پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

3 وام بدون ضامن مسکن + اقساط

24 خرداد 1401
3 وام بدون ضامن مسکن + اقساط

به گزارش بانک اول در حال حاضر سه نوع وام بدون ضامن در بانک مسکن پرداخت می شود. اولین مدل وامی که در بانک مسکن پرداخت می شود وام جعاله یا تعمیرات مسکن است که تا سقف ۸۰ میلیون تومان پرداخت می شود. مدل دوم وام ضروری تحت عنوان وام مرابحه است که سقف آن ۵۰ میلیون تومان است و فقط به کسانی پرداخت می شود که قبلا این نوع وام را نگرفته اند و از یکی از بانک های کشور حقوق دریافت می کنند و مدل سوم وامی است که سقف آن ۵۰ میلیون تومان است و فقط به کسانی پرداخت می شود که حقوق خود را از بانک مسکن دریافت می کنند.

چندی پیش احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در خبری اعلام کرد که بانک‌ ها باید برای پرداخت تسهیلات خرد زیر ۱۰۰ میلیون تومان دست از سختگیری بردارند و این نوع وام ها را بدون ضامن و با اتکا به رتبه اعتباری افراد در بانک‌ها پرداخت کنند.

حالا شعب بانک مسکن اعلام می کنند که تنها امکان پرداخت وام جعاله مسکن را بدون ضامن و با اعتبارسنجی مشتریان دارند که سقف آن ۸۰ میلیون تومان است و البته مبلغ وام بر اساس تشخیص بانک و اعتبارسنجی مشتریان تعیین می شود.

وام ضروری یا فوری که برای اموری مانند پیش پرداخت رهن منزل و یا قسط مشارکت در ساخت خانه یا خرید وسایل مورد نیاز منزل، تعویض ماشین، مخارج بیمارستان، هزینه های ازدواج و ... پرداخت می شود.

در همین زمینه بسیاری از بانک های بزرگ دولتی و خصوصی  در یکی دوسال گذشته طرح تسهیلاتی را ارایه می دهند به نام کارت اعتباری مرابحه خرید کالا که مبلغ این وام معمولا از ۱۰ میلیون تا سقف ۵۰ میلیون تومان است. در بانک مسکن وام مرابحه برای اموری مانند تعمیر یا کمک هزینه خرید مسکن یا رهن مسکن پرداخت می شود.

اینکه سقف وام چطور تعیین می شود بستگی به سطح درآمدی افراد دارد. فرمول محاسبه توان بازپرداخت اقساط بر اساس فیش حقوقی به این ترتیب است که چهل درصد مبلغ خالص دریافتی فیش حقوقی شما ملاک عمل قرار می گیرد.

و نوع سوم وام بدون ضامن که در بانک مسکن پرداخت می شود به کارمندان و بازنشستگانی تعلق می گیرد که حقوق خود را از این بانک دریافت می کنند.

وام نوع سوم سود ۸ درصد دارد و این بانک حداکثر زمان بازپرداخت وام بدون ضامن را ۴۸ ماه اعلام کرده است. البته این مدت زمان برای مبلغ وام بدون ضامن ۵۰ میلیون تومانی کمتر است و به ۳۶ ماه می‌رسد.

طبق اطلاعات منتشر شده از بانک مسکن، افراد به منظور درخواست این نوع وام باید سپرده قرض الحسنه داشته باشند یا در یکی از شعب این حساب را افتتاح کند. ضمن اینکه متقاضیان باید یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بابت تشکیل پرونده و آبونمان سالیانه بپردازند.

البته متقاضیان قبل از پرداخت هزینه‌های جانبی و افتتاح سپرده، باید رتبه اعتباری مورد نظر را به دست بیاورند. رتبه اعتباری برای دریافت این وام به آ، بی و سی تقسیم می‌شود. بانک مرکزی رتبه اعتباری متقاضیان را به بانک مورد نظر اعلام می‌کند.

مبلغ اقساط ماهیانه برای این تسهیلات، با در نظر گرفتن مدت بازپرداخت ۴۸ ماهه، ۲ میلیون و ۹۳۷هزار و ۵۰۰ تومان است. کل سود این وام هم به ۴۰ میلیون و ۹۹۹ هزار و ۹۹۸ تومان و مجموع وام و سود آن نیز به ۱۴۱ میلیون و ۴۹ هزار و ۹۹۸ تومان می ‌رسد.

 

اخبار مرتبط
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ سه میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله تعیین شده است.
این طرح از جمله طرح‌های اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در بانک رفاه کارگران است که مشتریان این بانک می‌توانند بر اساس میانگین ایجادی در حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز خود، از مزایای آن بهره‌مند شوند. بر اساس این طرح، اشخاص حقیقی و شرکت‌های حقوقی دارای کسب‌وکارهای خرد و دانش‌بنیان می‌توانند با سپرده‌گذاری در مقاطع مختلف از تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ کارمزد صفر تا 4 درصد و بازپرداخت حداکثر 60 ماهه بهره‌مند و یا امتیاز حساب استفاده نشده را به کارکنان خود انتقال دهند.
معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه متخصصان ایرانی دانش‌آموخته خارج از کشور نیز می‌توانند برای درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات، از طریق ارتباط با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری اقدام کنند، گفت: هر متقاضی صرفاً مجاز به استفاده از یکی از تسهیلات ساخت/خرید و یا ودیعه اجاره مسکن است و در صورت استفاده از یکی از این دو، امکان معرفی برای تسهیلات مسکن دیگر وجود ندارد.
تسهیلات خرید لوازم خانگی بانک‌ها بر اساس درخواست مشتری از ۵ میلیون، ۱۰ میلیون، ۳۰ میلیون، ۵۰ میلیون، ۱۰۰، ۱۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
محسن محمدی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

باسلام یک سوال از شما ک دنیای از فهم و درک هستین و با هزاران واقعیت روبرو میشین ولی مجبورین دروغ بنویسین ک اینم یکی از همون مسائله کجای این وام بدون ضامن محسوب میشه قبلان خودشخص نمیتونست ضامن خودش بشه الان میزارن همون فیش حقوقی زامنش محسوب میشه حالا حالاها من کارگر باید بدوم تا همون فیش حقوقی هم بتونم برای ضمانت خودم پیدا کنم خواهشن با احساس مردم کشورتون بازی نکنید

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها