جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

سالم‌ترین مواد غذایی شیرین برای سلامت بدن

24 خرداد 1401
سالم‌ترین مواد غذایی شیرین برای سلامت بدن

به گزارش بانک اول یکی از موضوعاتی که همواره افراد در رژیم غذایی خود رعایت می‌کنند عدم استفاده از شکر و مواد غذایی حاوی آن است. با این حال، طعم شیرین یکی از لذت‌های زندگی بشر است و حذف آن از رژیم غذایی گزینه مناسبی نیست. کمتر کسی می‌داند که در میان مواد غذایی طعم‌های شیرین زیادی وجود دارند که بسیار سالم بوده و برای سلامتی انسان مفید هستند.

در این مطلب به سالم‌ترین مواد غذایی شیرین برای سلامتی بدن می‌پردازیم:

۱- میوه‌های تازه:

این گروه غذایی سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است که به بهبود عملکرد بدن انسان کمک می‌کند. میوه‌ها طعم‌های بی نظیری دارند و به دلیل آن که فرآوری نشده اند، منبع مناسبی از مواد مغذی و طبیعی برای بدن محسوب می‌شوند.

۲- شکلات تلخ:

۲۰ گرم شکلات تلخ ۸۶ درصد تنها ۲ گرم قند دارد. این شکلات‌ها سرشار از آنتی اکسیدان فلاونوئید هستند که به سلامت قلب کمک می‌کند.

۳- سیب خشک شده:

ترکیبات طبیعی سیب خشک مانع از ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت و برخی انواع سرطان می‌شوند.

۴- سیب و کره بادام زمینی:

اگر به دنبال یک طعم فوق العاده و در عین حال مغذی هستید بر روی تکه‌ای سیب کره بادام زمینی مالیده و روی آن کمی دارچین بپاشید. این ترکیب خارق العاده غنی از آنتی اکسیدان است و طعم شیرین فاقد شکری دارد.

۵- ماست یونانی:

ماست یونانی موجود در بازار ممکن است دارای سطح بالایی از شکر باشند. با این حال، می‌توانید در منزل به یک فنجان ماست کم چرب یونانی دارچین بیفزایید. این ماست دارای کلسیم برای تقویت استخوان‌ها و پروتئین برای احساس سیری طولانی مدت است. پروبیوتیک موجود در این ماست به تقویت باکتری‌های مفید دستگاه گوارش کمک می‌کند.

۶- خرما
۷- موز
۸- انگور یخ زده
۹- سیب زمینی شیرین
۱۰- نخود فرنگی یخ زده

در پایان ذکر این نکته ضروری است که مواد غذایی ذکر شده را باید به صورت متعادل مصرف کرد. بکوشید به رژیم غذایی خود تنوع داده و از زیاده روی در مصرف یک ماده غذایی اجتناب کنید. افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای همانند فشار خون بالا، دیابت، بیماری‌های قلبی – عروقی و یا گوارشی هستند بهتر است رژیم غذایی خود را با پزشک متخصص هماهنگ کنند.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها