بین بانکی و حتی جریمه های بانک مرکزی است.از سوی دیگر بسیاری از مردم معتقدند که با فضای فعلی بانک بهترین مکان برای سرمایه گذرای بدون ریسک و پرداخت مالیات است.

به نظر می‌رسد در طی روزهای آینده طرح های سپرده گذاری با نرخ های بیش از این نیز در بانک ها و موسسات رواج پیدا کند.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
مجتبي
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

بانك آينده

حاج رضا میرسپاسی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

لطفا نام این بانک ها را بگویید . من 100 میلیون می خواهم سپرده کنم .

وحید خوش زاد
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام.میشه اسم بانک شوبگین؟

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها