جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

 چگونه می‌توان بهترین و موثر ترین نتایج را از مشاوره کیفری به دست آورد

24 خرداد 1401
 چگونه می‌توان بهترین و موثر ترین نتایج را از مشاوره کیفری به دست آورد

اختلافات کیفری به دعاوی اطلاق می‌شود که براساس قانون جرمی رخ داده باشد، و فرد با رجوع به مراجع قضایی مدعی آن باشد که به دلیل روی دادن جرم دچار ضرر و زیان شده و خواهان مجازات مرتکب جرم باشد. بنابراین انجام هر فعلی که مجازات آن در قوانین کیفری آمده است، مشاوره حقوقی کیفری نام دارد و در دعاوی کیفری، مجازات فرد مرتکب شونده را دادگاه تعیین می‌کند. جعل، قتل، دیه، تهدید، مواد مخدر، خیانت در امانت، آدم ربایی، کلاهبرداری، سرقت، جرایم پزشکی، روابط نامشروع، استراق سمع، مزاحمت تلفنی، جرایم رایانه ای و انتقال مال غیر بعلت متفاوت بودن در حیطه مشاوره حقوقی کیفری قرار دارد. برای طرح شکایت کیفری بهتر است که حتما با یک وکیل کیفری مشاوره کرده و شکواییه توسط وکیل متخصص تنظیم شود؛ چرا که با تسلط کافی بر قوانین، عنوان مناسب جرم ارتکابی را می‌داند و بر اساس آن اقدام به طرح شکایت می‌کند.

منظور از مشاوره کیفری چیست؟

دعاوی کیفری گاهی ممکن است با تضییع حقوق جامعه رخ دهد که در این صورت دادستان، به ‌عنوان مدعی ‌العموم به پرونده ورود پیدا می‌کند و گاهی ممکن است با انکار حق یک شخص حادث شود که در این صورت با شکایت زیان دیده، روال رسیدگی شروع خواهد شد. به سبب پیچیدگی دعاوی کیفری و مجازات‌های سنگین برای آن‌ ها، راه منطقی مراجعه به دفاتر حقوقی و دریافت مشاوره حقوقی و مشاوره کیفری برای آگاهی از حقوق خود است. علل و عوامل متفاوتی در بروز جرم دخیل هستند، برخی از این دلایل می‌تواند یک فعل باشد و برخی دیگر می‌تواند یک ترک فعل باشد. نکته مهمی که در دعاوی کیفری وجود دارد رعایت چارچوب‌های مندرج در قانون است. به بیانی ساده، نام جرائم و مجازات آن ها در کتاب قانون مجازات آمده است و اگر خسارتی متوجه شخصی شد، باید در حیطه یکی از جرائم مذکور به طرح شکایت اقدام کند.

ویژگی های بهترین مشاور کیفری

مشاوره حقوقی در پرونده کیفری باید چند شاخص به صورت زیر داشته باشد:

  • اولین موضوع اینکه باید تحصیلات تکمیلی در رشته حقوق کیفری و جرم  شناسی داشته باشد.
  • دومین ویژگی آن باید حتما چند سال سابقه وکالت در پرونده های کیفری داشته باشد و به  صرف وکیل بودن نمی‌توان وکالت و ارائه مشاوره حقوقی پرونده کیفری را به  یک وکیل واگذار کرد.
  • سومین ویژگی که برای انتخاب وکیل در پرونده کیفری و یا مشاوره حقوقی پرونده کیفری برای افراد مهم است، این است که وکیل تسلط و قدرت دفاع از لحاظ روحی و جسمی داشته باشد زیرا در پرونده های کیفری و جنایی صرف نظر از اینکه یک وکیل کیفری باید سواد و تجربه داشته باشد باید از لحاظ جسمی و روحی قدرت رویایی با آن پرونده کیفری داشته باشد و این از مهمترین شاخصه وکیل و یا مشاوره حقوقی در امر کیفری می‌باشد.

مشاوره کیفری در چه موضوعاتی ارائه می‌شود؟

خدمات وکالت و مشاوره حقوقی را در کلیه دعاوی کیفری و دفاع از جرائم ارتکابی به شرح زیر ارائه می‌شود:

  • کلیه جرائم علیه اموال شامل سرقت، کلاهبرداری، خیانت در امانت، تخریب، صدور چک بلامحل و سایر جرایم مالی.
  • جرایم علیه اشخاص شامل قتل، ضرب و جرح، تجاوز به عنف و سایر جرایم علیه تمامیت جسمانی و حیثیت اشخاص.
  • جرایم علیه امنیت شامل جعل، محاربه، جاسوسی و …
  • جرائم علیه خانواده شامل ترک نفقه، عدم ثبت نکاح و سایر جرایم مرتبط
  • سایر دعاوی جزائی و بطور کلی دعاوی در صلاحیت رسیدگی دادسرا و محکمه جزائی

انواع جرایم کیفری

انواع جرایم کیفری به شرح زیر است:

  • جرائم مرتبط با اموال: قسمت اول دعاوی کیفری که بسیار شایع هستند، جرائمی هستند که با مباحث مالی ارتباط تنگاتنگی دارند. مجازات مورد نظر قانون‌گذار برای این دسته نسبت به دو مورد بعدی کمتر و متعادل‌تر خواهد بود. کلاه‌برداری، سرقت، خیانت در امانت و… نمونه‌ هایی از این دسته هستند. البته تنها راهی که بزه دیده از مباحث مالی، می‌تواند به حقوق مخدوش شده‌اش برسد، دریافت مشاوره کیفری از یک وکیل پایه یک دادگستری خواهد بود.
  • جرائم مرتبط با اشخاص: جرائم گنجانده شده در این دسته، به لحاظ حدت و شدت مجازات ‌های تعیین شده از جمله جرایم پیچیده و سنگین هستند. گرچه برخی از این جرائم در سطحی پایین تر قرار می‌گیرند اما نگاه ویژه قانون‌گذار به آن ها بر هیچکس پوشیده نیست. برخی از جرائم این دسته از خفیف به شدید عبارت از توهین، افترا، نشر اکاذیب، آدم‌ربایی و قتل عمد هستند.
  • جرائم علیه امنیت و آسایش عمومی: این جرائم به سبب پیچیدگی‌ های خاص خود، در احراز وقوع جرم و نحوه دخالت در بروز آن، اعم از مباشرت یا معاونت یا اقدام به شروع و شروع و… بیش از پیش لزوم مشاوره کیفری را نمایان می‌کند. لازم به ذکر است وکیل متخصص در حوزه دعاوی کیفری با اشراف به موضوعات قانون مجازات و آیین دادرسی کیفری، می‌تواند در جهت یافتن عوامل تخفیف مجازات راهگشا باشد.

شکایت کیفری چیست؟

شکایت از شخصی که مرتکب تخلفی شده و عمل او طبق قانون جرم تلقی می‌شود شکایت کیفری نامیده می‌شود. طبق نص صریح ماده 2 قانون مجازات اسلامی جرم عبارت است از هر فعل یا ترک فعلی که در قانون برای آن مجازات تعیین شده باشد. بنابراین شکایت از هر شخص حقوق و حقیقی که مرتکب جرم شده است، قانونگذار آن عمل را جرم بیان کرده باشد و قاضی برای آن حکم جزایی صادر نماید، شکایت کیفری نامیده می‌شود.

نحوه رسیدگی به شکایت کیفری از طریق مشاوره

رسیدگی قضایی به شکایت کیفری دارای چندین مرحله است که عبارتند از:

  • تنظیم شکوائیه و اقامه دعوای کیفری
  • شروع تحقیقات در مراجع صلاحیت دار
  • ارجاع پرونده به دادگاه بدوی، تعیین وقت رسیدگی و صدور رای قطعی در دادگاه نخستین
اخبار مرتبط
پوکت در دریای آندامان و در جنوب غربی تایلند واقع شده است. این جزیره به واسطه زیبایی‌های طبیعی، جاذبه‌های گردشگری متنوع، تفریحات هیجان‌انگیز و فرهنگ غنی، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در جهان تبدیل است.
صرافی CoinCatch، پلتفرم پیشرفته معامله گری خود را به صورت رسمی در ماه مارس 2023، راه اندازی کرد که شامل دو بخش اسپات و بازار های مشتقه مانند فیوچرز است و از بیشتر رمزارز ها پشتیبانی می کند. علاوه بر این قابلیت های معامله گری، صرافی CoinCatch برنامه دارد تا قابلیت Social trading(معامله گری جمعی) را به پلتفرم خود اضافه کند که این قابلیت به KOL ها اجازه می دهد تا استراتژی های معامله گری خود را با دنبال کنندگان خود، به اشتراک بگذارند
بخش صنعت و معدن کاشان یکی از مهم‌ترین بخش‌های این منطقه به شمار می‌آید و سهم بزرگی از سرمایه‌گذاری اقتصادی را نیز به خود اختصاص داده است. به‌گونه‌ای که در حال حاضر بیش از 1000 واحد صنعتی فعال در این شهرستان به چشم می‌خورد. این واحدهای صنعتی و تولیدی کوچک و بزرگ بستر مناسبی را برای اشتغال جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فراهم آورده است.
اتصالات جوشی مانیسمان را به دو صورت می توان دسته بندی کرد. o بر اساس رده o بر اساس نوع اتصال اتصالات مانیسمان بر اساس رده : • اتصالات مانیسمان رده ۲۰ • اتصالات مانیسمان رده ۴۰ • اتصالات مانیسمان رده ۸۰ • اتصالات مانیسمان رده ۱۶۰ • اتصالات رده SGP • اتصالات رده STD اتصالات جوشی مانیسمان بر اساس نوع اتصال: • زانو مانیسمان • سه راهی مانیسمان

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها