پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

برای سرمایه‌گذاری ۲ ساله چه ارزهایی بخریم؟

24 خرداد 1401
برای سرمایه‌گذاری ۲ ساله چه ارزهایی بخریم؟

به گزارش بانک اول احتمالا همه شما یادتان هست که همین پارسال اگر هر ارز دیجیتالی می‌خریدی ضرری نداشت. اما حالا دیگر دوران خرید هیجانی در بازار رمزارزها تمام شده است. حالا فعالان بازار اگر به دنبال سود هستند باید در انتخاب حوزه و رمزارز مناسب دقت کنند.

Blockworks، رسانه تخصصی حوزه ارزهای دیجیتال و تکنولوژی بلاکچین در سلسله توئیت‌هایی به بررسی مهم‌ترین حوزه‌های بلاکچین تا سال ۲۰۲۴ پرداخته است. اصل مطلب این گزارش این است که دیگر دوران اینکه هر چیزی بخری و سود کنی تمام شده است و حالا باید در خرید ارزهای دیجیتال وسواس و دقت بیشتری خرج کرد. در این گزارش هفت حوزه مهم ارزهای دیجیتال تا سال ۲۰۲۴ را بررسی می‌کنیم.

اتریوم لایه۲

اتریوم لایه اولین حوزه‌ای است که Blockworks معرفی کرد. پروژه‌های Arbitrum، Optimism و Starkware در این حوزه کار می‌کنند و چیزی حدود پنج میلیارد دلار دارایی در این پروژه‌ها قفل شده است. از طرفی راه‌اندازی اتریوم لایه۲ کمک زیادی به این پلتفرم‌ها می‌کند. پس اولین حوزه مناسب برای سرمایه‌گذاری تا سال ۲۰۲۴ بخش ارزهای دیجیتالی است که از پروژه اتریوم لایه۲ تاثیر مثبت می‌گیرند.

پلتفرم چند زنجیره‌ای

تا به حال در بانکی حساب داشتید که عوض شبکه شتاب نباشد؟ در این صورت کارت بانکی شما در هیچ دستگاه خودپردازی به غیر از دستگاه بانک خودتان کار نمی‌کند. یکی از معضلات مهم بازار رمزارزها هم همین است. شبکه‌های زیاد با کارمزد و ویژگی‌های متفاوت. مثلا به این فکر کنید که یک ارز دیجیتال روی شبکه ترون (TRX) دارید. می‌خواهید این ارز دیجیتال را به شبکه دیگری منتقل کنید اما این امکان‌پذیر نیست و باید ارز دیجیتال خود را بفروشید و در شبکه دیگری دوباره خریداری کنید.

پلتفرم‌های چند زنجیره‌ای می‌خواهند این مشکل را حل کنند. این پلتفرم‌ها قصد دارند بلاکچین‌های مختلف را با هم ادغام کنند تا مشکل انتقال برون شبکه‌ای در ارزهای دیجیتال حل شود. به نوعی چیزی شبیه به همان شبکه شتاب خودمان است. Blockworks ادعا می‌کند که دنیای چند زنجیره‌ای پتانسیل رشد خوبی در دو سال آینده دارد.

ذخیره‌سازی غیرمتمرکز

سومین حوزه‌ای که پیش‌بینی می‌شود پتانسیل بالایی دارد ذخیره‌سازی غیرمتمرکز است. این حوزه هنوز با استقبال مردم همراه نشده اما فعالان بازار به زودی نیاز خود به حوزه را احساس می‌کنند. توکن‌های FIL و AR در این حوزه کار می‌کنند.  Blockworks ادعا می‌کند ذخیره‌سازی غیرمتمرکز بازاری ۱۵۰ میلیارد دلاری است.

برنامه‌های غیرمتمرکز

چهارمین حوزه که به نظر پتانسیل رشد خوبی دارد برنامه‌های غیرمتمرکز (DAO) است. در اواخر سال ۲۰۲۱ ما شاهد رشد و توسعه خوب این برنامه‌ها بودیم و بسیاری از پلتفرم‌ها به این حوزه ورود کردند.

بازی بلاکچین

پنچمین حوزه مناسب بازی‌های بلاکچین است. با شروع سال ۲۰۲۲ بسیاری از استودیوهای ساخت بازی به خرید و راه‌اندازی ارزهای دیجیتال روی آوردند. به نظر می‌رسد بازی‌های بلاکچین هنوز پتانسیل رشد زیادی دارند.

پلتفرم معامله مشتقات

ششمین حوزه پلتفرم‌های تجارت مشتقات است. پلتفرم‌هایی مانند DYDX، DOPEX-IO در این حوزه کار می‌کنند و به نظر می‌رسد تمرکززدایی در این حوزه می‌تواند به پیشرفتش کمک کند.

تامین مالی غیرمتمرکز

در نهایت Blockworks رشد بخشی از صنعت تامین مالی غیرمتمرکز را پیش‌بینی می‌کند. پلتفرم‌های وام‌دهی، بیمه و کارت‌های اعتباری رمزارزی بخش پرپتانسیل این صنعت هستند.

معرفی این حوزه‌‌ها صرفا برای آشنایی مخاطبان با بازار رمزارزها است .

اخبار مرتبط
بازار ارزهای دیجیتال، مورد توجه بسیاری افراد و شرکت ها قرار رفته و امروزه بسیاری از معاملات جهانی با رمز ارز ها صورت می گیرد. برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse)، مدیرعامل ریپل، با اشاره به رونق اخیر بازار ارزهای دیجیتال، بر اهمیت کاربرد واقعی ارزهای دیجیتال برای موفقیت در این دوره تاکید کرد.
رمزارزهای دیجیتال همچنان در مسیر نزولی هستند و بیت‌کوین و اتریوم سقوط کردند.
بیت‌کوین در بهترین روز‌های خودش قرار دارد و با احتساب بازدهی ۵۰ درصدی در یک ماه به یک قدمی کانال ۷۰ هزار دلار رسیده است. افزایش قیمت بیت کوین از این جهت در روز‌های اخیر مورد توجه تریدر‌ها و افکار عمومی قرار گرفته که رهبر بازار ارز دیجیتال رسما پا به محدوده جدیدی گذاشته اما از یک ماه قبل به این طرف اتریوم به‌عنوان دومین رمزارز برتر بازار سود ۶۰ درصدی برای سرمایه‌گذارانش به ارمغان آورده و اوضاع دوج‌کوین، شیبااینو و بایننس نیز که جزو ۱۰ رمزارز برتر بازار قرار می‌گیرند، از خود بیت‌کوین توپ‌تر بود
قیمت بیت کوین از اوایل سال جاری بیش از ۵۵ درصد افزایش یافته که عمدتاً به دلیل تایید صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین بوده است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها