جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

بیمه بیکاری افزایش یافت + جزئیات

24 خرداد 1401
بیمه بیکاری افزایش یافت + جزئیات

به گزارش بانک اول مصطفی هاشمی در این باره گفت: حداقل مقرری بیکار شده‌ها از یک میلیون و ۹۱۰ هزار و ۴۲۷ تومان در سال گذشته به ۲میلیون و ۷۵۵هزار و ۴۹۸ تومان در سال جاری افزایش پیدا کرده که مقایسه آن نشان از رشد ۳۹درصدی دارد.

وی با بیان این که افرادی که در سال جاری بیکار می‌شوند مقرری‌شان از مبلغ مذکور کمتر نخواهد بود، افزود: همچنین آن دسته از مقرری بگیران بیمه بیکاری که در سال‌های قبل از کار بیکار شده‌اند و همچنان در حال دریافت مقرری هستند و کمتر از این مبلغ مقرری دریافت کرده‌اند در فروردین ماه میزان مقرری آن‌ها ترمیم شده و با نرخ جدید به حسابشان واریز می‌شود.

هاشمی ادامه داد: تعدادی از افراد مقرری بیمه بیکاری فروردین خود را در دو مرحله دریافت کرده‌اند که در مرحله اول همان مبلغ سال قبل و در مرحله دوم مابه التفاوت سال جاری به حسابشان واریز شده است.

 

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با بیان این که در استان فارس بالغ بر ۱۴ هزار نفر مقرری بیمه بیکاری می‌گیرند که این تعداد در سال گذشته ۱۳ هزار و ۴۰۰نفر بود بیان کرد: هرساله تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در فروردین ماه افزایش یافته و در ماه‌های بعد این تعداد به تدریج رو به کاهش می‌رود.

وی اظهار داشت: با این حساب جمع مقرری ماهیانه واریز شده به حساب این افراد حدود ۴۰میلیارد تومان است که این رقم در سال گذشته ماهیانه ۲۶میلیارد تومان بود.

هاشمی گفت: سازمان تامین اجتماعی به دنبال ترمیم مقرری بیکار شدگان تامین اجتماعی با توجه به افزایش هزینه‌ها بوده و تلاش می‌کند با توجه به منابع مالی خود از این قشر حمایت کند.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس، با اشاره به این که در سال گذشته تعداد مقرری بگیران استان فارس در فروردین ماه به دلیل شیوع کرونا بالغ بر ۷۰ هزار نفر بود گفت: با برگزاری کمیته‌های مختلف توسط استانداری و اداره کار، شاهد بازگشت بیکار شده‌ها به سر کارشان بودیم که به تبع آن از خیل عظیم بیکار شده‌ها به تدریج کاسته شد و درنهایت تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری به طور میانگین به ماهیانه ۱۳ هزار و ۴۰۰ نفر در سال گذشته رسید.

هاشمی خاطرنشان کرد: سال گذشته یک سال سخت برای همه از جمله سیاست گذاران، برنامه‌ریزان و مدیران استان بود و خوشبختانه علی رغم همه مشقت‌ها در سال گذشته با اقدامات انجام شده و سیاست‌های اجرایی مختلف نه تنها تعداد بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی کاهش پیدا نکرد بلکه شاهد افزایش تعداد بیمه شده‌ها نیز بودیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص آن که بیکار شده‌های استان تا چه مدت مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری می‌شوند گفت: بیکار شدگان به دو دسته شامل بیمه‌شدگان مجرد و بیمه شدگان متاهل تقسیم می‌شوند که بر اساس آن کارگران مجرد دارای ۶ ماه تا ۲۴ ماه سابقه پرداخت بیمه به مدت ۶ ماه و متاهلین به مدت ۱۲ مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری می‌شوند.

هاشمی ادامه داد: همچنین افراد مجرد با سابقه پرداخت ۲۵ ماه تا ۱۲۰ ماه حق بیمه به مدت ۱۲ ماه و متاهلین به مدت ۱۸ ماه مشمول دریافت مقرری می‌شوند.

وی ادامه داد: مدت زمان پرداخت مقرری بیمه بیکاری به کارگران با سابقه ۱۲۱ ماه تا ۱۸۰ ماه حق بیمه، ۱۸ ماه و متاهلی ۲۶ ماه می‌باشد.

به گفته هاشمی، میزان برخورداری افراد مجرد از مقرری بیمه بیکاری با ۱۸۱ ماه تا ۲۴۰ ماه حق بیمه ۲۶ ماه و افراد متاهل ۳۶ ماه می‌باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: افراد مجرد با پرداخت پرداخت حق‌بیمه ۲۴۱ ماه به بالا، ۳۶ ماه و متاهلین ۵۰ ماه از دریافت مقرری بیمه بیکاری برخوردار خواهند شد.

معاون روابط کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس تاکید کرد: تمام تلاش ما نگه داشتن افراد در مشاغلشان است و چنانچه چاره‌ای در این خصوص نباشد و تلاش‌ها به جایی نرسد، حمایت لازم از افراد بیکار شده در مدت بیکاریشان و تا زمان پیدا کردن مجدد شغل در چارچوب ماده ۷ قانون صورت خواهد گرفت.

وی در خاتمه گفت: همچنین تلاش می‌شود در مدتی که افراد مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری هستند برای آن‌ها مشاغل جدید متناسب با مهارت‌شان با در نظر گرفتن مزایا برای کارفرمایان، مهیا شود تا بهترین بهره وری از نیروی کار با تجربه استان صورت گیرد.

اخبار مرتبط
توانا با تاکید بر اینکه متقاضیان حداکثر تا ۳۰ فروردین ماه سال جاری فرصت دارند در این طرح ثبت نام کنند، بیان کرد: افراد واجد شرایط با مراجعه به دفاتر کارگزاری در سراسر استان یا از طریق آدرس صندوق www.roostaa.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.
حق بیمه مشمولان بیمه ایرانیان (افراد فاقد پوشش بیمه) برای ساکنان شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر برای دهک های یک تا ۵ رایگان، دهک ۶ معادل ۲۰ درصد، دهک ۷ برابر با ۳۰ درصد، دهک ۸ معادل ۴۰ درصد، دهک نهم ۵۰ درصد و دهک دهم برابر با ۱۰۰ درصد حق بیمه است.
تأمین اجتماعی در مفهوم فراگیر آن، حقی همگانی برای عموم افراد جامعه است که تأمین و تدارک بستر اجرائی آن از تکالیف دولت به شمار می‌رود؛ بر همین اساس، در راستای تعمیم و گسترش پوشش بیمه‌ای به هموطنان خارج از کشور که امکان حضور در ایران و انعقاد قرارداد بیمه با آنان میسر نبوده و صرفاً از طریق وکیل خود قصد بیمه‌پردازی را دارند با توجه به مقررات، می‌توانند خود را نزد سازمان تأمین اجتماعی بیمه کنند.
افرادی که قصد ثبت نام در بیمه بیکاری را دارند، بایدبه سایت جامع روابط کار وارد شوند و فرم بیمه بیکاری را پرکنند

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
سعید مزیدی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

ازپیارسال برج12من بیکارشدم افتادم دنبال بیمه بیکاری همه کارهارودونه به دونه انجام دادم همه امضاهاروگرفتم اداره بیمه بعداز9ماه دوندگی گفتندماه دیگه بیمت واریزمیشه ولی انجام نشدوقتی علت وجویاشدم به من گفتندکه شماره حساب نفرستادی درصورتی که انجام داده بودم

یوسف رضائی جوانمردی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

بیمه بیکاری فروردین ماه من هیچ تغییری با سال قبل نداشته است و اضافه نشده است ل

پیمان عظیمی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام. بیمه بیکاری من بعد از ۱۳ماه پیگیری برقرار شده .مدت ۲۶ماه برام ثبت شده ی نامه به من دادن که ۴ماه رو باید دولت پرداخت کنه و ۲۲دوماه اداره کار با حقوق پایه همون ۱۹۰۰، دولت بابت ۴ ماه حدودا ۳۶۰۰ واریز کرده ،این وسط معلوم نیست مابه تفاوت حقوق این ۴ماه رو کی باید بده،کسی هم جواب گو نیست .اداره کار و تامین اجتماعی باید حقوق من رو کامل پرداخت کنن چون برای من مدت ۲۶ ماه تصویب شده ،آیا تامین اجتماعی موقعه پرداخت حق بیمه قبول می کنه منم نصف و نیمه پرداخت انجام بدم .دولت برای کسانی که زمان کرونا بیکار شدن ی مبلعی به صورت کمک یا علی الحساب واریز کرده تا بعد که تکلیف بیمه بیکاریشون مشخص بشه ه

علیرضا ایزدپناه
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام خسته نباشید ولی منم هنوز بیمه بیکاری فروردین و اردیبهشت پارسال رو دریافت نکردم میشه بگید کی واریز میشه ؟

الله بخش بستان زهی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام پول بیکاری این سه برج برام واریز کنید لطف🙏

الله بخش بستان زهی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام پول بیکاری برام واریز کنید سه ماه ممنون

سمیرا شاهی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام من هنوز بیمه بیکاری اسفند و فروردین و نگرفتم چرا واریز نمیکنید😟

علی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

عرض سلام من هنوز بیمه بیکاری اسفند98 وفروردین واردیبهشت 99رو نگرفتم شدم توپ فوتبال اداره کار میگه واریزی حقوق مربوط به تامین اجتماعی میشه و تامین اجتماعی میگه مربوط به برنامه وبودجه خواهشمندم متولی مربوطه هرنهادی هست پیگیری فرمائید باتلفن 2500هم تماس گرفتیم میگن چون شما دراسفند 98بیکارشدید مربوط به ستاد کرونا میشه این درحالی است که من هنوز بیمه بیکاری میگیرم لطفا مسئول مربوطه پیگیری فرمایند

الی جلالی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

کسی که ۶ماه سابقه پرداخت بیمه داره چرابیمه بیکاری نمیده تامین اجتماعی برخلاف تعریف اداره کارعمل میکنه

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها