جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

شغلهای پردرآمد ی که تحصیلات عالیه نمی خواهد

24 خرداد 1401
 شغلهای پردرآمد ی که تحصیلات عالیه نمی خواهد

به گزارش بانک اول رحمت الله پورموسی  درخصوص ایجاد شغل با سرمایه اندک اظهار کرد: معتقدم با سرمایه های اندک می توان کارهای بزرگی انجام داد منتها این کار در کشور ما سخت است و شرایط ایجاد با هزینه و سرمایه کم را دولتی ها و کسانی باید به وجود بیاورند که متولی امر هستند.

او  ادامه داد: متاسفانه به قدری بروکراسی اداری و دست و پاگیر وجود دارد که افرادی که درصدد کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار هستند، قید کار را می زنند و عطای کار را به لقای آن می بخشند.

این فعال حوزه کار با اشاره به قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار اظهار کرد: انتظار داریم این قانون در مرحله اجرا خود را نشان بدهد و باید ببینیم که چقدر موثر بوده است.

پورموسی افزود: در حال حاضر اگر کسی بخواهد یک بنگاه های اقتصادی و تولیدی ایجاد کند، هزینه های سنگین و سرسام آوری دارد ولی اگه بخواهد کارگاه کوچک راه اندازی کند، می تواند در شغلهای با هزینه کم وارد شود و عده زیادی را مشغول کار کند.

او  درخصوص رشته شغل هایی که قابل راه اندازی با هزینه کم هستند، گفت: درحال حاضر ایده های زیادی وجود دارد که می توان عملیاتی کرد. تولید محصولات گلخانه ای، ایجاد کارگاههای قالی بافی، پرورش کرم ابریشم و تولید قارچ از جمله کارهایی است که اگر فارغ التحصیلان دانشگاهی راغب باشند می توانند با سرمایه اندک و کمی مهارت در آنها کسب و کاری برای خود ایجاد کنند.

به گفته پورموسی، شاید خیلی از این رشته ها نیاز به مدرک دانشگاهی و تحصیلات عالیه نداشته باشد ولی با داشتن استعداد و مهارت، فرد می تواند کسب و کاری برای خود راه اندازی کند و در آمد بالا و سود سرشاری داشته باشند، حتی چند جوان بیکار را جذب بازار کار کند؛ بنابر این مهم این است که افراد به توانایی خود ایمان داشته باشند.

این فعال حوزه کار تصریح کرد:در حال حاضر  الگوی بنگاه های کوچک و متوسط و زودبازده در بسیاری از کشورها در حال پیاده سازی است چون این بنگاه‌ها نیاز به هزینه زیادی ندارند و افراد بسیاری را می‌توانند مشغول به کار کنند و درآمد بالایی کسب کنند.

وی افزود: اکنون گوجه فرنگی با قیمت بالایی در بازار عرضه می شود ولی می توان این محصول و سایر محصولات کشاورزی و صیفی را در گلخانه ها پرورش داد و با تزریق به بازار به تنظیم بازار و تعادل قیمتها کمک کرد.

ایسنا

اخبار مرتبط
اینستاگرام تنها راه برای درآمدزایی در فضای آنلاین نیست اما اگر به این نتیجه رسیده‌اید که پلتفرم درستی برای شماست، لازم است درباره راه‌های مختلف درآمدزایی از محتوای خود بدانید.
پیمان مولوی در پاسخ به این پرسش که بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۳ چیست؟ افزود: ما می‌گوییم هیچ بازار بهتری وجود ندارد و این‌ها، همه جزو خطای دسته‌بندی است وی اظهار داشت: هر کسی به صورت متناوب چه در دلار، چه در طلا، چه در املاک و مستغلات و چه در خودرو و حتی در سهام با ریسک آن حضور داشته باشد، از ریال خود می‌توان محافظت کند. این اقتصاددان تصریح کرد: در این حالت، به صورت متوسط باید خرید شود، به خصوص در طلا باید این اتفاق بیفتد.
شیطنت‌های ماه‌های پایانی سال گذشته در بازار ارز و طلا، برای سرمایه‌گذاران دلار و سکه نهایتا منجر به بازدهی سالانه ۲۹ درصدی شد. نرخ تورم براساس داده‌های رسمی در ۱۴۰۲ کمی بیش از ۳۲ درصد است
بسیاری از ثروتمندترین کشورهای جهان در میان کوچکترین کشورهای جهان قرار دارند به‌طوری که اقتصاد آنها در مقایسه با تعداد ساکنان آنها بسیار بزرگ است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها