جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

یارانه 700 هزار تومانی به این خانوارها پرداخت خواهد شد/3برابر شدن یارانه این گروه

24 خرداد 1401
یارانه 700 هزار تومانی به این خانوارها پرداخت خواهد شد/3برابر شدن یارانه این گروه

به گزارش بانک اول بر اساس قانون جدید مجلس ٬ خانواده هایی که حداقل سه فرزند دارند و فرزندانشان نیز هنوز تحت تکلف هستند ٬ یارانه 3 برابری دریافت می کنند.اما نه همه خانواده ها.

وزارت رفاه موظف شده تا خانوارهای کشور را دهک بندی کند و به 4 دهک ایتدایی ٬ یارانه 3 برابری پرداخت کند.

البته هنوز مشخص نیست این دهک بندی بر چه اساس انجام خواهد شد؟ قطعا با انجام این دهک بندی ٬ وضعیت معیشتی دهک های اول تا چهارم بهبود خواهد یافت .

در هر حال اگر منظور از این یارانه ٬ یارانه نقدی باشد ٬ خانواده هایی که در لیست 4 دهک اول وزارت رفاه قرار می گیرند ٬ مشمول دریافت یارانه 3 برابری خواهند شد که مبلغ آن حدود 682 هزار تومان می شود.

براساس تصمیم نمایندگان مجلس، برخی خانواده‌ها در سال جدید یارانه ۶۸۲هزار تومانی دریافت خواهند کرد. خانواده های یارانه بگیر دهک بندی شدند. اقدام جدید جلس در راستای حذف یارانه ها صورت گرفته است. یارانه نقدی 45 هزارتومانی قرار است به یارانه نقدی جدید تبدیل می شود. یارانه نقدی و یارانه معیشتی قرار بود در سال جدید یک کاسه شود. درباره حذف یارانه نقدی در سال جدید در این خبر میخوانید.

یارانه جدید در سال 1401 در انتظار این خانواده ها

 از روزی که موضوع حذف ارز ترجیحی مطرح شده است، خانواده‌ها منتظر یارانه جدید هستند؛ حال بالاخره تکلیف ارز ترجیحی مشخص شده و این ارز به نوعی حذف نشده است؛ براساس تصمیم نمایندگان ارز ترجیحی حذف خواهد شد اما در ازای آن برای کالاهای اساسی کالابرگ اختصاص می‌یابد؛ در نتیجه نیازی به یارانه جدید نیست؛ اما نمایندگان در قانونی دیگر مصوب کردند که برخی از خانوارها یارانه‌شان سه برابر شود؛ البته مشخص نیست منظور از این یارانه، یارانه نقدی است یا معیتشی یا هر دو یارانه.

 

اخبار مرتبط
این طرح ۵ دهک از افراد جامعه را تحت پوشش قرار داده است. هدف دولت از اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی این است که مواد مغذی موردنیاز در ۱۱ قلم کالای سبد مدنظر کالابرگ الکترونیکی به جامعه هدف برسد و دهک های کم‌درآمد از نظر تغذیه شامل پروتئین، ویتامین و ریزمغذی‌ها مشکلی پیدا نکند.
سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها بهمن ماه ۱۴۰۲ در اطلاعیه‌ای با اشاره به تغییر در زمان واریز یارانه نقدی اعلام کرد که واریز یارانه‌های دهک‌های یک تا سه ۲۵ هرماه و دهک چهارم تا نهم ۳۰ هرماه واریز می‌شود.
خواندن این نوشته را برای دفع انواع و اقسام نگرانی مرتبط با موضوع یارانه نقدی فروردین، تاخیر در پرداخت یارانه نقدی فروردین و دلایل واریز نشدن یارانه نقدی فروردین توصیه می‌کنیم.
رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان با اشاره به ثبت آخرین به‌روزرسانی دهک‌بندی خانوارها، گفت: باتوجه به اینکه آخرین به‌روزرسانی دهک‌بندی‌ها در دی ماه سال گذشته انجام شده است، مرحله بعدی اوایل شهریورماه انجام می‌شود. علیرضا محمدی، اظهار کرد: مطابق قانون بودجه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است نسبت به به‌روزرسانی داده‌های ثبتی، متقن و قابل اتکا دریافتی از دستگاه‌های مختلف برای دهک‌بندی و وسع‌سنجی خانوارها، ۲ بار در سال (هر ۶ ماه یکبار) اقدام کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها