پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

شرایط اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در بانک مسکن اعلام شد

24 خرداد 1401
 شرایط اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در بانک مسکن اعلام شد

به گزارش بانک اول فروغ جان آقایی با اشاره به شرایط اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج گفت: این تسهیلات به زوج هایی که تاریخ عقد آنها بعد از ۹۷/۱/۱باشد و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند، پرداخت می‌شود. سن متقاضیان نیز نباید از ۵۰سال بیشتر باشد.

وی افزود: سقف تسهیلات مذکور برای هریک از متقاضیان مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان و با دوره بازپرداخت ۱۰ساله بوده و برای زوج‌های زیر ۲۵ سال و زوجه‌های زیر ۲۳سال ۱۵۰ میلیون تومان است.

رییس اداره کل نظارت و ارزیابی اعتباری بانک مسکن،خاطر نشان کرد: همچنین سقف تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج جهت افراد مندرج در مفاد ماده ۵۰ قانون خدمات ایثارگران ۲برابر است.

جان آقایی در خصوص مراحل پرداخت تسهیلات اظهار داشت: پس از ثبت‌نام متقاضیان در سامانه ازدواج بانک مرکزی و معرفی آنها به بانک مسکن در صف انتظار با اولویت تاریخ ثبت‌نام، تعیین شعبه می شوند و پس از آن، پیامک اطلاع‌رسانی جهت مراجعه به شعبه به متقاضیان ارسال خواهد شد.

رییس اداره کل نظارت و ارزیابی اعتباری بانک مسکن ادامه داد: در صورت مراجعه متقاضی به شعبه و تکمیل مدارک و مستندات مربوطه جهت تشکیل پرونده در مهلت مقرر در سامانه بانک مرکزی، پرداخت تسهیلات در اسرع وقت صورت گرفته و مبلغ تسهیلات به‌حساب متقاضی واریز می‌‌شود.

وی تاکید کرد: اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج ازاولویت های اصلی بانک مسکن در پرداخت تسهیلات بوده و همیشه میزان آن، بیش از سهمیه ابلاغی از سوی بانک مرکزی است.

وی یادآور شد: بانک مسکن در سال 1400 با پرداخت 31 هزار میلیارد ریال در حدود دو برابر سهمیه ابلاغی بانک مرکزی (16 هزار و 176 میلیارد ریال) تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت کرده است.

او  بیان کرد: این روند در سال جاری نیز ادامه داشته و باوجود عدم تعیین سهمیه بانک‌ها از سوی بانک مرکزی تا این تاریخ، برای بیش از ۳هزار نفر متقاضیان تعیین شعبه شده و فرایند اعطای تسهیلات به آنها در دست اقدام است.

اخبار مرتبط
معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه متخصصان ایرانی دانش‌آموخته خارج از کشور نیز می‌توانند برای درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات، از طریق ارتباط با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری اقدام کنند، گفت: هر متقاضی صرفاً مجاز به استفاده از یکی از تسهیلات ساخت/خرید و یا ودیعه اجاره مسکن است و در صورت استفاده از یکی از این دو، امکان معرفی برای تسهیلات مسکن دیگر وجود ندارد.
تسهیلات خرید لوازم خانگی بانک‌ها بر اساس درخواست مشتری از ۵ میلیون، ۱۰ میلیون، ۳۰ میلیون، ۵۰ میلیون، ۱۰۰، ۱۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان است
گفتنی است، مسئولیت حسن اجرای این بند بر عهده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مؤسسات اعتباری و تمامی مدیران و کارکنان ذی‌ربط است. عدم اجرای هریک از بندهای این تبصره (مشتمل بر تأخیر در پرداخت این تسهیلات یا دریافت ضمانت فراتر از حدود این قانون) تخلف محسوب شده و در مراجع ذی‌صلاح قابل پیگیری است.
در این بخشنامه همچنین آمده است: تضمین‌نامه و دستورالعمل اجرایی بند قانونی اشاره شده متعاقباً ارسال خواهد شد. براین اساس، خواهشمند است دستور فرمائید مراتب به نحو مقتضی به واحدهای اجرایی ذی‌ربط ابلاغ شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها