جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

پرداخت ۸۰ درصد تسهیلات مسکن به ساخت و سازهای سنتی

24 خرداد 1401
پرداخت ۸۰ درصد تسهیلات مسکن به ساخت و سازهای سنتی

به گزارش بانک اول، ابوالقاسم رحیمی انارکی در اولین جشنواره ملی نوآوری در حوزه ساخت و ساز اظهار داشت: امروز بیش از ۴۰ درصد سوخت فسیلی جهان در حوزه ساخت و ساز و مسکن مصرف می‌شود و بخش ساخت و ساز در حوزه نوآوری نسبت به سایر حوزه‌ها عقب‌تر است.

وی با اشاره به برنامه‌های بانک مسکن در این حوزه یادآور شد: سال ۹۷ یکسری اقدامات را در جهت مسئولیت اجتماعی بانک مسکن آغاز و کمپین‌هایی را تحت عنوان کمپین آب در کشور برگزار کردیم و امسال کمپین خاک را در دستور کار قرار داده‌ایم، سال آینده نیز کمپینی درباره هوا داریم.

مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه بخش ساختمان یکی از مهمترین منابع آلودگی کشور است، تصریح کرد: از ابتدای سال گذشته در مجموعه سیاست های اعتباری بانک تسهیلاتی را متناسب با تکنولوژی ساخت تعیین کردیم.

رحیمی انارکی ادامه داد: تسهیلات ارائه شده در سال ۹۸ در بخش سنتی‌سازی ۸۰ درصد، حرفه‌ای‌سازی ۱۷.۵ درصد و فناوری‌های نوین ۲.۵ درصد بوده که با وجود افزایش سهم حرفه‌ای‌سازی و فناوری‌های نوین، سهم این بخش‌ هنوز اندک است و نشان می‌دهد در این حوزه کار زیاد داریم.

وی تاکید کرد: بیش از ۸۰ درصد تسهیلات بانک مسکن را سنتی‌سازان استفاده می‌کنند و استقبال چشمگیری از تکنولوژی های جدید در حوزه ساخت و ساز در کشور ما انجام نشده است، بنابراین بانک مسکن به عنوان یک مسئولیت اجتماعی بر عهده خود می‌داند که بر این موضوع پافشاری کند.

مدیر عامل بانک مسکن افزود: بر این اساس در اولین قدم جشنواره ملی نوآوری در ساخت و ساز را برگزار کردیم که با استقبال خوبی مواجه شد که امیدوار کننده است. رحیمی انارکی با بیان اینکه توجه به موضوع توسعه پایدار در دستور کار بانک مسکن و شرکت‌های زیرمجموعه مانند شرکت سرمایه‌گذاری مسکن قرار دارد، اظهار داشت: واحدهایی که توسط این شرکت‌ها احداث می‌شود باید یک سری ویژگی‌های خاص را متناسب با اقلیم و طبیعت داشته باشد، انرژی را در حداقل موقع استفاده کند و در تقابل با محیط زیست قرار نگیرند.

وی خاطرنشان کرد: بانک مسکن حمایت کامل از طرح‌هایی که در بحث معماری پایدار و فناوری‌های نوین الگوهایی را بدهند خواهد کرد، این جشنواره دستاوردهای بسیار خوبی داشته و امیدواریم حرکت‌های جدیدی را در این حوزه به وجود آورد.

رحیم انارکی همچنین تاکید کرد: موضوع گارانتی و تضمین ساخت را برای اولین بار در شرکت سرمایه‌گذاری مسکن عملیاتی می‌کنیم و ضمانت ساخت را در اختیار خریداران قرار خواهیم داد که امیدواریم این اعمال بتواند حرکتی را در صنعت ساختمان ایجاد کند.

وی افزود: در سالیان دور بانک رهنی ایران پیشگام وارد کردن تکنولوژی‌های جدید ساخت در حوزه ساختمان بوده وامیدواریم بانک مسکن هم در ادامه این روند که از بانک رهنی ایران به ارث رسیده بتواند در حوزه ساخت و ساز کشور اثرگذار باشد.

اخبار مرتبط
بانک مرکزی بندهای مرتبط با قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. بر این اساس تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۰۱‌/۰۱‌/۱۳۹۹ بوده است مبلغ سه میلیارد (۳،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله است؛ همچنین تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال خواهد بود.
ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می گیرد. در صورتی که اشخاص، متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ می باشند، می بایست شرایط مذکور در آیین نامه قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را دارا باشند.
بانوان متقاضی این وام، می توانند با مراجعه به هر یک از شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در سراسر کشور نسبت به افتتاح سپرده مربوطه اقدام و از ۴ مرحله وام قرض الحسنه این بانک(مجموعاً ۲۰۲ میلیون تومان) به صورت متوالی بهره مند شوند.
اگر خانواده‌ای صاحب فرزند سوم و بیشتر از سال ۱۳۹۹ به بعد شود نیز می‌تواند از تسهیلات قرض‌الحسنه خرید، ساخت یا وام ودیعه مسکن، بهره‌مند شود که میزان مبلغ این وام، ۳۰۰ میلیون تومان تعیین خواهد شد و زمان بازپرداخت آن نیز ۲۰ سال است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها