چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 2024,April

در کدام ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنیم؟

24 خرداد 1401
در کدام ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنیم؟

هنگامی که صحبت از ورود پیدا کردن و سرمایه گذاری کردن در بازار ارزهای دیجیتال می‌شود، سوالاتی مختلفی برای تازه واردان به این عرصه مطرح می‌شود. سوالاتی از قبیل این‌که:

در کدام ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنیم تا سود خوبی بدست آوریم؟
قیمت ارزهای مختلف چگونه تغییر خواهد کرد و آیا می‌توان روند حرکتی را پیشبینی کرد؟
برای خرید و فروش چه صرافی را انتخاب کنیم و کارمزد کدام صرافی از همه کمتر است؟

و صدها سوالات مشابه دیگر که برای پاسخ دادن به هر کدام، باید مفاهیم پایه و اطلاعاتی کاربردی از این بازار داشته باشید. برای یادگیری سرمایه گذاری و خرید و فروش در بازار ارزهای دیجیتال می‌توانید در دوره های آموزش جامع ارزهای دیجیتال در وبسایت آکادمی علی ربیعی شرکت کنید و به ترید و معامله گری در این بازارها مشغول شوید.
در ادامه قصد داریم بررسی کنیم که بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری چه ارزی می باشد و چه ویژگی‌هایی دارد.



معامله گران و تریدرهای تازه وارد ارزهای دیجیتال این چند نکته را بدانند:
تریدینگ و معامله گری در بازار ارزهای دیجیتال شاید کار پول سازی باشد، اما به هیچ عنوان آسان نیست. معامله گران تازه وارد در این بازار تنها نیمه پر لیوان یعنی پول ساز بودن این بازار را می بینند و به خاطر شوق و هیجان اولیه، از سختی مسیر آگاه نیستند و همین امر باعث شکست زود هنگام آن‌ها در مبادلات خواهد شد و به اصطلاح بازار آن ها را تنبیه خواهد کرد.
همه‌ی آن‌ها می توانند یک بار مسیر اشتباه را طی کنند و با پیچیدگی و خشونت این بازار آشنا شوند و یا قبل از ورود، نحوه‌ی دوری از اشتباهات و متحمل نشدن ضررهای سنگین را یاد بگیرند و بشناسند.

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری کدامند؟
پاسخ به این سوال به شرایط مختلفی بستگی دارد. آموزش سرمایه گذاری و معامله گری ( خرید و فروش ) ارزهای دیجیتال، فرایندی خاص و پیچیده است و به سادگی نمی‌‌توان تمام قواعد را به همیشه و هر شرایطی تعمیم داد. به عنوان مثال امکان دارد سرمایه گذاری بر روی یک ارز مشخص در یک بازه زمانی به شما سود خوبی بدهد و سرمایه گذاری روی همان ارز در بازه‌ی زمانی دیگری باعث متضرر شدن شما شود. مقالات مختلف و وبسایت‌های گوناگونی برای آموزش ارزهای دیجیتال در سطح اینترنت موجود است که به آموزش‌های لازم اعم از تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال ارزهای دیجیتال پرداخته اند و شما می‌توانید با مراجعه به این وبسایت‌ها و مقالات گوناگون به یادگیری ترید کردن و خرید و فروش ارزهای دیجیتال ( معامله‌گری ) مشغول شوید. از جمله‌ی این سایت‌ها می‌توان به وبسایت آکادمی علی ربیعی اشاره کرد.

در یک بررسی اجمالی و کلی، می‌توان برخی از ارزها را از نظر سلطه بر بازار و اعتبار آن‌ها میان کاربران، بر دیگر ارزها برتر دانست. مانند بیت کوین پادشاه ارزهای دیجیتال:
بیت کوین از لحاظ اعتبار و قدمت، برترین و بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در این بازار محسوب می‌شود. با وجود فراز و نشیب های زیادی که طی کرده است اما همچنان جایگاه والای خود را در میان گران ترین و معتبر ترین ارز دیجیتال حفظ کرده است و جایگاه نخست ارزهای دیجیتال را ازآن خود کرده است. کسانی که به صورت بلند مدت و به قصد هولد کردن ( نگهداری طولانی مدت برای سوددهی ) اقدام به خرید بیت کوین کرده‌اند، هیچگاه متحمل ضرر نشده اند و همیشه سود کرده اند. قیمت بیت کوین با سرعت زیادی در حال افزایش است.
 
ارز دیگری که در این میان می‌ توان از آن یاد کرد، اتر یا اتریوم است که از آن به عنوان ملکه ارزهای دیجیتال یاد میکنند. اتر پس از بیت کوین در جایگاه دوم ارزهای دیجیتال قرار دارد و با جلب اعتماد سرمایه گذاران مختلف و خریداران توانسته است که جایگاه قابل قبولی را در این میان به خود اختصاص دهد. اما اتریوم بر خلاف بیت کوین تنها یک دارایی دیجیتال نیست و کابرد اصلی آن انعقاد قراردادهای هوشمند است که یک دستاورد بسیار بزرگ از فناوری بلاک چین است. اکنون اتر چیزی در حدود ۱۹ درصد از کل حجم بازار ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است.



از دیگر ارزهای معروف و آینده دار در عرصه ارزهای دیجیتال می توان به لایت کوین (LTC) اشاره کرد که اکنون این ارز توانسته است حجم مهمی از بازار کریپتوکارنسی، و قیمت مناسبی را به خود اختصاص دهد. به نظر می رسد که این ارز بتواند در آینده رشد همواری داشته باشد. اما همانطور که در بالاتر به آن اشاره کردیم باید هر چیز را بر اساس شرایط در هر بازه‌ی زمانی بررسی کرد و نتیجه‌گیری کلی، کار یک حرفه‌ای در این عرصه نیست.

بایننس کوین؛ ارز دیجیتال معتبر ترین صرافی ارز دیجیتال دنیا یعنی صرافی بایننس است. این صرافی اقدام به ایجاد و راه اندازی ارز دیجیتال اختصاصی خود کرده است و صرافی‌های دیگر از این اقدام بایننس نیز راغب شده اند که ارز دیجیتال اختصاصی خود را روانه ی بازار کریپتو ها کنند. اما با این وجود هیچ کدام به اندازه ی بایننس نتوانستند ارز دیجیتال خود را به این موفقیت در بازار برسانند. بایننس کوین حجم مهمی از بازار ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است. اما با این وجود برخی تصور می کنند که این ارز به قیمتی ایده آل رسیده است و نمی توان انتظار رشد چشم گیر را از آن داشت. اما بایننس کوین سقف ۶۰۰ دلاری را نیز به خود دید. پس نمی توان انتظار نداشتن از رشد بایننس کوین را یک حقیقت غایی دانست و باید منتظر اتفاقات دیگر در آینده باشیم. هم اکنون در زمان انتشار این مطلب، قیمت بایننس کوین نزدیک به ۴۰۰ دلار است.

حال پس از معرفی چند ارز مشهور و معتبر، چند کلامی درباره‌ی خود این بازار و اساس آن صحبت خواهیم کرد:
ارزهای زیاد دیگری نیز وجود دارند که در بازه‌های زمانی مختلف سود قابل توجهی را برای سرمایه گذاران خود به ارمغان آورده اند. اما دوباره تکرار می‌کنیم که نمی توان تنها بر اساس چنین معیار هایی و سلطه‌ی بیشتر یک ارز در این بازار، به دنبال گزینه‌ی مناسبی برای سرمایه گذاری گشت. این کار نیازمند دانش و تخصص و اطلاعات در این زمینه است.

چند نکته در مورد افرادی که به کسب سود از این بازار علاقه‌مند هستند:
از بزرگ ترین اشتباهی که هر تریدر ممکن است با آن مواجه شود، عوض کردن سیستم معاملاتی خود و از این شاخه به آن شاخه پریدن است. هیچ سیستم معاملاتی خاص و ویژه‌ای وجود نخواهد داشت که از همان ابتدا برای شما پول زیادی را بدست آورد. باید یاد گرفت که با تمامی کمبود های سیستم معاملاتی خود کنار آمد و بلد شد که چگونه می توان تریدهای زیان آور را کاهش داد. اگر می‌خواهید پیشرفت کنید باید نحوه مواجهه با ضرر را یاد بگیرید زیرا همواره همه‌ی تریدر ها در معرض ضرر کردن خواهند بود. پس وقت خود را برای تسلط یافتن بر یک سیستم اختصاص دهید.

به جرئت می توان گفت که تمام تریدرهای موفق، معامله‌های قبلی و شکست های خود را مورد بررسی قرار داده اند و آن ها را ارزیابی کرده اند. یک تریدر موفق از تمام اشتباهات خود درس خواهد گرفت و از تکرار آن ها پرهیز می کند. آن ها تمام معاملات قبلی خود را بررسی می کند تا نقاط قوت و نقاط ضعف خود را شناسایی کنند. توصیه ما به شما این است که یک دفترچه برای ثبت تاریخچه تمام ترید های خود تهیه کنید.



مسئولیت پذیر باشید و به خود باور داشته باشید.
تریدر یک کار فردی است و گروهی نیست و هیچگاه نخواهد بود. یک تریدر برای خودش کار خواهد کرد پس تمام مسئولیت‌ها و اتفاق هایی که در طول انجام معامله رخ دهد، بر عهده‌ی شخص شما خواهد بود. شما هیچ کس را نمی‌توانید سرزنش کنید و تنها کسی که می‌توانید او را مقصر بدانید تنها خود شما هستید. چنین ذهنیتی به شما اعتماد به نفس و قدرت خواهد داد و باید آگاه باشید که کنترل یک معامله و ترید تماما در اختیار خودتان خواهد بود.
این بازار یک بازار بسیار بزرگ و پیچیده است و روزانه با اعداد بی‌شمار و نمودارهای مختلفی مواجه می‌شوید. مهم تر از سرمایه مالی، سرمایه ذهنی و روحی شماست. آن را پرورش دهید و سعی کنید از ترید کردن لذت ببرید و خودتان را زیر نظر داشته باشید تا متوجه شوید از کدام قسمت تریدینگ لذت بیشتری کسب می‌کنید. در این صورت با تمام سختی های آن راحت‌تر کنار خواهید آمد. معمولا افراد با شکست در سرمایه گذاری هایشان، از معامله کردن اجتناب می‌کنند و برای همیشه از ترید کردن منصرف می‌شوند.

با شرکت در دوره‌های آموزش بازارهای مالی مانند دوره آموزش ارزهای دیجتال در وبسایت آکادمی علی ربیعی می توانید به خرید و فروش و سرمایه گذاری در بازارهای مالی بپردازید.

اخبار مرتبط
موارد مهمی که هنگام رزرو هتل در کیش باید بدانید در جزیره کیش هتل ‌های متنوعی برای سلیقه ‌ها و بودجه‌ های مختلف وجود دارد. انتخاب هتل مناسب در کیش می ‌تواند به ارتقای کیفیت سفر شما کمک کند. در این بخش به مواردی که باید برای رزرو هتل در کیش به آن ها توجه کنید می پردازیم تا شما بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.
بهترین روش‌های مهاجرت به کانادا دولت کانادا با ارائه قوانین حمایتی، سعی در جذب نیروی کار و دانشجویان دارد . به این ترتیب و برای استفاده از این فرصت استثنایی شما باید بهترین راه برای مهاجرت به کانادا را برگزینید. در ادامه به معرفی این روش‌ها خواهیم‌پرداخت: مهاجرت تحصیلی به کانادا مهاجرت تحصیلی برای چه کسانی مناسب است؟ ● اگر دانشجو هستید یا به هر دلیلی قصد ادامه تحصیل دارید ● اگر امکان دریافت ورک‌پرمیت(اجازه کار) یا استارتاپ ویزای کانادا را ندارید
عوامل موثر بر هزینه رزرو هتل دوحه انتخاب هتل مناسب با توجه به بودجه و سلیقه‌تان، از مهم‌ترین بخش‌های برنامه‌ریزی سفرتان است. تنوع هتل‌ها در دوحه بسیار زیاد است و از هتل‌های ۵ ستاره لوکس تا هتل‌های ارزان‌قیمت و هاستل‌ها را می‌توانید در این شهر پیدا کنید. هر چه مدیریت بودجه برای شما اهمیت بیشتری داشته باشد طبیعتا باید اقامتگاه‌های ارزانتر را بررسی و در نهایت بهترین گزینه را انتخاب کنید.
پوکت در دریای آندامان و در جنوب غربی تایلند واقع شده است. این جزیره به واسطه زیبایی‌های طبیعی، جاذبه‌های گردشگری متنوع، تفریحات هیجان‌انگیز و فرهنگ غنی، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در جهان تبدیل است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات