جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

امروز، آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

24 خرداد 1401
امروز، آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

به گزارش بانک اول سازمان امور مالیاتی به دلیل مصادف شدن مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره چهارم (فصل زمستان) سال ۱۴۰۰ با تعطیلات نوروز و همچنین با توجه به درخواست‌های مؤدیان مشمول نظام مالیات بر ارزش افزوده مهلت تسلیم اظهارنامه فصل زمستان ۱۴۰۰ را تا پایان امروز تمدید کرد.

در این زمینه، ادارات سازمان امور مالیاتی باید برای مشمولانی که تا پایان مهلت مذکور نسبت به ارائه اظهارنامه مربوطه اقدام کردند، امکان برخورداری صد در درصد بخشودگی جرایم عدم تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر برای دوره مزبور و همچنین جریمه تاخیر در مدت یاد شده را در صورت درخواست کتبی برای مؤدیان فوق الذکر فراهم کنند.

درحالی مشمولان مالیات برارزش افزوده تا پایان امروز برای ارائه اظهارنامه فرصت دارند که اجرای قانون دائمی مالیات برارزش افزوده از تاریخ ۱۳ دی ماه سال گذشته آغاز شده و تغییراتی نیز در روند ارائه اظهارنامه صورت گرفته است، بنابراین این افراد باید مالیات و عوارض متعلقه را صرفاً به صورت تجمیعی و در قالب یک صورتحساب درج کرده و ترتیبات پرداخت آنرا فراهم کنند.

از سوی دیگر، از زمان اجرای قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده، این اولین اظهارنامه‌ای است که مشمولان نظام مالیات بر ارزش افزوده برای سازمان امور مالیاتی تکمیل و ارائه کنند.

اخبار مرتبط
روابط عمومی بانک مرکزی، پیرو بخشنامه شماره ۲۹۶۲۷۳‌‌‌‌‌‌‌/۹۴ مورخ ۱۵‌‌‌‌‌‌‌/۱۰‌‌‌‌‌‌‌/۱۳۹۴ موضوع ابلاغ اصلاحیه «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‌-ریالی»،‌به استحضار می‌رساند؛ با سپری‌شدن بیش از هشت سال از اجرای دستورالعمل مذکور و تجربیات حاصل از آن و نیز حسب بازخوردهای واصله از مراجع مختلف، به ویژه تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی و همچنین با توجه به این که در سال جاری مقرر شده، حدود ۸۰۰۰ هزار میلیارد ریال از تأمین مالی فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی کشور با استفاده از ابزار اعتبار اسنادی داخلی ‌‌-ریالی
مصوبه مزد کارگران در سال ۱۴۰۲ ابلاغ شده و دستمزد فروردین آنها باید بر اساس معیارهای جدید محاسبه و پرداخت شود. دامنه مزد قانونی کارگران در سال جاری از ۷ تا ۵۰ میلیون تومان تعیین شده است و کارگران بنا به وضعیت شغلی و خانوادگی، مشمول دریافت ارقام بالاتری به‌عنوان مزد مبنا و حداقل مزد خواهند بود.
کاظمی با اشاره به آمادگی کامل گمرک جمهوری اسلامی ایران جهت استقرار تدریجی سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی در امور گمرکی در تمامی گمرکات اجرایی، افزود: سازمان‌های همجوار مجوز دهنده در حوزه تجارت خارجی برای ترخیص کالا، بایست ضمن اتصال به سامانه یکپارچه مجوزها وزارت صمت، مجوزها را از طریق این سامانه به سامانه جدید گمرک ارسال کنند.
دیدار با مردم سمنان و شاهرود، حضور در جشن احیای ۲۰۰ واحد راکد استان در دولت سیزدهم، افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی، جشن واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت و نشست «حل مساله» با محوریت تامین آب، فعالیت معادن و راه‌اندازی کارخانه‌های سهامی، در سفر یکروزه دولت سیزدهم برنامه‌ریزی شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها