شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

انواع وام های بانک سامان

24 خرداد 1401
انواع وام های بانک سامان

تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج

به گزارش بانک اول بانک سامان در راستای حمایت مالی از زوج‌های جوان و تشویق در امر ازدواج، به هریک از زوجین مبلغ مشخصی را تحت عنوان تسهیلات قرض الحسنه اعطا می‌کند. مقدار این تسهیلات برای هریک از زوجین تا سقف حداکثر 100 میلیون تومان با امکان بازپرداخت اقساطی تا 10 سال در نظر گرفته شده است.

همچنین از مزایای این تسهیلات می‌توان به قابلیت دریافت آن بدون سود و با ارائه چک، سفته و یک نفر ضامن اشاره کرد.

گفتنی است، برای دریافت این وام، هر یک از زوجین باید  جداگانه در سامانه قرض‌الحسنه ازدواج ثبت‌نام کرده و دارای 18 سال تمام، فاقد چک برگشتی یا تسهيلات معوق در سیستم بانکی،  و دارای سند رسمی ازدواج ثبت‌شده در دفاتر ثبت‌اسناد رسمی باشند.

دریافت تسهیلات خرید مسکن از بانک سامان

بانک مسکن به آن دسته از افرادی که برای خرید یا تعویض مسکن خود نیازمند وجه نقد باشند، تا میزان حداکثر 50 درصد ارزش ملک خریداری شده وام می‌دهد. سقف این تسهیلات تا 750 میلیون تومان با امکان بازپرداخت قسطی و ماهیانه تا حداکثر 5 سال تعیین شده است.

لازم به ذکر است، با پرداخت این تسهيلات ملک خریداری‌شده در رهن بانک قرار گرفته و میزان پرداختی بانک در این تسهیلات در تناسب با توان بازپرداخت هر متقاضی مشخص می‌شود. ضمن این‌که از جمله شرایط ملک خریداری شده شش دانگ بودن، با قابلیت خرید و فروش راحت، بلامعارض بودن و همچنین واقع شدن در محدوده شهرداری‌ها و با پایان کار معتبر است.

شرایط تسهیلات تعمیر مسکن

بانک سامان همچنین برای کمک به تامین وجه نقد لازم برای تعمیر مسکن، معادل ارزش لوازم و مصالح موردنیاز و حداکثر به میزان 30 درصد ارزش ملک موضوع تعمیر تسهیلات اعطا می‌کند.

حداکثر مبلغ اعطائی در تسهیلات مذکور 500 میلیون تومان با امکان بازپرداخت ماهیانه و اقساطی در 5 سال است. از مزایای این تسهیلات می‌توان به قابلیت دریافت آن به پشتوانه سپرده، گواهی سپرده، اوراق مشارکت دولتی و اوراق مشارکت بانک مرکز اشاره کرد.

جزئیات دریافت وام خرید خودرو بانک سامان

بانک سامان همچنین در راستای تامین کمبود نقدینگی مشتریان خود در زمینه خرید خودرو، تا معادل 80 درصد ارزش خودروی خریداری شده، وام اعطا می‌کند. حداکثر مبلغ پرداختی در این تسهیلات 100 میلیون تومان با امکان بازپرداخت ماهیانه و اقساطی در 3 سال است.

گفتنی است برای دریافت این تسهیلات، اصل مبایعه‌نامه، قرارداد خرید خودرو یا سند مالکیت خودرو باید به نام متقاضی بوده و همچنین این تسهیلات برای خرید خودروهای تولید داخلی که تولید سال جاری یا حداکثر یک سال ماقبل آن باشد، قابل پرداخت است.

تسهیلات خرید کالاهای مصرفی بادوام

بانک سامان همچنین برای تامین وجه مورد نیاز برای خرید کالاهای مصرفی بادوام نیز تسهیلاتی را اعطا می‎کند. حداکثر مبلغ پرداختی در این تسهیلات 8 میلیون تومان با مدت بازپرداخت حداکثر 3 سال است.

لازم به ذکر است برای دریافت این تسهیلات، متقاضی باید به میزان 20درصد از مبلغ تسهيلات خود را به‌عنوان وثیقه نزد بانک سپرده قرض‌الحسنه نگهداری کند. ضمن این‌که میزان پرداختی بانک در این مورد نیز بسته به توان بازپرداخت مشتری دارد.

اخبار مرتبط
بانک مرکزی بندهای مرتبط با قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. بر این اساس تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۰۱‌/۰۱‌/۱۳۹۹ بوده است مبلغ سه میلیارد (۳،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله است؛ همچنین تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال خواهد بود.
ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می گیرد. در صورتی که اشخاص، متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ می باشند، می بایست شرایط مذکور در آیین نامه قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را دارا باشند.
بانوان متقاضی این وام، می توانند با مراجعه به هر یک از شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در سراسر کشور نسبت به افتتاح سپرده مربوطه اقدام و از ۴ مرحله وام قرض الحسنه این بانک(مجموعاً ۲۰۲ میلیون تومان) به صورت متوالی بهره مند شوند.
اگر خانواده‌ای صاحب فرزند سوم و بیشتر از سال ۱۳۹۹ به بعد شود نیز می‌تواند از تسهیلات قرض‌الحسنه خرید، ساخت یا وام ودیعه مسکن، بهره‌مند شود که میزان مبلغ این وام، ۳۰۰ میلیون تومان تعیین خواهد شد و زمان بازپرداخت آن نیز ۲۰ سال است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها