جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

بانک ها به 100 میلیون تومان سپرده چقدر سود می دهند؟

24 خرداد 1401
بانک ها به 100 میلیون تومان سپرده چقدر سود می دهند؟

به گزارش بانک اول براساس آخرین مصوبه شورای پول و اعتبار نرخ‌های سود بین ۱۰ تا ۱۸ درصد است. سود سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه مدت عادی ۱۰ درصد، سپرده سرمایه‌ کوتاه‌مدت ویژه سه ماهه ۱۲ درصد، سود سپرده سرمایه کوتاه مدت ویژه شش ماهه ۱۴ درصد، سود سپرده با سررسید یک سال ۱۶ درصد و سود سپرده سرمایه‌ با سررسید دو سال ۱۸ درصد اعلام شد.

برخی از بانک‌های خصوصی با توجه به افزایش میزان مطالبات خود از مجموعه‌های دولتی و افزایش تورم ناگریز برای جذب سرمایه‌های بیشتر میزان سود خود را افزایش داده‌اند.

بیشترین سود متعلق به کدام بانک‌هاست؟

بانک‌ها برای سرمایه‌گذاری در محدوده ۱۰۰ میلیون تومان شرایط ویژه دارند

آینده: متقاضی سرمایه‌گذاری در این بانک با سرمایه ۱۰۰ میلیون تومان ماهانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان سود دریافت می‌کند. نرخ سود ماهانه ۲۱ درصد محاسبه می‌شود. همچنین برای سرمایه‌گذاری بیش از یک میلیارد تومان با مدت زمانی دوسال این میزان سود تا حدود ۲۳ درصد می‌رسد. در پایان سال نیز می‌توان ۲۱ میلیون تومان سود می‌توان دریافت کرد.

گردشگری: سود سپرده در این بانک ۲۰٫۵ درصد است. سود ۱۰۰ میلیون ماهانه یک میلیون و ۶۸۴ هزار تومان بوده. حداقل مدت زمان سپرده‌گذاری یک سال است.

ملت: سود سپرده در این بانک ۱۸ درصد است. میزان سود پرداختی برای متقاضی ماهانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

اقتصاد نوین: این بانک با نرخ سود ۱۹ درصد ماهانه یک میلیون و ۵۶۱ هزارتومان به متقاضی پرداخت می‌شود.

سرمایه: با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون تومان در سال با نرخ سود ۱۸٫۵ درصد می‌توان ماهانه  یک میلیون و ۵۲۰ هزارتومان دریافت کرد.

مهر اقتصاد: سود سپرده در این بانک ۱۸٫۴ درصد است و ماهانه می‌توان یک میلیون و ۵۱۲ هزار تومان سود دریافت کرد.

مسکن: ماهانه ۱۸ درصد سود به متقاضیان سپرده‌گذاری می‌دهد و پایان هر ماه یک میلیون و ۴۷۹ هزار تومان سود به فرد تعلق می‌گیرد.

تجارت: سود ماهانه بانک تجارت ۱۷٫۴ درصد است و ماهانه یک میلیون و۴۳۰ هزارتومان به سپرده گذار پرداخت می‌شود.

کشاورزی: نرخ سود معقولی دارد و برای سپرده یک ساله ماهانه ۱۷ درصد سود پرداخت می‌کند. سود ماهانه نیز یک میلیون و ۴۰۰ هزارتومان است.

صادرات: کمترین سود بانکی برای سپرده یک ساله ۱۶ درصد است و با سرمایه‌گذاری در این بانک ماهانه یک میلیون و ۳۱۵ هزارتومان به متقاضی پرداخت می‌شود.

اخبار مرتبط
آمارهای مربوط به پرداخت سود سپرده‌های بانکی در اسفند ماه منتشر نشده،در این گزارش آمارهای ۱۱ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ مورد بررسی قرار می‌گیرد.
در حال حاضر اغلب بانک‌ها حساب سپرده یک‌ساله دارند و تفاوت چندانی در جزئیات و آیتم‌های این سپرده‌ها نیست و امکان واریز وجه هم وجود ندارد. با توجه به شرایط اقتصادی کنونی، جدول سود سپرده‌های بلندمدت ما مدام به‌روزرسانی می‌شود.
طبق آخرین مصوبه شورای پول و اعتبار، به انواع سپرده‌های کوتاه و بلندمدت از پنج درصد تا ۲۲.۵ درصد سود تعلق می‌گیرد. سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت عادی، سپرده‌هایی هستند که به‌صورت ماه‌شمار بوده و واریز و برداشت از آن محدودیتی از نظر زمانی ندارند. نرخ سود سپرده کوتاه‌مدت سه ماهه هم ۱۲ درصد و سود سپرده‌های کوتاه‌مدت شش ماهه ۱۷ درصد است.
بانک مرکزی در واکنش به افزایش نرخ سود بین‌بانکی، کریدور این نرخ را که پیش از این از ۱۴ تا ۲۲ درصد بود به ۱۷ تا ۲۴ درصد افزایش داد، نرخ بهره بین‌بانکی بار دیگر به سقف کریدور جدید خود نزدیک می‌شود و باید دید که بانک مرکزی اجازه شکسته شدن این سقف را خواهد داد یا خیر.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها