جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

ثروتمندترین افراد جهان در سال ۲۰۲۲

24 خرداد 1401
ثروتمندترین افراد جهان در سال ۲۰۲۲

به گزارش بانک اول ایلان ماسک با ۲۱۲ میلیارد دلار ثروت، ثروتمندترین فرد روی کره زمین است.

تسلا در سال ۲۰۲۱ نزدیک به یک میلیون وسیله نقلیه در سراسر جهان تحویل داد. با وجود کمبود تراشه رایانه مواجه بود، تحویل خودروی تسلا نسبت به سال گذشته ۸۷ درصد افزایش یافت. ماسک که همچنین مدیرعامل و مهندس ارشد اسپیس ایکس است، قصد دارد بزرگترین موشک ساخته شده را در سال ۲۰۲۲ به مدار زمین بفرستد. ارتفاع این موشک ۱۱۹ متر است.

در اینجا ثروتمندترین افراد جهان بر اساس داده‌های ۱۴ مارس ۲۰۲۲ آمده است:

 
رتبه نام شرکت ارزش خالص (مارس ۲۰۲۲) ارزش خالص (مارس ۲۰۲۱) تغییر ۲۰۲۱-۲۲
۱ ایلان ماسک تسلا، اسپیس ایکس ۲۱۲ میلیارد دلار ۱۵۱ میلیارد دلار ۶۱ میلیارد دلار
۲ جف بزوس آمازون ۱۶۸ میلیارد دلار ۱۷۷ میلیارد دلار -۹ میلیارد دلار
۳ برنارد آرنو و خانواده LVMH ۱۵۹ میلیارد دلار ۱۵۰ میلیارد دلار ۹ میلیارد دلار
۴ بیل گیتس مایکروسافت ۱۳۰ میلیارد دلار ۱۲۴ میلیارد دلار ۶ میلیارد دلار
۵ وارن بافت برکشایر هاتاوی ۱۱۹ میلیارد دلار ۹۶ میلیارد دلار ۲۳ میلیارد دلار
۶ لری پیج گوگل ۱۰۸ میلیارد دلار ۹۲ میلیارد دلار ۱۶ میلیارد دلار
۷ لری الیسون اوراکل ۱۰۵ میلیارد دلار ۹۳ میلیارد دلار ۱۲ میلیارد دلار
۸ سرگئی برین گوگل ۱۰۵ میلیارد دلار ۸۹ میلیارد دلار ۱۶ میلیارد دلار
۹ موکش آمبانی متنوع شده است ۹۱ میلیارد دلار ۸۵ میلیارد دلار ۶ میلیارد دلار
۱۰ استیو بالمر مایکروسافت ۹۰ میلیارد دلار ۶۹ میلیارد دلار ۲۱ میلیارد دلار

جف بزوس با دارایی خالص ۱۶۸ میلیارد دلار در رتبه دوم قرار دارد. بزوس تنها میلیاردر در بین ۱۰ میلیاردر برتر است که در طول سال شاهد کاهش ثروت (-۹ میلیارد دلار) بوده است. از ماه مارس گذشته، سهام آمازون به خاطر خرده فروشی پایین‌تر، تنها ۳ درصد افزایش یافته است.

مهم‌تر از همه این مطب است که مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا (فیسبوک سابق) برای اولین بار از سال ۲۰۱۶ از ۱۰ رتبه برتر سقوط کرد. سهام متا پس از گزارش کاهش تعداد کاربران فعال روزانه ، سقوط کرد.

در بین ۱۰ نفر از ثروتمندترین افراد جهان، چه کسانی شاهد افزایش سریع ثروت خود بودند؟

ماسک شاهد افزایش ثروت خود بیش از هر فرد دیگری در این فهرست ۱۰ برتر بود. در سال ۲۰۲۱، تسلا برای اولین بار به یک شرکت‌تریلیون دلاری تبدیل شد و ثروت ماسک در سال گذشته ۲۹ درصد افزایش یافت.

حداقل ۱۰ نفر در سراسر جهان ثروت خود را به دلیل افزایش شدید ارز‌های رمزنگاری شده شده میلیارد‌ها دلار افزایش داده‌اند.

سام بنکمن-فرید، موسس صرافی مشتقات ارز دیجیتال FTX، با دارایی خالص ۲۴ میلیارد دلاری در صدر قرار دارد. او این صرافی را در سال ۲۰۱۹ هنگامی که ۲۷ سال داشت راه‌اندازی کرد.

FTX اکنون یک میلیون کاربر دارد و ارزش آن ۳۲ میلیارد دلار است.

رتبه نام ارزش خالص سن (از ۱۴ مارس)
۱ سام بنکمن-فرید ۲۴ میلیارد دلار ۳۰
۲ برایان آرمسترانگ ۶ میلیارد دلار ۳۹
۳ کریس لارسن ۴ میلیارد دلار ۶۱
۴ کامرون وینکلووس ۴ میلیارد دلار ۴۰
۵ تایلر وینکلووس ۴ میلیارد دلار ۴۰
۶ بری سیلبرت ۳ میلیارد دلار ۴۵
۷ جد مک کالب ۳ میلیارد دلار ۴۷
۸ فرد ارسام ۲ میلیارد دلار ۳۳
۹ مایکل سیلر ۲ میلیارد دلار ۵۷
۱۰ متیو روزاک ۱ میلیارد دلار ۴۹

پس از Bankman-Fried، برایان آرمسترانگ، یکی از بنیانگذاران صرافی ارز‌های دیجیتال کوین بیس Coinbase است. این صرافی پس از Binance دومین صرافی بزرگ ارز‌های دیجیتال در سطح جهان است.

همچنین کامرون و تایلر وینکلووس، بنیانگذاران صرافی ارز‌های دیجیتال Gemini، هر کدام با دارایی خالص ۴ میلیارد دلار در این فهرست قرار دارند. آن‌ها مانند رقیب خود، مارک زاکربرگ، به ساخت یک متاورس فکر می‌کنند.

آیا ثروت میلیاردر‌ها با نرخ بی‌سابقه‌ای بیشتر می‌شود؟ اگر تهاجم به اوکراین ادامه یابد، احتمالاً این روند تشدید خواهد شد.

برخی تصور می‌کنند که جنگ نابرابری ثروت را کاهش داده است، همانطور که در پی جنگ جهانی دوم مشاهده شد. اما برخی دیگر پیشنهاد می‌کنند که واگرایی ثروت را افزایش می‌دهد، به ویژه زمانی که هزینه جنگ با بدهی عمومی تامین می‌شود. اغلب، هزینه‌ها به دلیل جنگ افزایش یافته است و خانواده‌های کم درآمد و متوسط ​​را تحت فشار قرار می‌دهد.

این که آیا جنگ تأثیرات پایداری بر توزیع ثروت خواهد داشت یا نه، یک سؤال باز است، با این حال، تأثیرات آن قابل پیش‌بینی نیست.

اخبار مرتبط
با آغاز سال جدید، شاید بزرگ‌ترین سوال همه افراد این باشد که با سرمایه‌گذاری دارایی‏‌های خود در چه بازاری می‌توانند بیشترین بازده ممکن را کسب کنند.
کارآفرینان، میلیاردرها و خالقان شرکت‌ها و پروژه‌های موفق تجاری همواره الگویی برای بسیار از سرمایه‌گذاران خرد و مردم بوده‌اند. نقطه نظر این شخصیت‌ها در رابطه با نحوه انجام سرمایه‌گذاری، تجارت دارایی‌ها، استراتژی‌های سرمایه‌گذاری و تصمیم‌گیری در بازار برای بسیاری از افراد جذاب و قابل توجه است.
اگر شما هدف ثروتمندشدن در سر دارید،‌ آگاهی از طرز تفکر ثروتمندان و اینکه چگونه توانسته اند پولدار شوند برای رسیدن به هدفتان به شما کمک می‌کند.
نشریه فوربس طبق روال گذشته، در سال 2024 نیز اقدام به معرفی ثروتمندترین افراد جهان کرده است، امسال رکورد تعداد میلیاردهای جهان شکسته شد و فوربس تعداد میلیاردرهای جهان در سال 2024 را دو هزار 781 نفر اعلام کرده است. میلیاردرها نقش بزرگی در اقتصاد جهانی، سیاست و رشد بشردوستی در میان ملت ها ایفا می کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها