جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

شرایط جدید دریافت دستگاه کارتخوان (پوز فروشگاهی)

24 خرداد 1401
شرایط جدید دریافت دستگاه کارتخوان (پوز فروشگاهی)

به گزارش بانک اول تا قبل از ابلاغ قانون جدید بانک مرکزی دریافت دستگاه کارتخوان هم از طریق بانک ها و هم از شرکت های مختلف اریه دهنده دستگاه های پوز فروشگاهی بسیار ساده و بدون تشریفات خاصی بود. بعضی از بانک ها که سختگیری بیشتری در زمینه واگذاری دستگاههای کارت خوان داشتند ٬ شرط معدل حساب و یا داشتن شغلی که تراکنش های بالایی داشته باشد را جهت واگذاری دستگاه پوز پیشنهاد می دادند. ولی در نهایت و در صورتی که شخصی به هر دلیل نمی توانست از بانک ها دستگاه کارتخوان را دریافت کند ٬ به سادگی از طریق عوامل توزیع شرکت های مختلف اراییه دهنده دستگاههای پوز می توانستند انواع دستگاههای با سیم و بدون سیم را تهیه کنند.

بانک مرکزی در راستای اجرای ماده 11 قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان مالیاتی، ناگزیر به ساماندهی دستگاه های کارتخوان بانکی یا درگاه پرداخت الکترونیکی شد.

در این راستا، با اقدامات سازمان امور مالیاتی و بانک مرکزی، امکان ورود کلیه افراد دارای ابزار پرداخت بانکی به درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی به آدرس my.tax.gov.ir فهرست کلیه کارت های بانکی فراهم شده است. خوانندگان یا پورتال ها پرداخت های الکترونیکی خود را مشاهده کرده و آنها را به فایل های مالیاتی قبلی پیوست کنید یا فایل های مالیاتی جدید را بایگانی کنید.

بر اساس آخرین اطلاعیه ها تاکنون حدود 6 میلیون دستگاه کارتخوان دارای پرونده مالیاتی فعال هستند و 200 هزار دستگاه کارتخوان بانکی نیز توسط بانک مرکزی غیرفعال شده است.

در این راستا به گفته وزیر امور اقتصادی و دارایی، تا پایان فروردین ماه بدون تمدید مهلت، پرونده ساماندهی دستگاه های کارتخوان بسته می شود. بنابراین این افراد باید در سایت سازمان امور مالیاتی ثبت نام کنند و با کد رهگیری اخذ شده از آن سامانه نسبت به دریافت کارتخوان یا درگاه پرداخت اقدام کنند.

مراحل ثبت نام متقاضیان کارتخوان در سازمان مالیاتی

در این راستا متقاضیان باید ابتدا به صورت الکترونیکی پیش ثبت نام کنند که در این مرحله اطلاعات اولیه دریافت می شود. سپس پس از تکمیل اطلاعات درخواستی و فشردن کلید تایید نهایی وارد مرحله بعدی می شوید. اگر تا هفت روز اطلاعات خود را تایید نکنید، فایل ایجاد شده به صورت خودکار حذف می شود.

در مرحله بعد بخشی از اطلاعات ثبت شده در مرحله پیش ثبت نام از منابع مختلف سازمانی استعلام و بررسی و صحت آن مورد آزمایش قرار می گیرد. اگر به هر دلیلی مغایرتی در اطلاعات مشاهده شد، اطلاعات به موضوع پیامک داده می شود و باید مجددا وارد سامانه از پیش ثبت نام شده و مرحله یک را تکرار کنید.

ضمناً در صورت تایید اطلاعات اولیه پیش ثبت نام توسط سازمان، نام کاربری و رمز عبور در اختیار شما قرار خواهد گرفت. این اطلاعات از طریق پیامک به شماره موبایل ثبت شده شما ارسال می شود.

پس از دریافت اطلاعات کاربری باید وارد سامانه ثبت نام شوید و پس از ورود باید اطلاعات تکمیلی کسب و کار خود را در فرم های این سامانه پر کنید. همچنین می توانید اطلاعات اولیه ای را که در مراحل ثبت نام وارد کرده اید ویرایش کنید و در نهایت پس از تکمیل تمامی اطلاعات مورد نیاز، کلید تایید نهایی را فشار دهید. صاحبان مشاغلی که ملزم به ثبت نام هستند باید برای هر واحد شغلی یا برای هر مکان در سامانه مالیاتی به طور جداگانه ثبت نام کنند.

چیزهایی که صاحبان مشاغل باید در فرآیند ثبت بدانند

از طرفی در صورتی که صاحبان مشاغل بر اساس مجوز مراجع ذی صلاح برای یک پروانه بیش از یک محل فعالیت داشته باشند، تنها یک بار ثبت نام برای تمامی این محله ها و طبق نظر مؤدی یکی از این محله ها انجام می شود. به عنوان محل اصلی فعالیت مشخص و سایر محلات به عنوان شعبه در نظر گرفته می شود. در صورت عدم انتخاب ناظر، تعیین محل اصلی فعالیت به تشخیص سازمان خواهد بود.

در ادامه نکات مهم جهت ثبت نام صاحبان مشاغل در سازمان امور مالیاتی را می خوانید:


1) در صورتی که صاحبان مشاغل در یک مکان بیش از یک فعالیت شغلی داشته باشند، موظفند برای کلیه فعالیت های شغلی آن محل ثبت نام کنند.

2) در مورد کارگاه ها و واحدهای تولیدی که نوع فعالیت آنها مستلزم ایجاد دفتر یا فروشگاه در یک یا چند مکان دیگر است، مؤدی می تواند برای کلیه اماکن مذکور به آدرسی که به عنوان محل اصلی اعلام می کند، ثبت نام کند. فعالیت، و یک اظهارنامه برای ارائه کلیه درآمدهای حاصل از فعالیت های خود. در این صورت برای مؤدی مذکور به آدرسی که اعلام می‌کند پرونده تشکیل می‌شود.

3) مشاغلی که به صورت مشارکت مدنی اداره می شوند اعم از اجباری یا اختیاری به عنوان مؤدی در نظام مالیاتی ثبت می شوند. صاحبان مشاغل مذکور موظفند اطلاعات مورد نیاز کلیه شرکا و نسبت سهم هر یک از شرکا را در زمان پیش ثبت نام اعلام نمایند.

4) ثبت نام کنندگان موظف به هرگونه تغییر از قبیل انحلال، تعطیلی فعالیت، تغییر نام، تغییر شغل، تغییر آدرس، تغییر فعالیت فردی به مشارکتی یا بالعکس، تغییر شرکا (اختیاری یا اجباری) و یا موارد دیگر هستند. حداکثر ظرف مدت دو ماه از تاریخ تغییر یا وقوع به سازمان اطلاع دهد یا ثبت نام جدیدی انجام دهد.

5) صاحبان مشاغل ثبت شده موظفند از شماره ملی، شناسه مشارکت مدنی و شماره ویژه اتباع خارجی حسب مورد تا زمانی که شماره اقتصادی جدیدی برای آنها صادر نشده است استفاده کنند.
6) شناسه ملی ویژه اشخاص حقوقی یک شماره اقتصادی محسوب می شود و مؤدی موظف است در کلیه معاملات خود از آن استفاده کند.

 

اخبار مرتبط
روابط عمومی بانک مرکزی، پیرو بخشنامه شماره ۲۹۶۲۷۳‌‌‌‌‌‌‌/۹۴ مورخ ۱۵‌‌‌‌‌‌‌/۱۰‌‌‌‌‌‌‌/۱۳۹۴ موضوع ابلاغ اصلاحیه «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‌-ریالی»،‌به استحضار می‌رساند؛ با سپری‌شدن بیش از هشت سال از اجرای دستورالعمل مذکور و تجربیات حاصل از آن و نیز حسب بازخوردهای واصله از مراجع مختلف، به ویژه تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی و همچنین با توجه به این که در سال جاری مقرر شده، حدود ۸۰۰۰ هزار میلیارد ریال از تأمین مالی فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی کشور با استفاده از ابزار اعتبار اسنادی داخلی ‌‌-ریالی
مصوبه مزد کارگران در سال ۱۴۰۲ ابلاغ شده و دستمزد فروردین آنها باید بر اساس معیارهای جدید محاسبه و پرداخت شود. دامنه مزد قانونی کارگران در سال جاری از ۷ تا ۵۰ میلیون تومان تعیین شده است و کارگران بنا به وضعیت شغلی و خانوادگی، مشمول دریافت ارقام بالاتری به‌عنوان مزد مبنا و حداقل مزد خواهند بود.
کاظمی با اشاره به آمادگی کامل گمرک جمهوری اسلامی ایران جهت استقرار تدریجی سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی در امور گمرکی در تمامی گمرکات اجرایی، افزود: سازمان‌های همجوار مجوز دهنده در حوزه تجارت خارجی برای ترخیص کالا، بایست ضمن اتصال به سامانه یکپارچه مجوزها وزارت صمت، مجوزها را از طریق این سامانه به سامانه جدید گمرک ارسال کنند.
دیدار با مردم سمنان و شاهرود، حضور در جشن احیای ۲۰۰ واحد راکد استان در دولت سیزدهم، افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی، جشن واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت و نشست «حل مساله» با محوریت تامین آب، فعالیت معادن و راه‌اندازی کارخانه‌های سهامی، در سفر یکروزه دولت سیزدهم برنامه‌ریزی شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها