پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

FATF تاثیری بر سهام‌های بانکی حاضر در بورس ندارد

24 خرداد 1401
FATF تاثیری بر سهام‌های بانکی حاضر در بورس ندارد

به گزارش بانک اول کارشناس بازار سرمایه در رابطه با میزان اثرگذاری قرار داد FATF بر سهام‌های بانکی در بازار سرمایه، اظهار کرد: هر شخص اعم از مسئولان یا کارشناسان بازار سرمایه که می‌گویند قبول کردن FATF می‌تواند بر سود سهام‌های بانکی تاثیر بگذارد کاملا نادرست است به علت آنکه اگر آن شخص یکبار مفاد قرار داد را به طور دقیق و به زبان اصلی مطالعه کرده بود چنین حرفی را نمی‌زد.

او افزود: یکی از مشکلات اصلی موافقان این قرار آن است که خود نمی‌دانند دقیقا با کدام یک از بند‌ها موافق هستند و نهایت اطلاعات آن‌ها از FATF به مسئله پول شویی بازمی گردد.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: هر سال بند‌های این قرار داد تغییر می‌کند به گونه‌ای که آخرین بروزرسانی آن به ماه JUNE در سال ۲۰۱۹ بازمی گردد، نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد کل توصیه‌های چهل گانه FATF از صفحه ۹ این قرار داد شروع می‌شود و تا صفحه ۲۹ ادامه دارد، در ظاهر خواندنش آسان می‌آید، ولی تفسیر هر کدام از این بند‌ها حداقل ۲۰۰ صفحه می‌شود.

جان جان بیان کرد: یکی از مشکلات اصلی بازار ارز ما این است، حال کسانی که از کلیات این قرار داد آگاهی ندارند در رابطه با این قرار داد می گویند که اگر عملی شود سود سهام بانک‌ها نیز در بازار سرمایه افزایش خواهد یافت در حالی هیچ تاثیری نخواهد گذاشت پس سهام داران نسبت به این گونه از صحبت‌ها دل خود را خوش نکنند./باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط
شاخص فرابورس ایران نیز در معاملات امروز و در ادامه روند نزولی خود با ۵۱ واحد رشد، از مرز ۲۶ هزار واحد عبور کرد و به ۲۶ هزار و هفت واحد رسید.
یک کارشناس اقتصادی درباره موضوعات مختلف اعم از انس طلا، رمزارز، بورس ایران معتقد است سال آینده باید بهترین پرتفو را از میان این گزینه ها انتخاب کرد.
به این ترتیب به نظر می‌رسد اگرچه بازار سهام طی روزهای آینده ممکن است فراز و فرودهایی را تجربه کند اما دست کم تا پیش از آغاز فصل مجامع، عرصه چرخش سرمایه باشد.
سازمان خصوصی سازی در 2 اطلاعیه جداگانه قیمت پایه و شرایط عرضه سهام دو شرکت فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس را اعلام کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها