ﺳﻪشنبه, 4 اردیبهشت 1403 2024,April

نرم افزار حسابداری چه کمکی به کسب و کارها می کند؟

24 خرداد 1401
 نرم افزار حسابداری چه کمکی به کسب و کارها می کند؟

نرم افزار حسابداری چه کمکی به کسب و کارها می کند؟
 

نرم افزار حسابداری فراپیام
نرم افزارهای حسابداری از مهم‌ترین ارکان نرم افزاری شرکت‌ها و سازمان‌ها هستند. در حقیقت یک نرم افزار حسابداری خوب می‌تواند کمک زیادی به تک تک قسمت‌های یک سازمان داشته باشد. 
معمولا سازمان‌ها و کسب‌وکارها متناسب با نیاز و وسعتی که دارند به سراغ نرم افزارهای حسابداری می‌روند و از آن‌ها استفاده می‌کنند. 
در سال‌های اخیر نرم افزارهای حسابداری بسیار پیشرفته‌تر شده‌اند و امکانات بسیار زیادی در اختیار صاحبان کسب و کارها قرار می‌دهند. پس توصیه می‌شود برای خرید نرم افزار حسابداری برای انواع کسب و کارها حتما تا انتهای این مطلب را با دقت مطالعه کنید. 
البته این امکانات متناسب با آن کسب و کار است و برای برخی از این امکانات نیز باید هزینه اضافی پرداخت شود. این روزها نرم افزارهای حسابداری در بخش‌هایی از انبار و ارتباط با مشتری نیز به صاحبان مشاغل کمک می‌کنند که موضوع قابل توجهی است. 
این نکته را هم در نظر داشته باشید که شما به عنوان یک کسب و کار الزاما قرار نیست از همه این امکانات استفاده کنید بلکه باید متناسب با نیازی که دارید به سراغ استفاده از این امکانات بروید چرا که هر کدام از این امکانات ممکن است برای شما هزینه جداگانه‌ای در پی داشته باشد. 
در ادامه به بررسی دقیقی در خصوص کمک نرم افزارهای حسابداری به کسب و کارها می‌پردازیم. 


۱ـ کاهش هزینه منابع انسانی
منابع انسانی و پرداخت‌های نیروهای انسانی هر سازمان، قطعا یکی از دغدغه‌های اصلی مدیر هر سازمانی است. 
نرم افزارهای و اتوماسیون‌های اداری یکی از اصلی‌ترین راه‌ حل‌ها برای کم کردن هزینه‌های نیروهای سازمانی هستند. برای مثال در سال‌های گذشته، یک سازمان نسبتا بزرگ برای محاسبات مالی خود نیاز به چندین نیروی حسابدار داشت در صورتی که امروز تمامی این محاسبات به صورت خودکار توسط سیستم‌های مالی و حسابداری صورت می‌گیرد و هزینه‌ها تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. 
البته این موضوع را هم در نظر بگیرید که برای استفاده از این نرم افزارها هم باید هزینه پرداخت کنید اما این هزینه نسبت به هزینه‌های پرداختی به نیروهای انسانی بسیار ناچیز است. 

۲ـ دقت بیش‌تر در محاسبات
محاسبات انسانی قطعا خالی از اشتباه نیست و حتی اگر درصد آن پایین باشد هم ممکن است مشکلات زیادی برای شرکت یا سازمان شما به همراه داشته باشد. 
در حقیقت درصد خطای سیستم‌ها و نرم افزارهای حسابداری نزدیک به صفر مطلق است و باید در نظر داشته باشید که نیروهای انسانی در کنار احتمال خطا، هزینه بیش‌تری نیز برای شما به همراه دارند. از طرفی سیستم‌های نرم افزاری بسیار سریع‌تر از نیروهای انسانی عمل می‌کنند و شما می‌توانید در زمان بسیار سریع‌تری محاسبات مالی را انجام دهید. 

۳ـ کنترل بیش‌تر روی اطلاعات زیر سیستم‌ها
زمانی که کارهای محاسباتی را به نرم افزارهای مالی و حسابداری می‌سپارید می‌توانید گزارشاتی دریافت کنید که شما را واقعا شگفت‌زده می‌کنند. این گزارشات از دل محاسبات بیرون آمده‌اند و به شما کمک می‌کنند تا در موارد مدیریتی تصمیم‌های بهتری بگیرید.
 جالب است بدانید که برخی از این اطلاعات به قدری ارزشمند هستند که توجه به آن‌‌ها می‌تواند موجب رشد بسیار سریع سازمان شما شود. البته ناگفته نماند که برخی از این اطلاعات نیز، نیازمند برخی کد نویسی‌ها است که در زمان پشتیبانی نرم افزاری جزییات آن‌ به شما گفته می‌شود. 
در برخی از نرم افزارهای حسابداری این اطلاعات ارزشمند به صورت دوره‌ای برای مدیران و صاحبان کسب و کار ارسال می‌شود تا بتوانند این اطلاعات را در جهت بهینه‌سازی سازمان استفاده کنند اما فرمان استخراج برخی دیگر از این اطلاعات باید به صورت دستی داده شود و سپس می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید. 
 

۴ـ امکان تعیین سطح دسترسی اعضا
فرض کنید کارمندان شما به صورت هم زمان از یک سیستم نرم افزار خدمات پس از فروش و نرم افزار حسابداری مالی استفاده می‌کنند، در چنین زمانی امکان تعیین سطح دسترسی اعضا یکی از مهم‌ترین کمک‌هایی است که نرم افزارهای پیشرفته امروز به شما دارند. 
 البته بهتر است بدانید که این تعیین سطح دسترسی در برخی از نرم افزارهای حسابداری امکان پذیر نیست و فقط برخی از آن‌ها چنین ویژگی‌ را در خود جای داده‌اند. در تعیین سطح دسترسی اعضا می‌توانید مشخص کنید که هر کدام از اعضای سازمان به کدام قسمت‌های نرم افزار شما دسترسی داشته باشند و چه قسمت‌هایی از دید این افراد پنهان بماند. در نرم افزارهای پیشرفته‌تر حسابداری امکان شخصی سازی بیش‌تر این قسمت نیز فراهم است. 


۵ـ یکپارچه سازی با سایر نرم افزارهای سازمان
احتمالا شما هم آشنایی جزیی با نرم افزارهای یک‌پارچه سازمانی دارید، چنین نرم افزارهایی به شما کمک می‌کنند تا در بهترین شرایط اطلاعات‌تان را وارد نرم افزار کنید و کمترین زمان را برای ورود اطلاعات صرف کنید. 
از طرفی به شما کمک می‌کنند تا قسمت‌های مختلف سازمان، ارتباط و هماهنگی بیش‌تری با هم داشته باشند. به طور مثال با فروش یک کالا در یکی از قسمت‌های سازمان، این نرم افزار به طور خودکار این محصول را از انبار نیز کسر می‌کند. 
جمع‌بندی
گروه نرم ‌افزاری فراپیام از سال ۱۳۷۴ فعالیت حرفه‌ای خود را در زمینه طراحی، تولید و استقرار سیستم‌های مالی ـ اداری آغاز نمود و تا به امروز بیشتر ‌‌از ۲۵۰۰ مشتری استان‌های مختلف کشور داشته است. 
مجموعه فراپیام با بیش از ۱۱۰ پرسنل مجرب و متخصص در حوزه نرم ‌افزارهای مالی، به‌عنوان یکی از فعالان حوزه نرم‌ افزار مالی در ایران شناخته می‌شود و شما برای تهیه نرم افزارهای حسابداری می‌توانید از خدمات این مجموعه استفاده کنید. 
سیستم‌های نرم افزاری فراپیام از بالاترین استانداردهای جهانی برخوردارند و شما با تهیه هرکدام از نرم افزارهای این شرکت می‌توانید مطمئن باشید که بهترین خدمات را دریافت می‌کنید.
برای اطلاعات بیشتر در مورد نرم افزار های مالی می توانید به صفحه https://www.farapayam.com/product/financial ، مراجعه بفرمایید.

اخبار مرتبط
موارد مهمی که هنگام رزرو هتل در کیش باید بدانید در جزیره کیش هتل ‌های متنوعی برای سلیقه ‌ها و بودجه‌ های مختلف وجود دارد. انتخاب هتل مناسب در کیش می ‌تواند به ارتقای کیفیت سفر شما کمک کند. در این بخش به مواردی که باید برای رزرو هتل در کیش به آن ها توجه کنید می پردازیم تا شما بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.
بهترین روش‌های مهاجرت به کانادا دولت کانادا با ارائه قوانین حمایتی، سعی در جذب نیروی کار و دانشجویان دارد . به این ترتیب و برای استفاده از این فرصت استثنایی شما باید بهترین راه برای مهاجرت به کانادا را برگزینید. در ادامه به معرفی این روش‌ها خواهیم‌پرداخت: مهاجرت تحصیلی به کانادا مهاجرت تحصیلی برای چه کسانی مناسب است؟ ● اگر دانشجو هستید یا به هر دلیلی قصد ادامه تحصیل دارید ● اگر امکان دریافت ورک‌پرمیت(اجازه کار) یا استارتاپ ویزای کانادا را ندارید
عوامل موثر بر هزینه رزرو هتل دوحه انتخاب هتل مناسب با توجه به بودجه و سلیقه‌تان، از مهم‌ترین بخش‌های برنامه‌ریزی سفرتان است. تنوع هتل‌ها در دوحه بسیار زیاد است و از هتل‌های ۵ ستاره لوکس تا هتل‌های ارزان‌قیمت و هاستل‌ها را می‌توانید در این شهر پیدا کنید. هر چه مدیریت بودجه برای شما اهمیت بیشتری داشته باشد طبیعتا باید اقامتگاه‌های ارزانتر را بررسی و در نهایت بهترین گزینه را انتخاب کنید.
پوکت در دریای آندامان و در جنوب غربی تایلند واقع شده است. این جزیره به واسطه زیبایی‌های طبیعی، جاذبه‌های گردشگری متنوع، تفریحات هیجان‌انگیز و فرهنگ غنی، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در جهان تبدیل است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: