پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

مدارک لازم برای دریافت وام بانک صادرات

24 خرداد 1401
مدارک لازم برای دریافت وام بانک صادرات

به گزارش بانک اول بانک صادرت ایران نیز به مانند سایر بانک‌های فعال در کشور، در حال حاضر تسهیلات متعددی را در راستای تامین نیازهای مالی مشتریان خود اعم از حقیقی و حقوقی و در صورت مواجهه با کمبود بودجه به آن‌ها اعطا می‌کند.

 

تسهیلات قرض الحسنه بانک صادرات

بانک صادرات با هدف رفع مشکلات مالي و احتياجات ضروری مشتریان خود، ايجاد اشتغال و بهبود وضع واحد هاي کوچک توليدي و تعاوني به اعطای تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد 4 درصد و بازپرداخت 3 ساله برای اشخاص حقیقی و پنج ساله برای کارگاه‌ها در موارد زیر می‌پردازد:

۱. اعطاي وام به رفع احتياجات ضروري اشخاص حقيقي : مانند هزينه ازدواج و تهيه جهيزيه، هزينه درماني، کمک هزينه تحصيلي، تعمير و تامين مسکن، کمک براي ايجاد مسکن در روستاها.

۲. اعطاي تسهيلات به شرکتهاي تعاوني به منظور ايجاد کار.

۳. اعطاي تسهيلات به واحدهاي توليدي به منظور کمک به افزايش توليد، راه اندازی واحدهای توليدی راکد، توسعه کارگاه‌های توليدی کوچک روستا

 

مدارک هویتی مورد نیاز برای دریافت وام قرض الحسنه بانک صادرات

۱. استعلام از وزارت تعاون يا ادارات کل تعاون

۲. مدارک مربوط به ثبت و اشتغال به کار شرکت‌هاي تعاوني و کارگاه‌ها و واحدهاي توليدي

۳. سند ازدواج (در خصوص اعطاي وام ازدواج)

۴. اصل و رونوشت نسخه اول صورتحساب بيمارستان و گواهی پزشک مربوطه در خصوص عمل جراحی، گواهی بيهوشی، معرفی‌نامه سازمان و موسسات مربوط به بيماريهای خاص حسب مورد (در خصوص قرض الحسنه بيماری)

۵. سند اوراق مالکيت مربوط به واحد هاي مسکوني (در مورد تعمير مسکن)

۶. مدارک مربوط به اشتغال به تحصيل و ميزان شهريه پرداختي (‌در مورد کمک هزينه تحصيلي)

۷. تصوير برابر اصل شده شناسنامه و کارت ملی و مستندات شغلی و يا گواهی اشتغال به کار متقاضی دريافت وام و ضامن

۸. انجام استعلام شغلی متقاضی، استعلام تسهيلاتی و حساب جاری متقاضی و ضامن، استعلام داخلی و tmsl متقاضی و ضامن

تسهیلات مرابحه بانک صادرات

در قرارداد مرابحه بانک بهاي تمام شده اموال و خدمات را به اطلاع متقاضي مي‌رساند و سپس با اضافه کردن مبلغ يا درصدي اضافي به عنوان سود، ‌آن را به صورت نقدي، نسيه دفعي يا اقساطي، به اقساط مساوي يا غيرمساوي درسررسيد يا سررسيدهاي معين به متقاضي واگذار مي‌کند.

بانک صادرات با هدف تامين نقدينگي اشخاص و در جهت رفع نياز مطابق ضوابط و مقررات جاري بانک به اعطای تسهیلات مرابحه در موارد زیر می‌پردازد:

1. رفع نيازهاي واحدهاي توليدي، خدماتي و بازرگاني براي تهيه مواد اوليه، لوازم يدکي، ابزار کار، ماشين آلات، تأسيسات،‌ زمين و ساير کالاها و خدمات مورد احتياج اين واحدها

۲. نيازهاي خانوارها براي تهيه مسکن (اعم از تعمير و يا تهيه مصالح ساخت) و خريد کالاهاي بادوام مصرفي و خدمات

مدارک اختصاصی مورد نیاز برای دریافت این تسهیلات شامل تصوير آخرين پروانه بهره برداري، تصوير کارت شناسايي کارگاه، تصوير گواهي فعاليت صنعتی، تصوير جواز کسب، استشهاد محلي، تصوير کارت بازرگاني، پيش فاکتور خريد و  تصوير سند مالکيت است.

تسهیلات جعاله بانک صادرات

بانک صادرات در راستای گسترش امور توليدي، بازرگاني و خدماتي در کليه بخش‌های اقتصادی در موارد زیر تسهیلات جعاله اعطا می‌کند:

1. امور توليدي، بازرگاني و خدماتي نظیر: تکميل و تعمير مسکن، تهيه و تامين و تعميرات ماشين آلات، تاسيسات و لوازم توليد و در واحدهاي توليدي و خدماتي

۲. تهيه و تامين مواد اوليه، قطعات يدکي و ابزار کار در واحدهاي توليدي و خدماتي

۳. تعميرات خودروهاي سنگين و نيمه سنگين در واحدهاي توليدي و خدماتي

۴. صادرات و واردات کليه کالاهاي مجاز

۵. خريد و فروش کليه محصولات و کالاهاي داخلي

۶. ايجاد، تکميل و توسعه کليه طرحه‌اي توليدي و خدماتي

نرخ سود تسهیلات در این مورد 18 درصد و با مدت بازپرداخت حداکثر 2 ساله است.

تسهیلات سلف بانک صادرات

این مجموعه با هدف تامين سرمايه نقدی در گردش مورد نياز واحدهاي توليدی، فقط با درخواست این واحد به آن‌ها تسهیلات سلف با نرخ کارمزد 18 درصد و مدت بازپرداخت حداکثر1سال برای محصولات آن‌ها در بخشهاي صنعتي ، معدني و کشاورزي اعطا می‌کند.

تسهیلات اجاره به شرط تملیک بانک صادرات

بانک صادرات با هدف گسترش بخش مسکن و امور خدماتي، کشاورزی، صنعتی، معدنی و اعطای تسهيلات بانکي برای خريد دفتر کار يا مطب براي پزشکان، دندانپزشکان، مهندسين عضو سازمان نظام مهندسي ساختمان، ‌وکلای دادگستری، سردفتران اسناد رسمي، شرکت‌هاي مشاوره‌اي و پيمانکاري، خريد ماشين آلات مورد نياز واحدهای توليدی و خدماتی و خريد خودروهای سبک و سنگين تسهیلاتی برای اجاره به شرط تملیک اعطا می‌کند.

نرخ سود این تسهیلات 18 درصد است و مدت بازپرداخت آن نبايد بيشتر از عمر مفيد اموال موضوع اجاره باشد و طبق مقررات مربوطه حداکثر ده سال مي باشد که قابل تقليل است.

اخبار مرتبط
معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه متخصصان ایرانی دانش‌آموخته خارج از کشور نیز می‌توانند برای درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات، از طریق ارتباط با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری اقدام کنند، گفت: هر متقاضی صرفاً مجاز به استفاده از یکی از تسهیلات ساخت/خرید و یا ودیعه اجاره مسکن است و در صورت استفاده از یکی از این دو، امکان معرفی برای تسهیلات مسکن دیگر وجود ندارد.
تسهیلات خرید لوازم خانگی بانک‌ها بر اساس درخواست مشتری از ۵ میلیون، ۱۰ میلیون، ۳۰ میلیون، ۵۰ میلیون، ۱۰۰، ۱۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان است
گفتنی است، مسئولیت حسن اجرای این بند بر عهده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مؤسسات اعتباری و تمامی مدیران و کارکنان ذی‌ربط است. عدم اجرای هریک از بندهای این تبصره (مشتمل بر تأخیر در پرداخت این تسهیلات یا دریافت ضمانت فراتر از حدود این قانون) تخلف محسوب شده و در مراجع ذی‌صلاح قابل پیگیری است.
در این بخشنامه همچنین آمده است: تضمین‌نامه و دستورالعمل اجرایی بند قانونی اشاره شده متعاقباً ارسال خواهد شد. براین اساس، خواهشمند است دستور فرمائید مراتب به نحو مقتضی به واحدهای اجرایی ذی‌ربط ابلاغ شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها