پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

پیش بینی بورس فردا27 بهمن ماه 1400

24 خرداد 1401
پیش بینی  بورس فردا27 بهمن ماه 1400

به گزارش بانک اول بورس روز گذشته روند صعودی داشت و شاخص کل با افزایش هفت هزار و ۳۴۹ واحدی به محدوده یک میلیون و ۲۸۳ واحدی رسید.

همچنین معامله‌گران در بازار سرمایه ۲۹۰ هزار و ۵۵۷ معامله به ارزش ۲۸ هزار و ۵۷ میلیارد تومان انجام دادند.

روز گذشته نمادهای فارس، فولاد، فملی، نوری، وپاسار، خودرو و فسبزوار بیشترین تاثیر مثبت و پارسان، رمپنا، تاپیکو و وغدیر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

 

شاخص فرابورس با افزایش بیش از ۳۷ واحدی به محدوده ۱۷ هزار و ۵۳۱ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز ۱۹۷ هزار و ۱۲۳ معامله بود.

نمادهای بپاس، تجلی، فزر، اتکای، شبصیر، آریا و هرمز بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص فرابورس داشتند.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات شیمیایی»، «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» و «فلزات اساسی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «استخراج کانه‌های فلزی» و «فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

معاملات بورس نوسانی می‌ماند؟

برزو حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی می‌گوید: بورس فردا همانند روزهای اخیر نوسانی خواهد بود. یعنی برخی گروه‌ها مثبت و گروه‌های دیگر منفی می‌ماند.

وی توضیح می‌دهد: فشار فروش در بازار بالا نیست و مشکل اصلی عدم حضور خریدار است.

حق‌شناس ادامه می‌دهد: احتمالا اسفندماه به علت تسویه اعتباری‌ها فشار فروش افزایش پیدا کند اما فعلا فروش قوی در بازار نداریم.

این کارشناس بازارهای مالی می‌گوید: بازار سرمایه در انتظار اخبار برجام و نهایی شدن بودجه سال ۱۴۰۱ است تا سمت‌وسوی خود را پیدا کند.

وی در نهایت اظهار می‌کند: افزایش قیمت کامودیتی‌ها به علت مسائل روسیه و اوکراین نتوانست روی بورس تاثیر بگذارد. چراکه بازار در ابهام به سر می‌برد و ابهام باعث می‌شود بازار جهت نگیرد و نوسانی باقی بماند.

 

اخبار مرتبط
شاخص فرابورس ایران نیز در معاملات امروز و در ادامه روند نزولی خود با ۵۱ واحد رشد، از مرز ۲۶ هزار واحد عبور کرد و به ۲۶ هزار و هفت واحد رسید.
یک کارشناس اقتصادی درباره موضوعات مختلف اعم از انس طلا، رمزارز، بورس ایران معتقد است سال آینده باید بهترین پرتفو را از میان این گزینه ها انتخاب کرد.
به این ترتیب به نظر می‌رسد اگرچه بازار سهام طی روزهای آینده ممکن است فراز و فرودهایی را تجربه کند اما دست کم تا پیش از آغاز فصل مجامع، عرصه چرخش سرمایه باشد.
سازمان خصوصی سازی در 2 اطلاعیه جداگانه قیمت پایه و شرایط عرضه سهام دو شرکت فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس را اعلام کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها