جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

تاپ امن‌ترین و سریع‌ترین خدمات صدورآنی و استعلام چک به صورت آنلاین

24 خرداد 1401
تاپ امن‌ترین و سریع‌ترین خدمات صدورآنی و استعلام چک به صورت آنلاین

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به خاطر دردسرهای بی شمار استفاده از چک‌های بانکی، عطای آن را به لقای آن بخشیده‌اید، این مطلب برای شماست. کار کردن با چک‌های بانکی برای بسیاری از کسب و کارها یک موضوع ضروری است اما صاحبین کسب و کارها دلایل منطقی مختلفی برای گشتن دنبال جایگزین چک‌های بانکی دارند. برخی از این دلایل عبارتند از عدم شفافیت، نگرانی از امنیت چک‌های صادر شده، موضوعاتی مانند جعل چک و البته نیاز به مراجعه به بانک‌ها و صرف زمان زیاد برای استفاده از خدمات چک.

خبر خوب این که با ویژگی جدید اپلیکیشن تاپ، تقریبا تمام مشکلات و دغدغه‌های صاحبین چک‌های بانکی مرتفع می‌شود و آنها می‌توانند در سریع‌ترین زمان ممکن از تمام خدمات چک‌های بانکی، از جمله، صدور آنی چک، استعلام اعتبار چک‌های صادر شده و انتقال چک در بستر تاپ استفاده کنند.

اگر می‌خواهید در مورد قانون جدید چک و خدمات سامانه صیاد تاپ بیشتر بدانید، خواندن این مطلب را از دست ندهید.

قانون جدید چک و ایجاد سامانه صیاد

با تصویب قانون جدید چک در سال 1397 در مجلس، بانک مرکزی از تاریخ 22 آذر سال 1399، ملزم به ایجاد زیرساخت‌ها و شرایط لازم برای اجرای قانون جدید چک شد.

بستر اصلی اجرای قانون جدید چک، سامانه صیاد است. با ایجاد سامانه صیاد، صدور چک‌های حامل به طور کامل حذف  و ثبت گیرنده چک برای صدور تمام چک‌های بانکی ضروری شد.

بنابراین از تاریخ 20 دی 1399، صاحبان چک‌های بانکی می‌توانند به صورت اختیاری با استفاده از سامانه‌های آنلاین مانند اپلیکیشن تاپ از خدماتی مانند صدور آنی چک، استعلام چک و انتقال چک به نام دیگری استفاده کنند.

اپلیکیشن تاپ

 

سامانه صیاد چیست؟

سامانه صیاد، یک سیستم متمرکز برای انجام تمام فرآیندهای چک‌های بانکی در کشور است. این سامانه توسط بانک مرکزی ایجاد شده و تمام اپلیکیشن‌های ارائه خدمات آنلاین چک با اتصال و تحت نظارت مستقیم آن کار می‌کنند.

در واقع سامانه صیاد با هدف کاهش مشکلات جعل و تقلب‌های چک‌های بانکی، افزایش شفافیت در فرآیند صدور و استفاده از چک، کاهش صدور چک‌های بی محل و نظارت بر فرآیندهای صدور چک ایجاد شده است. با شکل گیری سامانه صیاد، چندین تغییر و تحول مهم در خدمات چک‌های بانکی اتفاق افتاده است که مهمترین آنها به شرح زیر است:

⦁ مهم‌ترین ویژگی چک‌های صادر شده توسط سامانه صیاد، لزوم ثبت نام فرد گیرنده چک است. در واقع چک‌های حامل در سامانه صیاد حذف شده است.

⦁ حذف تدریجی شعب بانکی به عنوان مرجع صدور چک: با راه‌اندازی خدمات آنلاین سامانه صیاد تمام فرآیندهای مربوط به حوزه چک به صورت آنلاین و از طریق اپلیکیشن‌هایی مانند ⦁ تاپ امکان‌پذیر است. پس دیگری نیازی به مراجعه به شعب بانکی برای دریافت خدمات چک نخواهد بود.

⦁ امکان انتقال چک به نام فرد دیگر

⦁ ثبت اطلاعات چک، صادر کننده چک و گیرنده آن: این کار باعث شفافیت فرآیندهای چک و جلوگیری از هرگونه تقلب و جعل خواهد شد و امنیت بیشتری را برای صاحبان چک به ارمغان می‌آورد.

⦁ ایجاد دسته چک‌های متحدالشکل برای تمامی دسته چک‌های شبکه بانکی کشور: با ایجاد دسته چک‌های یک شکل، تنها تفاوت چک‌های بانک‌های مختلف، در لوگوهای متفاوت آنها خواهد بود.

⦁ اعتبارسنجی درخواست کننده دسته چک توسط بانک مرکزی: با ایجاد سامانه صیاد، تمما فرآیندهای صدور چک، به صورت آنلاین به تأیید بانک مرکزی کشور می‌رسد. این کار، امنیت بیشتری را در فرآیندهای صدور و استعلام چک فراهم می‌کند.

صدور آنی چک‌های بانکی و استعلام اعتبار صاحب چک به صورت آنلاین با سامانه صیاد تاپ

با راه‌اندازی سامانه صیاد تاپ، می‌توانید در هر ساعتی از شبانه روز، تمام خدمات امور مرتبط با چک‌های بانکی اعم از صدور چک در لحظه، استعلام اعتبار صادر کننده چک، انتقال چک به نام فرد دیگر و ... را در کمترین زمان ممکن و فقط با چند کلیک ساده انجام دهید.

اپلیکیشن تاپ، با رابطه کاربری بسیار ساده، تمام فرآیندهای چک را به کمتر از چند دقیقه کاهش داده و شما را از حضور در بانک و ایستادن در صف‌های طولانی برای خدمات چک بی نیاز می‌کند.

برای استفاده از خدمات چک سامانه صیاد تاپ، تنها کافیست اپلیکیشن تاپ را دانلود و بر روی گوشی تلفن همراه هوشمند خود نصب کنید.

شما چه صادرکننده و چه گیرنده چک‌های بانکی باشید، می‌توانید از خدمات آنلاین سامانه صیاد تاپ به راحتی استفاده کنید. اگر می‌خواهید در هر ساعتی از شبانه روز و به صورت آنی چک صادر کنید، پس از ورود به اپلیکیشن تاپ، اطلاعات شناسه صیادی 16 رقمی مندرج بر برگه چک مورد نظر خود که قصد صدور آن را دارید در منوی ثبت چک اپلیکیشن تاپ ثبت کنید و سپس سایر اطلاعات مورد نیاز شامل تاریخ صدور، مبلغ چک و مشخصات گیرنده چک را وارد نمایید. به جای وارد کردن دستی شناسه 16 رقمی صیاد، می‌توانید با استفاده از کدپرداز تاپ (قرار گرفته در پایین صفحه اصلی اپلیکیشن)، کیو آر کد برگه چک مورد نظر خود را اسکن کنید و به طور خودکار وارد منوی ثبت اطلاعات چک شوید.

چنانچه گیرنده چک هستید نیز می‌توانید به سادگی با استفاده از اپلیکیشن تاپ، مراحل استعلام اعتبار صادر کننده چک و تایید و انتقال آن را انجام دهید. ابتدا شناسه صیادی 16 رقمی برگه چک دریافتی را در منوی تایید چک وارد کنید (درصورت تمایل می‌توانید برای راحتی و سرعت بیشتر شناسه صیادی را با کدپرداز تاپ اسکن و مستقیما وارد منوی تایید چک شوید). در مرحله بعد اطلاعات چک دریافتی را با اطلاعات مندرج بر برگه چک مطابقت داده و در صورت مطابقت کامل اطلاعات، گزینه تایید را لمس کنید. پس از تایید اطلاعات چک دریافتی، نام شما به عنوان صاحب چک ثبت می‌شوید. حالا می‌توانید در صورت تمایل آن را به نام هر فرد دیگری منتقل کنید.

اپلیکیشن تاپ را از کجا دانلود کنیم؟

اپلیکیشن تاپ را می‌توانید از تمام بازارهای خرید نرم‌افزارهای تلفن همراه مانند کافه بازار ، مایکت و البته از وبسایت تاپ دانلود کنید. تاپ، یک اپلیکیشن سبک و کم حجم است که فضای زیادی از حافظه گوشی شما را اشغال نمی‌کند. کار کردن با آن آسان است و در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر در مورد ویژگی‌های اپلیکیشن می‌توانید در هر بخشی که هستید روی آیکون «راهنما» در بالای صفحه اصلی اپلیکیشن، سمت چپ کلیک کنید.

اپلیکیشن تاپ را می‌توانید از یکی از منابع زیر دانلود کنید:

لینک دانلود اپلیکیشن تاپ از گوگل پلی:

https://play.google.com/store/apps/details?id=ir.tgbs.peccharge

لینک دانلود اپلیکیشن تاپ از مایکت:

https://myket.ir/app/ir.tgbs.peccharge

 

لینک دانلود اپلیکیشن TOP از کافه بازار :

https://cafebazaar.ir/app/ir.tgbs.peccharge

اخبار مرتبط
پوکت در دریای آندامان و در جنوب غربی تایلند واقع شده است. این جزیره به واسطه زیبایی‌های طبیعی، جاذبه‌های گردشگری متنوع، تفریحات هیجان‌انگیز و فرهنگ غنی، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در جهان تبدیل است.
صرافی CoinCatch، پلتفرم پیشرفته معامله گری خود را به صورت رسمی در ماه مارس 2023، راه اندازی کرد که شامل دو بخش اسپات و بازار های مشتقه مانند فیوچرز است و از بیشتر رمزارز ها پشتیبانی می کند. علاوه بر این قابلیت های معامله گری، صرافی CoinCatch برنامه دارد تا قابلیت Social trading(معامله گری جمعی) را به پلتفرم خود اضافه کند که این قابلیت به KOL ها اجازه می دهد تا استراتژی های معامله گری خود را با دنبال کنندگان خود، به اشتراک بگذارند
بخش صنعت و معدن کاشان یکی از مهم‌ترین بخش‌های این منطقه به شمار می‌آید و سهم بزرگی از سرمایه‌گذاری اقتصادی را نیز به خود اختصاص داده است. به‌گونه‌ای که در حال حاضر بیش از 1000 واحد صنعتی فعال در این شهرستان به چشم می‌خورد. این واحدهای صنعتی و تولیدی کوچک و بزرگ بستر مناسبی را برای اشتغال جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فراهم آورده است.
اتصالات جوشی مانیسمان را به دو صورت می توان دسته بندی کرد. o بر اساس رده o بر اساس نوع اتصال اتصالات مانیسمان بر اساس رده : • اتصالات مانیسمان رده ۲۰ • اتصالات مانیسمان رده ۴۰ • اتصالات مانیسمان رده ۸۰ • اتصالات مانیسمان رده ۱۶۰ • اتصالات رده SGP • اتصالات رده STD اتصالات جوشی مانیسمان بر اساس نوع اتصال: • زانو مانیسمان • سه راهی مانیسمان

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها