شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

آغاز پرداخت وام بدون ضامن در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

24 خرداد 1401
 آغاز پرداخت وام بدون ضامن در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

به گزارش بانک اول بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز در راستای سیاست‌گذاری انجام شده و تأکید وزیر امور اقتصادی و دارایی پرداخت تسهیلات بدون ضامن را در دستور کار قرار داده است. در همین رابطه پرداخت تسهیلات برای کسانی که حساب حقوق و دستمزد آن‌ها در شعبه‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است، آسان شده است.

کارکنان شاغل، بازنشستگان و مستمری‌بگیران بخش‌های اجرایی دولتی (وزارتخانه‌ها، سازمان‌های دولتی، شرکت‌های دولتی و...)، نهادهای عمومی غیردولتی و سایر شرکت‌های معتبر بخش خصوصی که حساب حقوق و دستمزد آن‌ها در شعبه‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است، در صورتی که رتبه اعتباری مناسب داشته باشند، می‌توانند بدون ضامن و با ارائه نامه کسر از حقوق، سفته یا چک، قرارداد لازم‌الاجرا و احراز توان بازپرداخت، نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کنند.

اخبار مرتبط
سقف این تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومان اعلام شده است. مبلغ تسهیلات براساس میانگین حساب مشتریان قابل تغییر است. افراد متقاضی دریافت وام ۲۰۰ میلیونی باید در یکی از شعب سینا سپرده قرض الحسنه افتتاح کنند.
سیستم توزیع وام در هر جامعه‌ای عموما یکی از ابزارهای تصمیم‌گیری برای مدیریت جامعه است و نتایج آن بیانگر آن است که اهتمام یک جامعه در کدام سمت و سو قرار گرفته است. آمارها نشان می‌دهد عموما بیش از ۸۰ درصد تسهیلات پرداختی در ایران به صاحبان کسب و کار تخصیص می‌یابد اما قابل توجه است که در سال گذشته سهم خانوار از وام‌های پرداخت شده افزایش یافته است.
بانک مرکزی بندهای مرتبط با قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. بر این اساس تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۰۱‌/۰۱‌/۱۳۹۹ بوده است مبلغ سه میلیارد (۳،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله است؛ همچنین تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال خواهد بود.
ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می گیرد. در صورتی که اشخاص، متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ می باشند، می بایست شرایط مذکور در آیین نامه قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را دارا باشند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها