چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 2024,April

5 تصمیم مهم درباره حقوق بازنشستگان

24 خرداد 1401
 5 تصمیم مهم درباره حقوق بازنشستگان

به گزارش بانک اول مصوبات نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای حمایت از بازنشستگان را در این گزارش می‌خوانید.

رسیدگی به جزئیات لایحه بودجه سال 1401 از اول اسفندماه در دستورکار وکلای‌ ملت در جلسات علنی قوه مقننه قرار داشت که نمایندگان در 13 روز و در قالب 28 جلسه‌ 2 و 3 شیفت کاری لایحه را بررسی کردند و در نهایت رسیدگی به جزئیات لایحه بودجه در جلسه علنی نوبت عصر روز (سه‌شنبه هفدهم اسفندماه) به پایان رسید.

لایحه بودجه روز (پنجشنبه 19 اسفند ماه) از سوی مجلس تقدیم شورای نگهبان شد که شورا (سه‌شنبه 24 اسفند) پس از انجام بررسی‌ها، ایرادات به لایحه بودجه سال آینده را جهت بررسی و رفع به مجلس بازگرداند که قوه مقننه در جلسه علنی روز چهارشنبه این اشکالات را برطرف کرد.

نهایتاً پس از رفت و برگشت لایحه بین مجلس و شورای نگهبان ، با اعلام سخنگوی شورا لایحه بودجه سال 1401 در تاریخ (یکشنبه 29 اسفند ماه) تایید شد و پس از آن در روز (دوشنبه اول فروردین ماه سال 1401) رئیس مجلس، لایحه را جهت اجرا به رئیس جمهور ابلاغ کرد.

برپایه این گزارش، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بررسی لایحه بودجه 1401 مصوباتی جهت حمایت از بازنشستگان داشتند که در ادامه می‌خوانید:

-تخصیص 90 هزار میلیارد تومان برای همسان سازی بازنشستگان تامین اجتماعی

-تخصیص 9 هزار میلیارد تومان برای همسان سازی بازنشستگان کشوری

-تخصیص 5000 میلیارد تومان بابت همسان سازی -بازنشستگان لشکری

-با تصویب مجلس حداقل حقوق بازنشستگان پنج میلیون تومان تعیین شد

-افزایش ده درصدی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری

تسنیم

اخبار مرتبط
افزایش حقوق 2 میلیون و 200 هزار تومانی فروردین بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری به همراه حقوق خردادماه واریز خواهد شد که مابه التفاوت افزایش حقوق 4 میلیون و 400 هزار تومان خواهد شد.
افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان ومستمری بگیران برای سال۱۴۰۳ تصویب شد و در سال جدید هم برخی از صندوق‌ها از جمله صندوق بازنشستگی کشوری آن را در حقوق فروردین لحاظ کردند.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در پایان صحبت‌های خود از تعامل و همکاری با دیوان عدالت اداری تقدیر نموده و بر توسعه تعامل هم‌افزا با این نهاد تأکید کرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: هر ساله محاسبات افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در فروردین ماه انجام می‌گیرد و امسال نیز همین روند ادامه می‌یابد و متناسب با افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران، مستمری بازنشستگان نیز به همین میزان افزایش پیدا می‌کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها