پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

پرداخت وام در بانک قرض الحسنه رسالت

24 خرداد 1401
پرداخت وام در بانک قرض الحسنه رسالت

 به گزارش بانک اول - محمدحسین حسین زاده در جمع خبرنگاران آذربایجان غربی با بیان این خبر گفت: این تسهیلات با میانگین ۱۰ میلیون تومان و با کارمزد سالیانه۲درصد پرداخت شده است.
وی سقف تسهیلات این بانک را ۳۰ میلیون تومان عنوان کرد وافزود: بانک قرض الحسنه رسالت بانکی خرد است و مخاطبین آن ۸۰ درصد از افراد جامعه هستند که نیاز به تسهیلات کلان ندارند.
به گفته حسین زاده، بانک قرض الحسنه رسالت چهار میلیون مشتری دارد و کل مطالبات این بانک کمتر از ۲ درصد است که در نظام بانکی مناسب ارزیابی می‌شود.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت گفت ۲۵۰ هزار نفر از این تعداد، مشتریان بانک در آذربایجان غربی به شمار می روند و تاکنون ۱۲۰ هزار فقره تسهیلات در این استان پرداخت شده است.
وی با اشاره به راه اندازی سامانه مرآت در بانک قرض الحسنه رسالت افزود: مرآت برای اعتبارسنجی در این بانک ایجاد شده که به مشتریان یک نمره اعتباری اعطا و براساس آن میزان پرداخت تسهیلات را مشخص می کند.
حسین زاده اظهارداشت: طی ۲ هفته‌ای که سامانه مرآت در آذربایجان غربی ایجاد شده، نزدیک به ۲۰۰۰ ثبت نامی دارد.
وی در ادامه با اشاره به اقدامات شبکه کارآفرینی اجتماعی رسالت در راستای اقتصاد مقاومتی گفت: این شبکه متشکل از پنج مجموعه( انجمن حامیان فرهنگ قرض الحسنه وکارآفرینی اجتماعی، پژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه صنعتی شریف، شرکت پردازش اطلاعات مالی پارت، بانک قرض الحسنه رسالت و گروه توسعه کارآفرینی ثمین) است که بانک در این شبکه نقش تامین مالی خرد را برعهده دارد.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت با بیان اینکه توسعه کسب و کارهای خُرد و خانگی در شهرهای کوچک و روستاها از جمله مهمترین اهداف این شبکه است ، افزود: تکاب یکی از مناطق مدنظر برای شبکه کارآفرینی اجتماعی رسالت است که در حال حاضر به دنبال بررسی و مطالعه منطقه هستیم.

اخبار مرتبط
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ سه میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله تعیین شده است.
این طرح از جمله طرح‌های اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در بانک رفاه کارگران است که مشتریان این بانک می‌توانند بر اساس میانگین ایجادی در حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز خود، از مزایای آن بهره‌مند شوند. بر اساس این طرح، اشخاص حقیقی و شرکت‌های حقوقی دارای کسب‌وکارهای خرد و دانش‌بنیان می‌توانند با سپرده‌گذاری در مقاطع مختلف از تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ کارمزد صفر تا 4 درصد و بازپرداخت حداکثر 60 ماهه بهره‌مند و یا امتیاز حساب استفاده نشده را به کارکنان خود انتقال دهند.
معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه متخصصان ایرانی دانش‌آموخته خارج از کشور نیز می‌توانند برای درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات، از طریق ارتباط با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری اقدام کنند، گفت: هر متقاضی صرفاً مجاز به استفاده از یکی از تسهیلات ساخت/خرید و یا ودیعه اجاره مسکن است و در صورت استفاده از یکی از این دو، امکان معرفی برای تسهیلات مسکن دیگر وجود ندارد.
تسهیلات خرید لوازم خانگی بانک‌ها بر اساس درخواست مشتری از ۵ میلیون، ۱۰ میلیون، ۳۰ میلیون، ۵۰ میلیون، ۱۰۰، ۱۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها