جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

آنچه باید درباره وام‌ های بانک توسعه صادرات بدانید

24 خرداد 1401
آنچه باید درباره وام‌ های بانک توسعه صادرات بدانید

به گزارش بانک اول بانک توسعه صادرات از جمله مجموعه‌هایی است که برای اعطای تسهیلات به بخش صادرات و توسعه آن توجه ویژه‌ای دارد. افراد به منظور استفاده از وام‌های مخصوص این بانک باید شرایط خاصی را رعایت کنند. این بانک هم با در نظر گرفتن طرح‌های متقاضیان این وام و مدارک آن‌ها مبلغ تسهیلات را مشخص کرده و به حساب افراد واریز می‌کند. در ادامه این گزارش اطلاعات بیشتری درباره وام‌های بانک توسعه صادرات ارائه خواهد شد؛

 

بانک توسعه صادرات ایران تسهیلات و خدمات خود را در5بخش قبل از صادرات کالا و خدمات، پس از صادرات کالا و خدمات، سرمایه گذاری به منظور احداث یا توسعه طرح‌های دارای رویکرد صادراتی، صدور ضمانت‌های ارزی و ریالی و گشایش اعتبارات اسنادی به مشتریان ارائه می‌دهد.

 

به طور کلی اعطای تسهیلات در 2 قالب طرح و سرمایه در گردش در پنج شاخه مذکور به مشتریان اعطا می‌شود. هر کدام از این دو روش شرایط خاص خود را دارند.

اعطای تسهیلات در قالب طرح

اگر فردی طرحی صادراتی داشته و خواهان دریافت تسهیلات باشد لازم است که آن طرح را یا از طریق مراجعه مستقیم یا گرفتن مدرک و ارائه آن در شرکت ارائه دهد. سپس این طرح بررسی شده و در صورت توجیه پذیر بودن به کارشناس مربوطه بانک ارجاع داده می‌شود.

در صورتی که رکن اعتباری مرکزی با موضوع طرح موافقت کند نوبت به تعیین میزان تسهیلات است. در این مرحله با نظر مدیریت امور حقوقی میزان تسهیلات تعیین شده و به متقاضی اعلام می‌شود. در صورتی هم که از نظر بانک پرداخت تسهیلات به این طرح لازم نباشد، باز هم به متقاضی مربوطه اطلاع رسانی خواهد شد. در صورت تصویب طرح و تعیین میزان تسهیلات، تضمین‌های لازم از مشتری دریافت و با وی قرارداد منعقد خواهد شد.

تسهیلات به شکل سرمایه در گردش

فرد برای دریافت این نوع تسهیلات هم باید به یکی از شعب بانک توسعه صادرات مراجعه کنند. بانک مدارک و اطلاعات مشتری را دریافت کرده تا استعلام‌های لازم را انجام ‌دهد. سپس پرونده برای متقاضی تشکیل و گزارش سی‌بی‌آر‌ام تکمیل می‌شود. بعد از آن نوبت کارشناسی درخواست تسهیلات و ارائه گزارش از آن می‌شود و طرح گزارش در رکن اعتباری بانک مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بعد از طی تمام این مراحل، در صورتی که با درخواست تسهیلات مشتری موافقت شود، میزان وثیقه و نوع آن به وی اطلاع رسانی خواهد شد. با ارائه وثیقه مورد نظر بانک، مبلغ قابل تخصیص و شرایط پرداخت تسهیلات به مشتری اطلاع داده می‌شود.

در صورتی که درخواست تسهیلات مشتری بالاتر از سقف شعبه باشد، مجددا گزارش کارشناسی تهیه و بررسی و موضوع در رکن اعتباری مجموعه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. بعد از بررسی و موافقت هیئت مدیره شرایط پرداخت و موارد مرتبط به صورت کامل برای متقاضی شرح داده خواهد شد.

اخبار مرتبط
بانک مرکزی بندهای مرتبط با قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. بر این اساس تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۰۱‌/۰۱‌/۱۳۹۹ بوده است مبلغ سه میلیارد (۳،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله است؛ همچنین تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال خواهد بود.
ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می گیرد. در صورتی که اشخاص، متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ می باشند، می بایست شرایط مذکور در آیین نامه قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را دارا باشند.
بانوان متقاضی این وام، می توانند با مراجعه به هر یک از شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در سراسر کشور نسبت به افتتاح سپرده مربوطه اقدام و از ۴ مرحله وام قرض الحسنه این بانک(مجموعاً ۲۰۲ میلیون تومان) به صورت متوالی بهره مند شوند.
اگر خانواده‌ای صاحب فرزند سوم و بیشتر از سال ۱۳۹۹ به بعد شود نیز می‌تواند از تسهیلات قرض‌الحسنه خرید، ساخت یا وام ودیعه مسکن، بهره‌مند شود که میزان مبلغ این وام، ۳۰۰ میلیون تومان تعیین خواهد شد و زمان بازپرداخت آن نیز ۲۰ سال است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها