پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

چگونه ثروتمند شویم؟

24 خرداد 1401
چگونه ثروتمند شویم؟

به گزارش بانک اول کمپانی ویکی هو مجموعه‌ای از متخصصان در زمینه های مالی را در اختیار دارد و راه‌های ساده برای پولدار شدن و راه‌های ذخیره ودر بعضی زمینه‌ها سرمایه گذاری را ارائه می‌دهد کـه در ادامه بخشی از ساده‌ترین راه‌های پولدار شدن را میخوانید.

۱. پس انداز کنید

این بدان معنا نیست کـه پول‌های اضافی خودرا جمع و ذخیره کنید بلکه قانون اصلی این نخریدن لوازم اضافه و پیشگیری از ولخرجی اسـت.یعنی زمانی کـه بـه بیرون از خانه می‌روید ودر محل عبور خود بـه فروشگاه کفش و یا عطر فروشی می‌رسید ان را ندید گرفته و از کنارش بی توجه عبور کنید.

نکته‌ی ساده و البته مهم دیگر ذخیره کردن پول‌های خورد اسـت برای خود قلکی تهیه کرده و مختص پول‌های با ارزش پایین‌تر قرار دهید بعد از مدتی خواهید دی کـه چقدر کمک کننده اسـت و یا اگر پول درشت دارید تا حد امکان ان را خورد نکنید تا بستر خرج کردن ان فراهم نشود.

۲. تعیین کردن بودجه

اول یا آخر هر ماه هر زمانی کـه شـما پول مشخصی را دریافت میکنید همان موقع برایش برنامه ریزی کنید و برای خود حتی نقطه‌ی تشویق هم بگذارید کـه اگر بهتر از حد انتظار در دخل و خرج تان عمل کردید می‌توانید بـه تیک های موفقیت خود اضافه کنید.

۳. صرفه جویی کنید

شعاری اسـت کـه همیشه از طریق تلویزیون و رادیو میشنویم، اما همیشه فکر میکنیم کـه بـه نفع کس دیگری بـه جز خود ما اسـت، اما اگر دقت کنید پرداخت کننده‌ی همین قبوض خود ما هستیم و اگر کمبودی در انرژی‌ها بـه وجود آید قیمت بالای آن‌ها را هم ما باید بپردازیم.

۴. حواستان به خرج کردنتان باشید

زمانی کـه پول شـما داخل کیف پول شماست حواس تان بـه این هست کـه چه مقدار از پولتان خرج و چه مقدار از ان باقیمانده اسـت، اما زمانی کـه کارت اعتباری دارید قبول کنید کـه بی احتیاط‌تر خرج می‌کنید و این اصلا بـه نفع شـما نیست.

۵. آگاهانه خرج کنید

روی هدفتان تمرکز کنید و فکر و ذکرتان را بـه ان اختصاص دهید آن گونه میتوانید از وسوسه خرید یک وسیله غیرضروری و هوس ان نجات پیدا کنید و پولتان را متفکرانه و هوشمندانه خرج کنید تا بـه هدفتان نزدیک شوید.

۶. ارائه بهترین خدمات و محصولات

یکی از راه‌هایی کـه اکثر ثروتمندان خودساخته طی کرده اند تا بـه ثروت برسند، خدمت بـه مردم اسـت. شـما با ارائه خدمات بـه مردم میتوانید در ازای این خدمت پول دریافت کنید، هر چه خدمتی کـه ما ارائه می‌کنیم با ارزش‌تر باشد قطعا پول بیشتری بـه سمت می‌آید.

۷. سرمایه گذاری

یکی از بهترین راه‌ها برای ثروتمند شدن سرمایه گذاری و کار کشیدن از پول اسـت پس بـه جای خرید وسایل پر زرق و برق و چشم و هم چشمی با دیگران پولتان رابا سرمایه گذاری های مناسب نظیر خرید سهام، اوراق قرضه و دیگر سرمایه گذاری های قانونی و سودآور- چند برابر نمایید و یا این کـه پولتان در بازار مسکن و یا در طلا و حتی ارز سرمایه گذاری کنید.

۸. راه اندازی یک کسب و کار

راه اندازی کسب و کار برای خود بهترین روش برای کسب ثروت اسـت، زیرا وقتی صاحب کسب و کار خودتان شدید، بعد از رسیدن بـه سوددهی مناسب، میتوانید با آرامش خیال در زمینه های دیگر هم سرمایه گذاری کنید. این قدم منطقی‌ترین روش برای پولدار شدن اسـت، اما کمی زمان خواهد برد.

۹. قبل از شروع یاد بگیرید

قبل از انجام هر کاری، حتی با دوستان و آشنایان خود قرار داد بسته ودر مورد جزئیات بـه توافق برسید، زیرا ممکن اسـت آشنایان شـما بـه دلیل نزدیکی بـه شـما هم اندازه خدمت ارائه شده بـه انها، بـه شـما پول نپردازند.

۱۰. برنامه ریزی کنید

اگر در فکر پولدار شدن هستید باید هدف شـما خاص و مشخص شده باشد. شـما با یافتن هدفتان و تمرکز بر روی ان بی نظم و شلختگی و بی برنامگی را از زندگی خود دور می‌کنید و راه های رسیدن بـه این هدف را سرمشق زندگی تان خواهید کرد. مثلاً اگر هدفتان اندوختن پول باشد از خرج های اضافی چشم پوشی میکنید و با درایت بیشتر پول خرج خواهید نمود.

۱۱. عاشق کارتان باشید

شـما برای پولدار شدن و رسیدن بـه موفقیت باید عاشق کارتان باشید، اگر بیش از حد بـه کارتان و هدفتان علاقه نداشته و روی ان‌ها تمرکز نداشته باشید مسیر شـما برای موفقیت و پولدار شدن بسیار طولانی و شاید هم بی پایان خواهد بود.

بخش موفقیت تالاب بر این باور اسـت کـه اشتیاق بـه کار را نمی‌توان بـه صورت آگاهانه بالا برد و اگر عاشق کارتان نباشید بـه سختی می‌توان دیدگاه شـما در مورد ان را تغییر دهید. اگرهم نتوانید ان کار را رها کنید باید دلیلی برای دوست داشتن و ادامه کار خود پیدا کنید.

۱۲. قرض نگیرید

برای پولدار شدن حتی برای خرید مسکن و یا سرمایه گذاری نیز پول قرض نگیرید. قرض گرفتن راحت اسـت، ولی پس دادن ان بسیار سخت اسـت پس هیچگاه پول قرض نگیرید.

۱۳. تغییر افکار

پول یعنی رفاه بیشتر، آرامش، فرصت بیشتر و …اصولا در تفکر ثروت، ناآرامی و عدم امنیت جایگاهی ندارد پس این کـه جمع کردن و خرج کردن آن اغلب همراه اضطراب و احساس نا امنی اسـت را دور بریزید.

نکاتی کـه بالاتر برایتان گفته‌ایم می‌تواند برایتان خیلی کاربردی باشد بـه شرطی کـه مو بـه‌م و بـه آن‌ها عمل کنید مطمئن باشید با مشورت با دیگران و حس اعتماد بـه نفس بالا و تلاش مستمر برای رسیدن بـه هدف بالاخره جواب می‌دهد.

اخبار مرتبط
اینستاگرام تنها راه برای درآمدزایی در فضای آنلاین نیست اما اگر به این نتیجه رسیده‌اید که پلتفرم درستی برای شماست، لازم است درباره راه‌های مختلف درآمدزایی از محتوای خود بدانید.
پیمان مولوی در پاسخ به این پرسش که بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۳ چیست؟ افزود: ما می‌گوییم هیچ بازار بهتری وجود ندارد و این‌ها، همه جزو خطای دسته‌بندی است وی اظهار داشت: هر کسی به صورت متناوب چه در دلار، چه در طلا، چه در املاک و مستغلات و چه در خودرو و حتی در سهام با ریسک آن حضور داشته باشد، از ریال خود می‌توان محافظت کند. این اقتصاددان تصریح کرد: در این حالت، به صورت متوسط باید خرید شود، به خصوص در طلا باید این اتفاق بیفتد.
شیطنت‌های ماه‌های پایانی سال گذشته در بازار ارز و طلا، برای سرمایه‌گذاران دلار و سکه نهایتا منجر به بازدهی سالانه ۲۹ درصدی شد. نرخ تورم براساس داده‌های رسمی در ۱۴۰۲ کمی بیش از ۳۲ درصد است
بسیاری از ثروتمندترین کشورهای جهان در میان کوچکترین کشورهای جهان قرار دارند به‌طوری که اقتصاد آنها در مقایسه با تعداد ساکنان آنها بسیار بزرگ است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها