جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

با سرمایه کم چه شغلی برای خود راه اندازی کنیم ؟

24 خرداد 1401
با سرمایه کم چه شغلی برای خود راه اندازی کنیم ؟

به گزارش بانک اول فتح الله بیات در خصوص راه اندازی کسب وکار با سرمایه کم اظهار کرد: ایجاد شغل با هزینه و سرمایه کم به بحث بومی سازی مناطق برمی گردد. در حال حاضر برخی استانها در کشاورزی قوی هستند و برخی دیگر به لحاظ پرورش دام و طیور یا تولید صنایع دستی توانمندی دارند.

او ادامه داد: افراد بسیاری هستند که تجربه کار دارند یا در یک رشته هنری از مهارت برخوردارند ولی سرمایه اولیه ندارند که سازمان فنی و حرفه ای می تواند این عده را آموزش بدهد و از طریق بانک کارآفرینی یا هر بانک دیگری به آنها منابع و تسهیلات بانکی اختصاص بدهد.

بیات از پرورش زنبور عسل، قالیبافی و تولید صنایع دستی به عنوان رشته شغل هایی نام برد که با سرمایه کم قابل راه اندازی هستند.

این فعال حوزه کار با اشاره به گسترش کسب و کارهای زودبازده در کشورهای دیگر، اظهار کرد:بنگاههای زودبازده از مزیتهای فراوانی برخوردارند و به دلیل آنکه سریع تر به اشتغال و درآمد می‌رسند در رأس سیاستهای اشتغال کشورهای دیگر قرار دارند؛ کشور ما نیز می تواند از این طریق فرصتهای شغلی بسیاری را به طور مقطعی با هزینه و سرمایه کم ایجاد کند.

به گفته وی اگر چه ایجاد اشتغال پایدار به نفع تولید و صنعت کشور است ولی سرمایه کلان نیاز دارد اما در بسیاری از نقاط کشور از جمله روستاها و مناطق محروم می توان با یک آموزش اولیه و تامین مالی مناسب برای اشتغالزایی و درآمدزایی افراد برنامه‌ریزی و از فضای مجازی برای بازاریابی محصولات آنها استفاده کرد.

ایسنا

اخبار مرتبط
با آغاز سال جدید، شاید بزرگ‌ترین سوال همه افراد این باشد که با سرمایه‌گذاری دارایی‏‌های خود در چه بازاری می‌توانند بیشترین بازده ممکن را کسب کنند.
کارآفرینان، میلیاردرها و خالقان شرکت‌ها و پروژه‌های موفق تجاری همواره الگویی برای بسیار از سرمایه‌گذاران خرد و مردم بوده‌اند. نقطه نظر این شخصیت‌ها در رابطه با نحوه انجام سرمایه‌گذاری، تجارت دارایی‌ها، استراتژی‌های سرمایه‌گذاری و تصمیم‌گیری در بازار برای بسیاری از افراد جذاب و قابل توجه است.
اگر شما هدف ثروتمندشدن در سر دارید،‌ آگاهی از طرز تفکر ثروتمندان و اینکه چگونه توانسته اند پولدار شوند برای رسیدن به هدفتان به شما کمک می‌کند.
نشریه فوربس طبق روال گذشته، در سال 2024 نیز اقدام به معرفی ثروتمندترین افراد جهان کرده است، امسال رکورد تعداد میلیاردهای جهان شکسته شد و فوربس تعداد میلیاردرهای جهان در سال 2024 را دو هزار 781 نفر اعلام کرده است. میلیاردرها نقش بزرگی در اقتصاد جهانی، سیاست و رشد بشردوستی در میان ملت ها ایفا می کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها