پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

جزئیات وام جهش ارزش آفرین بانک دی

24 خرداد 1401
جزئیات وام جهش ارزش آفرین بانک دی

به گزارش بانک اول متقاضیان استفاده از تسهیلات این طرح باید در بانک دی سپرده داشته باشند. حداقل مبلغ افتتاح حساب هم 100 هزار تومان اعلام شده است. افراد برای بهره‌مندی از این وام بانک دی، نباید هیچ بدهی یا چک برگشتی در سیستم بانکی داشته باشند. به منظور پرداخت تسهیلات این طرح، همه ی تعهدات لازم از متقاضیان اخذ و اعتبارسنجی آن‌ها توسط بانک انجام خواهد شد. طبق اعلام بانک دی، داشتن ضامن یا ضامن‌های معتبر برای دریافت این وام ضروری است.

پس  از انجام تمامی این مراحل، مبلغ آورده اولیه از مشتری اخذ و حداقل 48 ساعت و حداکثر یک ماه بعد از مسدود شدن سپرده، تسهیلات به وی اعطا می‌شود. حداکثر مدت زمان بازپرداخت اقساط تسهیلات 36 ماه است که با توجه به مبلغ تسهیلات و مواردی از این قبیل تعیین خواهد شد.

با توجه به مبلغ آورده مشتری میزان تسهیلات پرداختی به وی معین می‌شود. معمولا این وام دو الی سه برابر مبلغ سپرده متقاضیان است. در صورتی که تسهیلات دو برابر مبلغ اولیه مشتری باشد، نرخ آن 8 درصد و اگر سه برابر آورده ابتدایی باشد، نرخ آن 14 درصد خواهد بود.

افزایش تسهیلات پرداختی بانک دی

شهریورماه سال جاری روابط عمومی بانک دی اعلام کرد که طی پنج ماهه نخست امسال میزان تسهیلات پرداختی این مجموعه نسبت به سال قبل دوبرابر شده است. این بانک تا آخر مردادماه سال جاری 225 هزار میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط پرداخت کرد. در حالی که مدت مشابه سال گذشته مبلغ تسهیلات اعطایی بانک دی تقریبا 101 هزار میلیارد ریال بود.

اخبار مرتبط
معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه متخصصان ایرانی دانش‌آموخته خارج از کشور نیز می‌توانند برای درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات، از طریق ارتباط با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری اقدام کنند، گفت: هر متقاضی صرفاً مجاز به استفاده از یکی از تسهیلات ساخت/خرید و یا ودیعه اجاره مسکن است و در صورت استفاده از یکی از این دو، امکان معرفی برای تسهیلات مسکن دیگر وجود ندارد.
تسهیلات خرید لوازم خانگی بانک‌ها بر اساس درخواست مشتری از ۵ میلیون، ۱۰ میلیون، ۳۰ میلیون، ۵۰ میلیون، ۱۰۰، ۱۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان است
گفتنی است، مسئولیت حسن اجرای این بند بر عهده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مؤسسات اعتباری و تمامی مدیران و کارکنان ذی‌ربط است. عدم اجرای هریک از بندهای این تبصره (مشتمل بر تأخیر در پرداخت این تسهیلات یا دریافت ضمانت فراتر از حدود این قانون) تخلف محسوب شده و در مراجع ذی‌صلاح قابل پیگیری است.
در این بخشنامه همچنین آمده است: تضمین‌نامه و دستورالعمل اجرایی بند قانونی اشاره شده متعاقباً ارسال خواهد شد. براین اساس، خواهشمند است دستور فرمائید مراتب به نحو مقتضی به واحدهای اجرایی ذی‌ربط ابلاغ شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها