پنجشنبه, 30 فروردین 1403 2024,April

آشنایی با اصطلاحات ارز دیجیتال

24 خرداد 1401
آشنایی با اصطلاحات ارز دیجیتال

به گزارش بانک اول  برای ورود به بازار ارز های دیجیتال باید اطلاعاتی نسبت به اصطلاحات رایج ارزهای دیجیتال در اختیار داشته باشید. زیرا اصطلاح های ارزهای دیجیتال به شما کمک می کند تا زودتر با این دنیای شگفت انگیز آشنا شوید. در نتیجه زودتر هم به درآمد می رسید. به همین دلیل ما قصد داریم در این مقاله انواع اصطلاحات ارزهای دیجیتال را به شما معرفی کرده و در مورد هرکدام توضیح کوتاهی در اختیار شما قرار دهیم.

 

Cryptography

 

اولین اصطلاحی که قصد داریم به شما معرفی کنیم کریپتوکارنسی است که به معنی فرایند رمزگذاری اطلاعات می باشد. در واقع به نوعی از پول گفته می شود که به عنوان اطلاعات رمزنگاری شده وجود دارد. از سوی دیگر ارز رمزنگاری شده به هیچ بانکی وابسته نیست و برای انتقال آنها هم از سیستم بانکی استفاده نمی شود، بلکه از دستگاه‌هایی به نام ماینر برای تایید تراکنش ها استفاده .

 

استخراج ارزهای دیجیتال

 

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید هر کاربر اطلاعات نسبت به آن داشته باشد، استخراج ارز دیجیتال است. توجه داشته باشید که استخراج ارز دیجیتال با استفاده از سخت افزارهایی همچون دستگاه های ماینر و کارت های گرافیک انجام می شود. لازم به ذکر است بدانید که تراکنش های انجام شده در بازار ارز های دیجیتال توسط بانک انجام نمی شود در واقع این تراکنش‌ها بر اساس محاسبات ریاضی پیچیده ای که دستگاه های ماینر و کارت گرافیک انجام می‌دهند صورت می پذیرد. در نتیجه دستگاه های ماینر با تایید تراکنش ها پاداش دریافت می کنند. این نکته را در نظر داشته باشید پاداش که در دستگاه های ماینر دریافت می‌کنند ارز دیجیتال است برای مثال اگر یک فرد دستگاه ماینر دارد و به تایید تراکنش های ارز دیجیتال بیت کوین می‌پردازد مطمئنا ارز دیجیتال بیت کوین پاداش می گیرد به همین دلیل بسیاری از افراد به بیت کوین که پاداش گرفته اند استخراج بیت کوین می گویند.

 

آشنایی با اصطلاح نهنگ

 

اگر در بازار ارز های دیجیتال فعالیت می کنید مطمئنا اصطلاح نهنگ را شنیده اید. اصطلاح نهنگ یکی دیگر از اصطلاحاتی است که زیاد به گوش میرسد. در واقع نهنگ به شخص یا اشخاصی گفته می‌شود که تراکنش‌ های بسیار بالا در بازار ارز های دیجیتال انجام می دهند. شایان ذکر است بدانید که در بسیاری از مواقع این تراکنش ها به گونه ای است که بر روی بازار ارز های دیجیتال تاثیر می گذارد.

 

بیت کوین

 

بیت کوین یک ارز دیجیتال است که توسط شخصی یا یک تیم به نام ساتوشی ناکاموتو در سال ۲۰۰۸ به بازار معرفی شده است.لازم به ذکر است این ارز دیجیتال تا به امروز رشد بسیار چشمگیری داشته و بسیاری از افراد در سراسر جهان در روز به صورت دلاری از این رمز ارز کسب درآمد می‌کنند. شایان ذکر است بدانید که بیت کوین به‌عنوان پادشاه ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود و در حال حاضر رتبه یک بازار ارز های دیجیتال را به خود اختصاص داده است.

 

توکن

 

اصطلاح توکن یکی از پرکاربردترین اصطلاحی است که هر شخصی باید اطلاعاتی نسبت به آن در اختیار داشته باشد. در واقع توکن ها ارزهای دیجیتالی هستند که دارای بلاک چین اختصاصی نمی باشند. در حال حاضر بیت کوین، اتریوم، ترون دارای بلاک چین اختصاصی هستند در نتیجه تراکنش ها بر روی بستر شبکه بلاکچین خودشان انجام می‌شود. این نکته مهم را بهتر است بدانید ارزهایی که دارای بلاک چین اختصاصی نیست می‌تواند بر بستر بلاکچین این ارزهای دیجیتال فعالیت خود را انجام دهند.

 

آلت کوین

 به غیر از بیت کوین تمام رمز ها و توکن ها، آلت کوین هستند. در نتیجه ارزهای همچون اتریوم، ترون و مابقی ارزهای موجود در بازار رمزهای دنیا محسوب آلت کوین محسوب می شوند.

 

StableCoin یا کوین‌هایی با قیمت ثابت

 

یکی دیگر از اصطلاحاتی که هر شخص با ورود به بازار ارز های دیجیتال باید اطلاعاتی نسبت به آن در اختیار داشته باشد استیبل کوین یا کوین هایی با قیمت ثابت هستند که برای کاهش نوسانات بازار ارزهای دیجیتال ایجاد شدند. لازم به ذکر است بدانید که این نوع از کوین برابر با یک دلار می باشد و به هیچ وجه قیمتی بیش از یک دلار پیدا نمی کند.

 

 51% Attack یا حمله 51 درصدی

 

یکی از متداول ترین سوالاتی که توسط بسیاری از افراد مطرح می‌شود این است که چرا بیت کوین و مابقی ارز های دیجیتال را نمی‌توان هک کرد؟ در واقع امکان هک و دستبرد به بازار ارز دیجیتال وجود دارد و به این نوع دستبرد زدن حمله ۵۱ درصدی گفته می‌شود. در واقع یک فرد یا یک شرکت باید ۵۱ درصد دستگاه های ماینر دنیا را در اختیار داشته باشد تا بتواند در شبکه بلاک چین اختلال ایجاد کند که این مسئله واقعا غیر ممکن است و دور از ذهن است که یک نفر بتواند ۵۱% سهم شبکه بلاک چین را در اختیار داشته باشد.

 

اخبار مرتبط
قیمت هر دلار آمریکا که ظرف روزهای گذشته شیب صعودی به‌خود گرفته بود، پس از پاسخ نظامی ایران و نمایش قدرت منطقه‌ای ایران عقب‌نشینی کرد و با نزول مواجه شد.افرادی که شنبه شب تحت تاثیر جو روانی ایجاد شده تتر خریدند با نزول های سنگین مواجه شدند
پس از واکنش شب گذشته ایران به حمله موشکی چندی قبل رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و شهادت مستشاران ایرانی، ارزش بیت‌کوین و سایر رمزارزها امروز سقوط کرد. قیمت بیت‌کوین، به میزان هفت درصد در کمتر از یک ساعت، کاهش یافت و قیمت سایر ارزهای دیجیتال نیز با اقدام جمهوری اسلامی ایران در سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به آنچه در دمشق رخ داد، به شدت سقوط کرد.
ارزهای رمزپایه بزرگ ضرر کردند و اتریوم تا ۱۰ درصد کاهش یافت.
اولین قدم را با ایمن‌سازی دارایی‌های باقیمانده خود بردارید. به سرعت تمام رمزهای عبور مرتبط با حساب‌های ارز دیجیتال خود را تغییر دهید. این به جلوگیری از دسترسی غیرمجاز بیشتر کمک را می‌کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها