جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

مهم‌ترین مزایای اینترنت برای کسب‌وکارهای مختلف

24 خرداد 1401
مهم‌ترین مزایای اینترنت برای کسب‌وکارهای مختلف

در حال حاضر زندگی همه ما به شکلی محسوس و نامحسوس با اینترنت گره‌خورده است. انجام تمامی فعالیت‌های روزمره مانند خرید شارژ، انتقال وجه و موارد بسیار دیگری وابسته به خرید بسته اینترنت و همراه داشتن آن است.

علاوه بر آن، با شیوع بیماری کرونا، روش و سبک زندگی همه مردم جهان با تغییرات بسیار زیادی روبرو شده است. مردم در جهان بیش از هر چیز به خرید اینترنتی کالاها و خدمات مختلف علاقه‌مند شدند و این روش خرید را سلامت و سریع‌تر می‌دانند. این موضوع باعث شده است که کسب‌وکارها نیز شکل جدید به خود بگیرند و با روش سنتی خود تفاوت‌های زیادی پیدا کند.

با توجه به تغییرات قابل‌لمس در روش کار کسب‌وکارها، اهمیت پیدا کردن بازاریابی الکترونیکی و بازاریابی ایمیلی، در این صفحه قصد داریم مزایای رواج اینترنت را در به وجود آمدن شکل جدید کسب‌وکارها بررسی کنیم.

 

رواج اینترنت چه تغییری در جهان ایجاد کرده است؟

اختراع و رواج اینترنت موجب شده که موج عظیمی از تغییرات در ساختار تجارت و نحوه آن در جهان ایجاد شود. در حال حاضر کشورهای مختلف اینترنت را به‌صورت باکیفیت و با سرعت بسیار خوب در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهند تا بتوانند تمامی فعالیت‌های روزمره خود را با سرعت و امنیت بیشتر پیش ببرند. در کشور ما نیز کار به همین صورت پیش می‌رود. با خرید بسته اینترنت از اپراتورهای مختلف مانند بسته اینترنت رایتل و یا بسته اینترنت دائمی همراه اول، به‌راحتی می‌توان به دنیای گسترده وب دست یافت و کسب‌وکارهای خود را ارمغان داد. اینترنت که زاییده فناوری دیجیتال است؛ به ما امکان می‌دهد که تجارت، کسب‌وکار و روند کار خود را به شکل بسیار مطلوبی بهبود دهیم. به همین دلیل در ادامه مزایای این پدیده را در رشد کسب‌وکارها و ارمغان آن‌ها بیان می‌کنیم.

دی جی پی

 

به روش‌های جدید محصولات خود بفروشید!

یکی از مزایای اینترنت، تغییر در سبک و روش کار فروشگاه‌های مختلف است. به‌طور مثال تصور کنید که می‌خواهید کسب‌وکار کتاب‌فروشی خود را در عصر جدید رونق دهید. در گذشته فروش کتاب فقط در مراکز فیزیکی صورت می‌گرفت و خرده‌فروشان و عمده‌فروشان کتاب فقط می‌توانستند با این روش کسب درآمد کنند. اما در حال حاضر یک خرده‌فروش کتاب به‌راحتی می‌تواند کسب‌وکار خود را به شکل آنلاین پیش ببرد و  رونق بسیار مطلوبی در کار خود ایجاد کند.

علاوه بر آن، هزینه‌های ایجاد کسب‌وکارکتابفروشی نیز به میزان زیادی کاهش پیدا می‌کند؛ به‌طوری‌که نیازی به هزینه‌های مختلف مانند داشتن مغازه و سایر هزینه‌ها ندارید. فقط کافی است یک سایت فروشگاهی داشته باشید و با خرید بسته اینترنت کار خود را پیش ببرید. به عبارت بهتر بیشترین هزینه‌ای که انجام می‌دهید، خرید اینترنت یکی از اپراتورها است. درعین‌حال بسیاری از این اپراتورها نیز بسته‌های اینترنت اقتصادی در اختیار شما قرار  می‌دهند تا هزینه‌های کسب‌وکار به‌شدت کاهش پیدا کند. همچنین با خرید شارژ مستقیم و یا خرید کد شارژ می توانید به اینترنت دسترسی پیدا کنید.

 

اینستاگرام، فروشگاهی به وسعت تمام کشور!

در حال حاضر با استفاده از پلتفرم و شبکه‌های مجازی می‌توان به‌راحتی خریدوفروش کالاها و خدمات مختلف را پیش برد؛ بدون اینکه نیازی به داشتن یک فروشگاه فیزیکی داشته باشید. اینستاگرام به‌عنوان یکی از شبکه‌های مجازی جهانی، محبوبیت زیادی دارد و کاربران با سلیقه‌های مختلف در این فضا وارد شده و در آن گشت‌وگذار می‌کنند.

از سوی دیگر همه افراد به در دست داشتن گوشی‌های هوشمند و خرید بسته‌های اینترنت مختلف مانند  اینترنت رایتل، به‌راحتی به دنیای گسترده اینستاگرام وارد می‌شوند. بنابراین کسب‌وکارهای مختلف می‌توانند از این بازار بزرگ و آماده به نفع تجارت خود استفاده کنند و بدون نیاز به هزینه‌های بسیار زیاد، و فقط با در دست داشتن اینترنت، کسب‌وکار خود را رونق دهند.

نکته جالب دیگر این است که ایجاد فالوور در شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام بدون سرمایه‌گذاری امکان‌پذیر است. تنها نکته‌ای باید آن را رعایت کنید، داشتن خلاقیت در ارائه محتواهای مفید و جذاب برای کاربران در این فضا ایست. به همین دلیل بیش از هر چیز نیاز به اینترنت دارید تا با سرعت بیشتر بتوانید محتواهای مفید و کاربرپسند تولید کنید و به‌صورت آرام، دنبال کننده‌های خود را افزایش دهید.

به همین دلیل با خرید بسته‌های اینترنت مقرون‌به‌صرفه مانند بسته‌ های اینترنت رایتل ارزان می‌توانید، بهتر پیش بروید و هزینه‌های بسیار محدود این کسب‌وکار نیز کمتر کنید. بعد از جمع کردن فالوور، کار شما آسان شده و می‌توانید کالاها و خدمات مختلف خود را به‌راحتی به فروش برسانید و کسب درآمد کنید.

 

به خدمات پست نیازی ندارید

یکی از ملزومات در هر کسب‌وکاری، ارسال اسناد مختلف برای مشتریان و با سایر همکاران است. در گذشته این کار با کمک ادارات پست انجام می‌شد و بدون این ارگان، بسیاری ا ز اسناد قابل جابجایی نبود. اما در حال حاضر با پیشرفت فناوری دیجیتال و ظهور اینترنت، به‌راحتی می‌توان اطلاعات مختلف درخواستی مشتریان و سایر همکاران را با استفاده از ایمیل و شبکه‌های اجتماعی مجازی انتقال داد. این موضوع نیز تاثیر بسیار مطلوبی روی سرعت دریافت و ارسال اسناد کاری می‌گذارد و همچنین سرعت بیشتر در روند کسب‌وکارها را ایجاد می‌کند.

 

از ترافیک خبری نیست!

یکی دیگر از مزایای کسب‌وکارهای اینترنتی، کاهش حجم ترافیک‌های شهری است. مشتریان با ورود به شبکه اجتماعی و با وی سایت فروشگاهی شما، خریدهای خود را با سرعت  و بدون حضور فیزیکی در فروشگاه انجام می‌دهند. این موضوع نیز می‌تواند حجم ترافیک فیزیکی را به‌شدت کاهش می‌دهد. از سوی دیگر با رشد کسب‌وکار خود، حجم ترافیک را به سمت کسب‌وکار آنلاین خود بیشتر می‌کنید و سودها و درآمد بیشتر به سمت شما سرازیر می‌شود.

در این شرایط شما نیازی به داشتن یک پارکینگ بزرگ برای راضی نگه‌داشتن مشتریان خود ندارید؛ فقط کافی است که از اینترنت با سرعت بیشتر بهره ببرید و رضایت مشتریان خود را با سرعت در ارائه خدمات، بیشتر کنید.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، اینترنت، انقلابی بزرگ در نحوه عملکرد کسب‌وکارهای مختلف ایجاد کرده است. شما به‌راحتی می‌توانید قابلیت‌های مختلفی را در بستر وب در اختیار مشتریان خود قرار دهید و میزان رضایت آن‌ها را بیشتر کنید. پخش ویدئو از روش کار، ارائه اطلاعات بیشتر درباره عملکرد کالاها و خدمات و یا انجام تبلیغات مختلف در یک وب‌سایت و یا شبکه‌های اجتماعی مختلف امکان‌پذیر است و فقط نیاز به خلاقیت، صبر و بسته اینترنت پرسرعت دارید. همه‌چیز برای یک تغییر بزرگ آماده است؛ کافی است قدم اول را بردارید و پیش بروید!

 

 

اخبار مرتبط
روابط عمومی بانک مرکزی، پیرو بخشنامه شماره ۲۹۶۲۷۳‌‌‌‌‌‌‌/۹۴ مورخ ۱۵‌‌‌‌‌‌‌/۱۰‌‌‌‌‌‌‌/۱۳۹۴ موضوع ابلاغ اصلاحیه «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‌-ریالی»،‌به استحضار می‌رساند؛ با سپری‌شدن بیش از هشت سال از اجرای دستورالعمل مذکور و تجربیات حاصل از آن و نیز حسب بازخوردهای واصله از مراجع مختلف، به ویژه تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی و همچنین با توجه به این که در سال جاری مقرر شده، حدود ۸۰۰۰ هزار میلیارد ریال از تأمین مالی فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی کشور با استفاده از ابزار اعتبار اسنادی داخلی ‌‌-ریالی
مصوبه مزد کارگران در سال ۱۴۰۲ ابلاغ شده و دستمزد فروردین آنها باید بر اساس معیارهای جدید محاسبه و پرداخت شود. دامنه مزد قانونی کارگران در سال جاری از ۷ تا ۵۰ میلیون تومان تعیین شده است و کارگران بنا به وضعیت شغلی و خانوادگی، مشمول دریافت ارقام بالاتری به‌عنوان مزد مبنا و حداقل مزد خواهند بود.
کاظمی با اشاره به آمادگی کامل گمرک جمهوری اسلامی ایران جهت استقرار تدریجی سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی در امور گمرکی در تمامی گمرکات اجرایی، افزود: سازمان‌های همجوار مجوز دهنده در حوزه تجارت خارجی برای ترخیص کالا، بایست ضمن اتصال به سامانه یکپارچه مجوزها وزارت صمت، مجوزها را از طریق این سامانه به سامانه جدید گمرک ارسال کنند.
دیدار با مردم سمنان و شاهرود، حضور در جشن احیای ۲۰۰ واحد راکد استان در دولت سیزدهم، افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی، جشن واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت و نشست «حل مساله» با محوریت تامین آب، فعالیت معادن و راه‌اندازی کارخانه‌های سهامی، در سفر یکروزه دولت سیزدهم برنامه‌ریزی شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها